Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen tuon 2v:n kanssa??

Vierailija

Siis on ihan mahdoton. Ruoka-aikana ei pysy pöydässä, koskaan ei syö ruokaa, muuta kun väkisin tai sit on syömättä kokonaan. Nukkumaan käyminen yhtä tappelua, kaikki on pahaa.

Ihan mä olen nyt sanaton ja en osaa enää vetää mistään narusta

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

ruokapöydässä ruoasta " hyvää" ja saa hirveän hepulin jos ei saa itse syödä.

No, pitänee kokeilla sitten uhmiksen syöttämistä, jos sillä saisi ruuan uppoamaan joskus paremmin. Meillä lapsi syö itse ja kun on syönyt mielestään tarpeeksi niin lopettaa (sen tarpeeksi ei ole sama kuin äidin tarpeeksi).

Vierailija

Muutenkin hyvin itsepäinen luonteeltaan ja uhma siihen päälle.

No eiköhän se laannu jossain vaiheessa edes vähän ja kunhan alkaa ihan kunnolla ymmärtää ettei oikeasti kaikkea voi itse tehdä. Auttaa voi ja otankin auttamaan lähes kaikkeen. Mutta silti...

No teen nyt niin että poistan pöydästä. Muuten osaa kyllä olla kilttikin ja istuu välillä rauhallisesti sylissä.

Vierailija

muista te vaikka uhittelee,niin ei tee sitä pahalla vaan siksi että se on kehitysvaihe joka pitää käydä läpi. muista jutella rauhottavasti ja ota paljon syliin halittavaksi! on niin pieniä vielä nuo uhmakkaat!

Vierailija

ruokapöydässä ruoasta " hyvää" ja saa hirveän hepulin jos ei saa itse syödä. Nukkumisen kanssa ei ole ongelmia ellei tule liian pitkiä päiväunia tai ole liian vähän aktiviteettia päiväohjelmassa (yleensä tarhassa eli ei tule ongelmia kuin sairastuessa). Kun hän raivoaa, hän itkee ja huutaa: yleensä kohteena olen minä (äiti), koska vietämme myös eniten aikaa yhdessä. Annamme raivokohtausten mennä ohitse ilman rangaistuksia. Niiden sijasta käytämme intensiivistä puhetta ja käskyjä tarvittaessa.

Vierailija

vanhemmat määrää laadun, lapsi määrän. ruuan tuputtaminen ei varmastikaan ole hyvä idea... kyllä se nälkä aina jossain vaiheessa temppuiluhalut voittaa...

Vierailija

itse poistan 2-v pöydästä jos vikuroi, seuraavalla kerralla jo maistuukin. jos nukkumaan mennessä ei näkyvää ongelmaa mut huvikseen taistelee, niin taistelkoon, kyllä se uni uuvuttaa! tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat