Löytyykö Minea tyttösten vanhempia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän pieni prinsessamme sai nimekseen Minea =) Nimi on saanut osakseen suuren suurta ihmetystä. Vain muutama ihminen on nimeä kehunut. Yleensä nimen saa kahteen tai kolmeen kertaan kertoa sitä kysyttäessä. Ei siis ole ollenkaan tuttu nimi ihmisille. Itse en nimeä ollenkaan näin erikoiseksi ja harvinaiseksi ajatellut...

Ihan mielenkiinnosta tulin tänne huhuilemaan muita Minea nimisten vanhempia. Ovatko muutkin kokeneet ihmettelyä nimestä? Vai minkälaista palautetta te olette nimestä saaneet? Jos löytyy vanhempia (kuin siis aivan vauvoja) Minea neitejä, niin mitä itse tyttö tykkää nimestään?

Meillä tosiaan nimipohdinta oli monivuotinen ja nimen valinta vaikea, mutta päivä päivältä nimi on kauniimpi, parempi ja varsinkin juuri se oikea. Vähemmän yleistä nimeä haettiin, mutta tämä suuri kummastelu nimen erikoisuudesta ottaa jopa hieman jopäähän. Vaikka eihän sillä merkitystä juurikaan, mitä muut nimestä ovat mieltä. Läheisimmät ihmiset kuitenkin ovat tykänneet.

Mutta, olis tosiaan kiva kuulla muiltakin Minea nimestä juttuja, tarinoita ym. ym.

Selmiina ja Minea pian 2kk

Kommentit (10)

Vierailija

Mutta pakko silti kommentoida, että minusta Minea on tosi nätti nimi! Eikä minustakaan hirveän erikoinen, aika yllättävää jos noin ihmetystä aiheuttaa.. Enkä usko että ainakaan Minean oma sukupolvi nimeä ihmettelee tai muuta, luulen että tulee yleistymään paljon lähivuosina. Ja eiköhän ne päivittelyt pian lopu, jahka ihmiset tottuu. Onnea ihanasta nimestä ja nimen kantajasta! :)

Vierailija

harkitsin itsekin omalla vauvalle. Nimestä tulee vain positiivista mieleen. Se on kaunis ja kuten joku kirjoitti, ajaton ja iätön. Sopii niin vauvalle, nuorelle, aikuiselle kuin vanhemmallekin ihmiselle. Eli kuten nimen pitääkin istua joka ikäkauteen, ja olla myös uskottava työelämässä. Onnea kauniin nimen valinnasta. Nimestä tulee mieleen tietenkin myös sympaattinen ja lahjakas golffari Minea. Hieno esikuva lapselle.

Monet ihmiset on kommenteissaan aika tökeröitä, vaikkeivät tarkoita sitä, älä siis välitä :-)

t. Heini

Vierailija

Nyt on jo saatu hyvää ja kivaa palautetta enemmän. Nyt myös ovat monet tottuneet pikkuhiljaa nimeen. Ja edelleen oma mielipide nimen ihanuudesta ja oikeellisuudesta vahvistuu =)

Vierailija

eli meidän neiti 3 kk sai myös nimen Minea. Meillä nimi ei varsinaisesti ole aiheuttanut hämmästystä, mutta lähes jokainen on kysynyt, että onko saanut nimensä golffari Minea Blomqvstin mukaan ?! Tosin eräs vanhempi naishenkilö ei ollut koskaan nimeä kuullut ja hänelle kyllä joutui muutamaan otteeseen toistamaan nimeä ennen kuin meni perille...ja hänen mielestään nimi on " outo" . Mutta me olemme nimeen kovasti tyytyväisiä :) Meillä yksi perusteista oli se, että nimi ei olisi liian yleinen.

Vierailija

En tunne yhtään Mineaa henkilökohtaisesti mutta ei ole minulle mitenkään vieras. Minusta se on kaunis ja jollain tavalla ajaton nimi, voisin omalle lapsellenikin harkita. Sellainen käsitys minulla on että voisi olla yleistymään päin, vaikka ei nyt ole yleinen nimi.

Vierailija

Minulla oli koulussa luokkakaverina eräs Minea. Nyt ollaan jo kummatkin 3-kymppisiä. Minusta Minea on ihan mukava nimi, ei mitenkään outo tai kummallinen. Mineoita on sentään jo yli 700, minun nimisiäni Suomesta löytyy vain 4. Minä se outo lintu tässä olen. :o)

Vierailija

ja on minusta tosi kaunis nimi. Hän sai nimensä Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläinen (-kö?) kirjasta, mutta muutoinhan nimi on nyt yleistymään päin juuri tämän Minea Blomqvistin " takia" , ja tätä ainakin meidän tutun Minean äiti harmitteli.

Meillä oli aikanaan sama juttu, kun annoimme esikoisemme nimeksi Kiira. Nyt se on tutumpi nimi kaikille kun Kiira Korpi on ollut lehdissä, joten enää ei NIIN paljoa tarvitse sitä selitellä.

Mutta harvinainen ja kaunis nimi on rikkaus ja jää hyvin ihmisten mieliin. Mieheni kantaa nimeä, joka on vain kahdella muulla hänen lisäkseen, että ehkä ihan niin harvinaista nimeä en kuitenkaan lapselleni haluaisi antaa. Varsinkin kun joutuu lähestulkoon joka kerta tavaamaan sen..

Vierailija

ja on sitä ihmetelty, mutta ihan positiivisesti kylläkin ;)

Tuohon golfariinhan [itse muistin, että tenniksen pelaaja :)] jotkut sen yhdistävät, toiset Sinuheen, osa taas ei ole ennen kuullutkaan.

Mielestäni kaunis nimi teidän tytöllä, vaikkei mielipiteeni ihan puolueeton olekaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat