Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihdoinkin lapsille lasten vaatteita!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei

Oletteko huomanneet uuden Nekku-lastenvaatemerkin? Vihdoinkin löytyy ihania ja reippaita vaatteita lapsille. Toivottavasti näitä saa vielä pitkään. Kaupoista ei meinaa löytyä muuta kuin pinkkiä vaatetta tytöille ja kysyessäni myyjiltä vaihtoehtoja he väittävät kysyntää olevan vain kyseisin värisillä vaatteilla. Onko todellakin näin? Minä käytän kyllä mielelläni muitakin värejä lastenvaatteissa ja taidanpi siis siirtyä Nekun asiakkaaksi. Mitä mieltä muut ovat? Vaatteet valmistaa Nekku Design, jonka sivuilta vaatteet löytyvät eli www.nekkudesign.fi.

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Kävin mielenkiinnosta kurkkaamassa näitä parjattuja vaatteita, ja olen varmaankin outo kun minusta ne oli ihan ok :) En ehkä innostu niitä tilaamaan, kun täällä pk-seudulla on aika paljon kauppoja muutenkin mistä valita, mutta voisin ihan hyvin käyttää jotakin noista tytölläni. Kuvat ja yhdistelmät voisivat olla raikkaampia, ehkä se noissa mättää? Hieman enemmän uskallusta ja persoonallisuutta peliin? Mutta paljon onnea yrittäjälle, toivottavasti löydät oman asiakaskuntasi!

Vierailija

Tykkään simppeleistä vaatteista ja noissa kaikissa oli sentään jokin juttu. Minusta on myös mukavaa, että vaatteet ovat erikoisemman värisiä.

No, minä nyt muutenkin puen lapseni vähän epämuodikkaasti. Pidän 70-luvun vaatteista, sukupuolineutraaleista väreistä ja tyttömäisyydestä ilman seksikkyyttä. Minuun nuo vaatteet siis kolahtivat (jollain tasolla), mutta ei sentään niin paljoa, että viitsisin uhrata lanttejani - minä kun osaan itse ommella itseäni enemmän miellyttäviä itse.

Alkuperäisen kannattaisi ehkä panostaa nettisivujen ulkonäköön ja vaatteiden esillepanoon. Luulenpa, että vaatteet ovat livenä oikein kivan ja reippaan näköisiä, mutta kuvissa ne näyttävät valjuhkoilta ja aneemisilta.

Vierailija

Mielenkiintoista huomata, miten laaja on mielipiteiden kirjo suomalaisesta designista. On totta, että nämä ovat jotain muuta kuin mitä H&M:ltä saa ja siitä olenkin iloinen. Minä haluan pukea tyttöni reippaiksi tytöiksi enkä pojillenikaan laita päälle hämähäkkimiehen paitaa ¿ karrikoiden sanottuna. Onneksi on vaihtoehtoja!

Vierailija

Outoa, että aloittaja mainosti noita vaatteita sellaisina, jotka antavat lasten olla lapsia. Minun mielestä nuo ovat jotain aivan muuta eivätkä edes todellakaan nättejä :(

Vierailija

Heh itse en edes lukenut tekstejä. Katsoin kuvat ja totesin ettei ole meidän juttu. Tarhaan, pihalle voisin laittaa jos joku sattuisi lahjaksi tuomaan, mutta meilläkin juhliin puetaan jotain aivan muuta. Makunsa kullakin...en kyllä pukisi äitini käyttämiä Karvisen poppanoita enkä Titvin jakkujakaan :) Marimekkokaan ei ole suosikki.

Vierailija

Tyylin; " Hei, olen juuri avannut lastenvaatteita myyvän nettiputiikin osoitteessa.. " . Tuskin tällöin kukaan ärsyyntyisi, tai tulisi mitään murskapalautteita.

Vierailija

että olipa Rumia!

En todellakaan laittaisi omille lapsilleni, nuo oli pliisuja ja mauttomia ei minun mieleeni.

