Oireeton virtsatietulehdus raskausaikana --> supistelua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Odotan toista lasta rv:lla 19 ja nyt muutaman päivän ajan on ollut vaivana napakkaa supistelua. Neuvolaan soittaessa sain ohjeeksi levätä mahdollisimman paljon, pitäisi siis välttää nostelua, painavien kassien ja esikoisen nostelua, yms. raskasta - mikä on käytännössä tosin lähes mahdotonta.

Sain myös varmuuden vuoksi lähetteen labraan, koska kuulemma raskausaikana virtsatietulehdus saattaa olla lähes oireeton ja aiheuttaa supistelua.

Kyselenkin nyt, onko kenelläkään kanssaodottajalla ollut ko. vaivaa?

Kommentit (1)

Vierailija

ja siihen söin estolääkettä, joka aloitettiin v 2005 kesällä.

Sitten sovittiin lääkärin kanssa, että kokeillaan olla ilman ja n. 5kk ei ollut pissatulehduksen oireita. Mulla aina e-coli aiheutti sen ja oireina oli pissan pistävä haju ja kirvelyä virtsatessa. Joskus myös alavatsakipuja.

2 viikkoa sitten kävin kontrollinäytteen antamassa ja sieltäpä löytyikin ihan eri pöpö ja antibiootit päälle. Ei siis ollut mulle tyypillisiä tulehdusoireita ollenkaan! Liekö johtui sitten eri pöpöstä?! Kontrolli olisi tällä viikolla.

No kumminkin olen kärsinyt supistuksista (kipeistäkin) tässä jo useamman viikon ja luulen kyllä että toi vti ärsyttää noita supistuksia. Eli hyvä tsekata pissa kyllä jos supistelee.

AIHA ja Nea rv 25

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat