Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin sairaslomaa pahoinvoinnista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kukaan ollut sairaslomalla raskauspahoinvoinnin vuoksi?

Miten kovaksi sen pitää mennä, että lääkäri antaa lomaa sen takia?

Itselläni nyt 3-4 viikko yhä pahenevaa pahoinvointia menossa. Olo ei helpota hetkeksikään, heräilen ja valvon yölläkin koska olo on vain niin hirveä. Tasaisesti syöminen tai muutkaan neuvot eivät ole auttaneet. Paikallani en jostain syystä pysty olemaan yhtään, vaan ravaan koko ajan edestakaisin levottomana oloni vuoksi. Tuntuu, että en yksinkertaisesti saa alas niin paljon ruokaa kuin pitäisi.

Tietysti riippuu paljon työstäkin, itse olen asiakkaiden kanssa koko päivän tekemisissä ja pakko on myöntää etten pysty hoitamaan työtäni niin kuin pitäisi. Töissä ei vielä tiedetä raskaudestani, vaan kaikki on tähän mennessä mennyt flunssan piikkiin.

Jotenkin vain tuntuu, että lääkärissä minulle vain naurettaisiin, kärsiihän tästä samasta vaivasta moni muukin.

Miten muilla, miten tästä oikein selviää?

Kamalaa ajatella, että nyt on vasta 9. raskausviikko menossa joten tätä voi helpostikin jatkua vielä todella pitkään!

Kommentit (4)

Vierailija

Riippuu ihan mitä tämä pahoinvointi on... Jotkut sanovat sitä pahoinvoinniksi et etoo ja toiset taas sitä et oksentavat aamusta iltaan.

Ekassa raskaudessa pahoinvoin iltaisin ja se ei haitannut ollenkaan työtekoa. Tässä toisessa pahoinvoin aamuisin ja eipä se mua haitannut kun aamulla töihinmenomatkalla oksensin, mut sit oli pakko jäädä sairaslomalle kun oksensin 5-6 kertaa päivässä. Kolme viikkoa olin sairaslomalla ja kaksi viikkoa sen jälkeen kun lopetin oksentamisen enemmässä määrin oli vielä 5 veriarvoa ihan sekaisin.

Mä en itse hakis sairaslomaa etovaan oloon, mut jos kesken työpäivänkin tulis oksenneltua, niin taatusti hakisin. Riippuu vähän tietty työstäkin, mut ainakin mua huippas oksentelun takia niin paljon etten olis missään työssä edes istuallaan pysynyt... puhumattakaan et olisin kirurgina vaikka leikannut umpilisäkkeitä ;-)

Vierailija

Jos et pysty työtäsi hoitamaan, pitää levätä. Yleensä pahoinvointi helpottaa rv 12-14. Itse oksentelin silloin tällöin aamuisin 1-2 kertaa, joka aamu oli yökkäilyä ja ympäri vrk paha olo. Olin potilastyössä lähikontaktissa, jossa kaikki potilaiden hajut ym tuli nokkaan. Sain tehtyä työni siten, että olin vain 2 pv kotona pahimpaan aikaan. Lepo helpotti kyllä selvästi oloa. Ja mulla raskauspahoinvointi loppui kuin seinään rv 12 eikä tullut takaisin.

-Niinu 33+2

Vierailija

saikkua saa tosi helposti koko raskauden ajan! Ihan reilusti mene vaan pyytämään. Turha sitä on töissä kärvistellä, kun olo hirveä. Yllättävän helposti ne lääkärit antaa sairaslomaa raskauden aikana ja helposti tulee suoraan se täydet 2vkoa.

Vierailija

Itselläni raskausviikot 11-15 olivat kaikkein kamalimmat pahoinvoinnin vuoksi (oksentelin muutaman kerran päivässä, en kyennyt syömään mitään paitsi hedelmiä, paha olo oli yölläkin ja nukkuminen mahdotonta), ja koska työni (osittain toimistotyötä ja osittain asiakastyötä) alkoi ottaa liiaksi voimille, menin lääkäriin ja sain heti kaksi viikkoa sairauslomaa. Sen jälkeen yritin kaksi päivää töissä, mutta oloni huononi entisestään ja hain sitten neljän vapaapäiväni jälkeen uudestaan sairauslomaa ja sain taas viikon. Olisin saanut varmasti enemmänkin, mutta kyseinen työsuhteeni päättyi siihen ja nyt työskentelen kotona omaan tahtiin, niin voin nukkua päivisin, kun edelleen yöt ovat ajoittain hankalia. Nyt pystyn jo syömään lämmintäkin ruokaa, tosin aika varovaisesti.

Voimia pahoinvointiisi!

Uusimmat

Suosituimmat