Ja kyllä tytöille saa paljon muutakin väriä kun pinkkiä ja pojalle tummaa niin kuin ap kirjoitti.

Omillani on ainakin hyvinkin monipuolisesti värejä käytössä.

Ja täytyy sanoa että omatkin ompelukset näyttää paremmiltä kun nuo.

Vierailija

Joku vaate siellä oli mitä ehkä voisin varavaatteena, ihan perus-rymy-rytkynä esim askartelu/maalaus ym puuhissa, mutta ostamaan en kyllä lähtisi...en en, en varmasti ainakaan tollasilla hinnoilla.

Vähän on menty metsään suunnittelussa.

Varmaan haettu raikkaita värillisiä lastenvaatteita niille jotka eivät halua pukea lapsilleen mitään " pikku-teini" /örkki-printti vaatteita, mutta ei kyllä suunnittelun tulos ihan tähän päivään natsaa kuitenkaan...voi voi

Vierailija

Seuraan palstaa säännöllisesti, mutta kirjoittelen harvoin, koska en ole varsinainen vaatefriikki, jota jaksaa innostaa Ticketin värivalikoima tai Timberlandin kevättakkien saatavuus. Tämäntyyppiset aloitukset ovat kuitenkin omiaan herättämään meidän taustailijoidenkin mielenkiinnon.

Aloitus on minunkin mielestäni aika heikosti naamioitu mainos. Itse sivusto on aika tyylikäs, mutta vaatteet joko huonosti istuvia retroviritelmiä tai ihan kivoja perusvaatteita, mutta sellaisiksi liian hintavia - olkoon sitten miten kotimaista suunnittelua tahansa. Tyttöjen malliston ruskea-valkoinen-vaaleansininen-väriyhdistelmä oli kaunis.

Vierailija

Itse tykkään siitä, että osa lasten vaatteista pitää olla simppeleitä yksivärisiä ja hyvä laatuisia (etenkin kestäviä) arkivaatteita, joihin voi yhdistellä halutessaan hörhöä tai muuta kivaa. Vaatteet eivät saa kiristää, ja niissä pitää päästä liikkumaan kunnolla. Olenkin miettinyt, että olisi mukavaa, jos joku laittaisi pystyyn tälläisen kaupan ja ehkä sen rinnalle nettikaupan, josta näitä perusvaatteita saisi. Ja jos joku haluaisi niihin ekstraa (esim. jotain painatusta, röyhelöä tai nappia) niin se maksaisi sitten enemmän.

Vierailija

Minullekin tuli ensin mieleen, että vaatteet näyttävät 80-lukulaisilta ja ns. itse käsityölehden kaavoilla tehdyiltä.

Piti oikein uudelleen mennä katsomaan ja tuli mieleen, että ehkä noillekin vaatteille löytyy ostajia, jos ovat esim. oikein huolellisesti ommeltuja ja kestäviä. Hinnoista sen verran, että kaikki, jotka itse ompelevat, tietävät, että laadukkaat kankaat ovat kalliita ja työmäärä on suuri. Ei ompelulla rikastumaan pääse.

Itse voisin kyllä kyseisiä vaatteita ostaa, jos niitä saisi erivärisinä. Kaipaisin esim. tytölle roosan väriä ja pojalle ruskeaa, beigeä ja kuusenvihreää. Jokin kiva brodeeraus voisi myös olla yksityiskohtana muuten yksinkertaisissa malleissa. Muutama kuviollinen kangas saisi myös olla mukana. Itse tykkäisin yhdistää kuviollisen paidan yksiväriseen alaosaan.

Omia suosikkejani oli Hanna-mekko Ja Wilma-paita, jos tuon paidan saisi eri värisenä. Meillä on ihan saman mallinen Bamsepaita ja on tosi mukava käytössä.

Tsemppiä joka tapauksessa uudesta yrityksestä. Minäkin olen varma, että ap on itse yrittäjänä tuossa ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat