paljon kysymyksiä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ensinnäkin haluan kiittää kaikkia jotka jaksavat vastata näihin kysymyksiin,

Joten iso kiitos kaikille!

Saimme tietää että miehelläni siittö taso on huono, siittiöitä on vähän, epämuodostuneita ja muutama ok. Joten miten me tästä edetään että voisimme päästä hoitoihin? Minkä on ehkä mahdollinen sopiva hoito meille? Minulla on ennestään kaksi tervettä poikaa, ex-mieheni kanssa.

Olemme päästä pyörällä miten pitäisi edetä. Saatikka minkälaisia hoidot ovat. Kokemuksia otamme myös kiitollisina vastaan.

Olen todella kiitollinen jos saan vastauksia kysymyksiini.

Kommentit (4)

Vierailija

Jos aiotte yrittää julkiselle hoitoihin,pitäisi saada lähete joltakin lääkäriltä.Itse kävin gynellä.Ensin tulee keskustelu/suunnittelukäynti,missä pohditaan vaihtoehdot,otetaan kokeita yms.Olettaisin että teille tulee heti koeputki/mikrohedelmöitys,jos siittiöt todella huonoja,niin meille ainakin tehtiin.Voi tietysti olla,että ensin yritetään keinohedelmöityksiäkin pari kertaa,vaikea sanoa mikä teidän tilanne on.Koeputkihedelmöityksessä lyhyesti sanottuna hormoneilla kasvatetaan useita munasoluja,sitten ne kerätään ja hedelmöitetään koeputkessa siittiöiden kanssa.Parin päivän päästä siirretään 1-2 jakaantumaan lähtenyttä alkiota.Kahden viikon päästä raskaustesti.Inhottavin vaihe on munasolujen kerääminen,siinä on kyllä onneksi vahvat lääkitykset,joten kipu ei ole niin valtava.

Toiset onnistuu ekalla yrityksellä,toiset myöhemmin ja osa ei koskaan,eli varma keino raskautumiseen tämä ei ole.Mutta taas toisille ainut mahdollisuus.Itselle tehtiin useita hoitoja samasta syystä,viimeisen hoidon jälkeen yllättäen luomuvauva,joka täyttää pian viisi.Nyt hoidot taas menossa toisen kohdalla,kaksi epäonnistunutta mikrohedelmöitystä takana.

Siihen saa varautua,että aikaa menee,ennenkuin mitään hoitoa alotetaan,jonot on pitkät.

Vierailija

Muistaakseni kävin elokuulla ekan kerran ja tammikuussa tehtiin eka hoito.Odotin pidempää jonotusta ja niin voi käydäkin,riippuu paikasta ja jonoista.

Jos teille tehdään koeputkihedelmöitys,sairaslomaa tulee munasolujen keräyspäivästä ja pari päivää sen jälkeen.Käyntejä tulee muutama ennen keräystä,kun ultralla seurataan munasolujen kehittymistä.Se,saako palkkaa saikkupäiviltä,riippuu työnantajasta,itse en saanut.Lääkekulut tulee jo ekalla hoidolla täyteen,joten tietty olisi hyvä,jos pääsisi aloittaan aika alkuvuodesta,niin jos huonosti käy ja joutuu yrittään uudestaan,niin saa lääkkeet ilmaseksi kun on kyse samasta kalanterivuodesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat