Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko vastasyntyneet juo yleensä maitoa??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Maillä siis on pikkuruinen poika joka juo minun rintamaitoani pullosta kun en voi imettää tällä hetkellä. Mutta paljonko maitoa pitäiti mennä kerralla/vuorokaudessa että hän saisi tarpeeksi?

Kommentit (4)

Vierailija

RIIPPUU LAPSEN PAINOSTA ...MEILLÄ OLLEET 4KG JA YLI NIIN HOTKASIVAT HETI LAITOKSELLA 70 MIL KERRALLA JA KOHTA LISÄÄ..MINÄ YLEENSÄ OLEN ANTANUT NIIN PALJON KUIN LAPSI SYÖ JA RÖYHTÄYTÄN JA JOS LAPSESI TYYTYVÄINEN SYÖTYÄÄN NIIN SAI MAHANSA TÄYTEEN..MINÄ OLEN JOSKUS SAANUT NEUVON ET JOS JOKA SYÖNTIKERRALLA VAIPPA MÄRKÄ KUNNOLLA NIIN LAPSI SAA TARPEEKSI

Vierailija

Rintaruokinnalla olevan lapsen syömä maitomäärä/vrk lasketaan 1/5 lapsen painosta 5-6kg saakka. Annosta lisätään 10-20ml ateriaa kohti 3-4 päivän välein riippuen painon noususta ja lapsen ruokahalusta.

Meillä vauva vietti ensimmäisen viikon vastasyntyneiden osastolla ja hän söi kotio lähtiessä n.70ml/kerta 6krt/vrk eli 420ml/vrk.

T. Je_Ni & Lassi 4kk

Vierailija

Riippuu pitkälti kuinka monta päivää vanha vasta-syntyneesi on. Alkuun kerralla menee suurinpiirtein 10ml x päivien määrä. Kaksiviikkoiselle sanottiin että n. 100 ml on hyvä kerta määrä. Ainakin näin rintamaidosta olen kuullut.

Vierailija

Meidän 3kk vauva syö vajaat 100ml kerrallaan, että ei nyt ihan taida noin mennä kuin edellinen sanoi. (ellen ymmärtänyt jotain väärin, mikä on ihan mahdollista)

Vastasyntyneenä vauva sai 25ml lisämaitoa, että varmaan joku 50ml on ihan hyvä määrä aloittaa. Anna tsitten lisää jos jää nälkäiseksi.

Uusimmat

Suosituimmat