Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni rakentaisi samaan pihapiiriin, jossa omat vanhemmat asuvat?

Vierailija

Vanhemmillani on toinen tontti pihanaan ja täällä pääkaupunkiseudulla sen arvo on melkoinen. Rakentaisitteko (ja suostuisiko miehesi, jos sinä haluaisit) omien vanhempienne pihamaalle? Minua houkuttaa ajatus " ilmaisesta" tontista mutta arvelluttaa omien vanhempien likelläolo. Asutaan jo nyt samalla alueella mutta kuitenkin riittävän kaukana toisistamme :) Mieheni ei pidä ollenkaan ajatuksesta ja ymmärrän sen hyvin. Mutta isompi koti pitäisi saada ja talot täällä maksavat maltaita. Mitä sinä tekisit?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

eli voisin rakentaa, mutta miehen vanhemmat ' välittömämpiä' , heidän lähelleen en. Jos anoppi asuisi yksin, sitten voisin, koska hänkin on aika varovainen tekemisissään. Riippuu siis ihan ihmisistä. Pitää olla sellaiset, joihin voi luottaa että antavat elää ihan omaa elämää.

Vierailija

Mieheni ehdotti alkuaikana, että olisimme muuttaneet hänen äitinsä viereen asumaan. En tuntenut silloin vielä anoppiani, mutta vastasin, että en missään nimessä. Nyt kun tunnen anoppin, ennemmin eroaisin kuin muuttaisin anopin tarkkailun alle.

Vierailija

Pihoilta näkisi toiselle ym. Ja se tosiseikka, että vanhemmat vanhenevat kovaa vauhtia ja sitten olisinkin ainoana lapsena liemessä heidän kanssaan. Apua toki olen valmis antamaan muutenkin ja paljon mutta liika on liikaa...

Voih, onpa vaikeaa. Toisaalta entisaikojen malli asua sukupolvet lähekkäin voisi olla antoisaakin. Tiedä häntä...

Vierailija

oltava ainakin 20-30 km ja monet liikennevalot ja ruuhkat välissä. Meille molemmille yksityisyys on tosi tärkeää ja mun vanhemmat ei tajua useista riidoista huolimatta sitä. Yksityisyys tarkoittaa, että meillä on oikeus olla keskenämme töiden jälkeen ilman, että joku pelmahtaa ovella usemman kerran viikossa tai toimittaa " apuna" meidän asioita. Joku voisi tykätä, että töistä palatessa äiti on kysymättä hoitamassa kukkapenkkiä, mutta mut se saa näkemään punaista. Tai soittaa kesken päivän, miksi mein vara-avain ei ole paikallaan, kun olisi vienyt jääkaappiin ruokaa. Sen jälkeen vara-avain on laitettu sellaiseen paikkaan, ettei ikinä löydä. Hyvää tarkoittavat, mutta liika on liikaa. Asuin 12 vuotta heistä satojen kilometrien päässä ja totuin siihen, että hoidan omat asiani.

Vierailija

vanhempien viereen. hän on nelikymppinen eikä pärjää omillaan vieläkään! äiti maksaa isommat laskut vieläkin ja äijä vaan ryyppää ja äiti hoivaa krapulassa. väkisinkin tulee mieleen tää tarina aina kun kuulen et joku on rakentamassa vanhempiensa tontille...

Vierailija

ala " läheisyys" ihan heti ahistamaan. Minusta omat " reviirit" on joka naiselle tärkeitä. Saa sitten laittaa omat kukkapenkit ihan haluamallaan tavalla.

Vierailija

Itse asun anopin vieeressä ja enemmän ongelmia siitä on seurannut kuin olisin aluksi uskonut. Nyt sitten tässä mietinkin, että mihin muuttaa, koska anoppini pilaa parisuhteenikin. En suosittele.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat