***Sekundääriset vk7***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitin meille uuden viikko pinon,kun edellinen vajonnut jo alas.

Täällä mennään taas mietteissä että meille ikunaan sitä kolmosta tule,...kele että ottaa aivoon taas. Ensi viikolla olisi sen keskenmenon takia jälkitarkastus ja tympii koko ajatus siitäkin,vaikka tietää että nyt pääsee tutkimuksiin,keskenmenoja minulla 3 takana ja yksi epäily. Mut kun minä olisin sen vauvan halunnut nyt.Mut laittakaas muutkin kuulumisia taas välillä .

Kommentit (13)

Vierailija

Heissan kaikille sekundäärisille & flunssaista perjantaita! =o)

Heti alkuun kyselisin, että onko täällä muita, jotka eivät ole (vielä ainakaan) missään hoidoissa? Itehän kävin reilun vuoden yrittämisen jälkeen gynellä, joka valoi toivoa luomuyrittämiseen ja oli sitä mieltä ettei vielä tässä vaiheessa kannata aloittaa tutkimuksia. Mulla on siis säännöllinen kuukautiskierto ja ovulaatio tapahtuu (limat, nipistely, positiiviset testit).

Meillä on tilanne siinä pisteessä tällä hetkellä, että ovulaatiota odotetaan. Reilun viikon päästä pääsee taas puputtelemaan, mies tykkää! =o) Kovasti yritän olla miettimättä vauvajuttuja, mutta monesti haaveilut siirtyvät sinne suuntaan. Olen viime viikkoina nähnyt untakin, että oon raskaana... Oiskohan enne?! =o)

Välillä v....taa tää asia ja välillä jaksaa taas olla toiveikas. Monesti musta tuntuu, että mua/meitä rangaistaan siitä etten halunnut toista lasta heti perään, vaan halusin mennä töihin. Aika lapsellista kai ajatella näin... Lähipiiri, ystävät ja sukulaiset, lisääntyy oikein urakalla ja sekin potuttaa. En koe olevani kellekään henkkoht kateellinen, mutta kyllä sydämessä aina pistos tuntuu, kun joku ilmoittaa onnessaan olevansa raskaana. Koen myös eläväni " kaksoiselämää" , sillä monikaan ei tiedä meidän tilannetta. Vain muutamalle hyvälle ystävälle on kerrottu. Helpottaa, kun voi purkaa itteensä tänne. Kiitos teille siitä!

Jeps, viikonloppuja!

Vierailija

Niin sanottiin täältäkin sairaalasta, että munarakkuloiden pitää normalisoitua, että ei välttämättä tässä kierrossa tule ollenkaan ovulaatiota.. No nyt olen tehnyt ovuleetiotestejä ja kyllä se ovulaatio tulee, oletettavasti osuu vaan viikonlopulle joko huomenna tai sunnuntaina. Yksityisellä puolella tekevät heti seuraavaan kiertoon. Ajattelin soittaa sinne yksityiselle ja kysyä, että onko huonompi mahdollisuus onnistua vai ei.. en vaan jaksa odottaa, alkaa olla aika vähän jo vähissä! Niin ja sitten ajattelin, etten tee yhtään mitään jos ei ole pakko, kun seuraava siirto tehdään.. nyt on pakko lopettaa, toivotaan parasta myös teille!

Vierailija

Ajattelin minäkin liittyä joukkoonne mukavaan! Tässä hieman taustaa: Meilla on 1,8v tyttönen, saatu reilun 3 vuoden yrittämisen ja lopulta hormonihoitojen jälkeen. Ennen sitä kohdunulkoinen, jonka vuoksi vasen munatorvi poistettu. Toista pienokaista yritetty 12 kiertoa, nyt taas hoitoihin hakeuduttu ja yksi tulokseton inssi tehty. Miehen " tavarassa" myös häikkää, laiskanpuoleista. :o) Viimeisin inssi-yritelmä meni pieleen kun vaan vasemmalle puolen oli kehittynyt kaunis rakkula, mutta kun se torvi puuttuu niin... Ja kun on pistoshoidot kyseessä niin aina ennen inssiä saa jännittää sitäkin päästäänkö edes alkua pidemmälle, vai tuleeko musta " hormoonihirviö" ihan turhan takia kun rakkula kehittyy/irtoaa väärältä puolelta... :o) Ivf-jonossa ollaan ja sillä välin näihin insseihin toivomme laitamme! Kyllä toki luomunakin saa tulla! =o} Seuraavia menkkoja odotellessa... Tämä kierto siis " hukkakierto" .

Lähipiiri tietää kyllä ongelmasta, mutta harva se päivä törmää juurikin niihin ihmisiin jotka kehottavat(!) tekemään toisen heti perään jne. Tai just niihin uteluihin että: " koskas teille tulee toinen" ... Vastaukset vaihtelee... Tiedätte kyllä!

Mutta niin ihanaa on tämä aika neitokaisen kanssa ollut, että toisen kuume on varmaan siksikin ihan huippulukemissa ja pettymykset tietty megalomaanisia...

Tämä nyt oli vaan tätä omaa napaa, odottakaahan kun pääsen " tavoille" ...! Taustalla oon kyllä roikkunu jo kauan...

Kaikille plussaista kevättä!!!

riikkis kp14, yk12

Vierailija

sanottiin alkionsiirron jälkeen, et ihan normaalia elämää saa viettää. Et sillä mitä tekee ei oo vaikutusta alkion kiinnittymiseen, jos se on jäädäkseen niin se jää.

Tää on tosiaan niin tätä! Mul menee hermot tähän ootteluun!!

Vierailija

Eli flunssassa ja menkkoja odotellessa... Eilen alkoi tuttu selkäsärky töissä. Illalla myöri mahassa ja nipisteli munasarjojen kohdalta oikein kunnolla. Yleensä menkat alkaa ilman mitään ennakko-oireita, joten piti ihan kalenterista tarkastaa, että moneskos kiertopäivä on menossa. Odottelein menkkoja alkavaksi viikonloppuna, mutta tänään onkin jo kp 28. Nopeasti menee viikot ja ihanaa, kun olin hetkeksi unohtanut mokomat kiertopäivät!!!!=) Mutta nyt on ihan just semmonen olo, että alkaa hetkellä millä hyvänsä...:( Olispas ollu kiva kertoa miehelle iloisia uutisia ystävänpäivän ja 7,5 v yhdessäoloajan kunniaksi! Mutta jos sitten kesällä kun hoidota alkaa.

Meillä on poitsu kipeenä, mies ollut alkuviikon hänen kanssaan kotona. Minä jään sitten huomenna, ihan kivaa pitää vapaapäivä! Saa pusitella ja halailla koko päivän!=) Mutta voimia ja jaksamista kaikille vauvakuumeisille ja kipeille sekundoille, kyllä se tästä.=D

Kerrankin positiivisissa mietteissä babykeiju :)

Vierailija

Aika ilkee lentsu iski viikonloppuna, joka äityi sitten keuhkoputkentulehdukseksi :(

Mutta clomikuuri on nyt sitten kohta puolin, huomenna, ohi ja ensi viikolla on sitten follikkeliuä, tosin kokemuksesta en kyllä vielä odottele mitään kovin suuria, mulla kun on vähän hitaanpuoleinen tää kroppa, kaikki sivuoireet mulle kyllä tulee heti, mutta nopee teho jää laihanpuoleiseksi, johtuu varmaan mun hämäläisgeeneistä, hitaasti syttyvää lajia ; ) Joten noin kolmen-neljän clomikierron jälkeen alan kyllä odotella jo tulisilla hiilillä, mutta nyt olotila on vielä ihmeen rento.

Tsemiä sinne, kyllä täällä on tullut samat koettua aika useasti näiden vuosien varrella, kahdesti on kuitenkin lopulta epätoivo muuttunut iloksi, mutta mielessä on käynyt kyllä, että muuttuuko vielä kerran, saadaanko kolmatta ja onko terve, ollaanko se onni ansaittu yms... Toivottavasti ette nyt pidä mua aivan tyhjäpäänä, mutta välillä tuntuu et näitä ed. mainittuja yksinkertaisesti märehtii ajatuksissaan liikaa ja fiilikset ei aina oo kovin korkeella..Mutta kivä että tänne voi niitä kirjoitella ja löytää muita samoin ajattelevia, mä kun en itse meidän kolmosprojektia oo mitenkään laajalle yleisölle kuulutellut, tasan yhdelle ystävälle, joten ajatustenvaihto asiasta on aika suppeeta ns. reaalielämässä ;)

Mutta, nyt pitää luovuttaa kone pelimiehille, jotka huohottavat niskaani.. : /

-poco-

Vierailija

onneks just tällä hetkellä pöpöt kaikonneet. Muuten ollaan odottelevissa tunnelmissa. Oottelen, et pääsisin keskenmenon jälkitarkastukseen helmikuun vikalla viikolla ja oottelen, et menkat alkais. Ja sitten vielä oottelen ens kuun alussa olevaa uutta aikaa klinikalle, jotta päästäis taas asiassa eteenpäin. Kyllä tuntuu aika pitkältä!

Vierailija

Meilläkin on " odotuksen" paikka,kun menkkojen pitäisi alkaa tulevana sunnuntaina.Tunne on jo melko varma että ne taas tulee ja se pikkukakkonen antaa taas odottaa tuloaan.Minullakin on usein se tunne et voihan pe.....kuinka hyvin nyt passaisikaan tähän väliin(n.2v.yrityksen jälkeen) se pieni suloinen käärö.kaikki tuntuvat saavan perheen lisäystä vaan me ei.Kaikki kyselevät esikoiselta tyyliin" koska sinä nyt leikkikaverin saat tai kumpaa sinä haluiaisit siskoa vai veljeä" .Kuinka ärsyttävää!!!tonkia pojan kautta tietoa et koska se nyt sit ois jo siinä vaiheeessa et äitin masu rupeaisi kasvamaan.No jaa,saapi nähdä...parin tirautuksen jälkeen taas(toivottavasti) saan jostakin sitä puhtia yrittää uudestaan ja uudestaan...epätoivosta huolimatta...Tsemppiä sinullekkin ja kaikkille muille!

Vierailija

Uuttera: Mullekkaan ei tehty Kysissä peräkkäin IVF:iä eikä PASsiakaan. Mun piti pistellä ja sumutella, eli ensin lamaannutettiin sumutteella oma kierto ja sitten käynnistettiin pistoilla, jotta saatiin niitä munarakkuloita mahdollisimman paljon ja hyviä. Tämän takia ei siis voitu tehdä heti seuraavaan kiertoon, sillä ensin piti odotella entisten mömmöjen poistumista elimistöstä ja sitten taas aloittaa kaikki alusta. Taisi kaksikin kiertoa mennä aina väliin. Tai siis yksi kokonainen ja sitten yksi jolloin taas aloitettiin nuo lääkitykset ja sen jälkeen sitten päästiin taas tosi toimiin. Mulla omakierto ja hormoonitoiminta oli tosi voimakasta ja hyvää, että melkoinen työ oli aina saada oma kroppa " nukkumaan" . En tiedä sitä, voidaanko joissakin tapauksissa tehdäkkin siirto jo heti seuraavaan kiertoon.

Minua kyllä neuvottiin ottamaan rauhallisesti siirron jälkeen. Ei mitään himourheilua ja pomppimista, eikä hirveää juhlintaa. Nuo ohjeethan taitavat kyllä päteä ihan tavallisen ovulaationkin aikaan. En tiedä onko todistetusti missään siitä hyötyä todettu olevan, mutta ei varmaan haittaakaan. Itse otin ihan rauhallisesti ne päivät, jolloin kiinnittymisen oletettiin tapahtuvan. En tiedä liekkö mitään apua ollut, sillä yksi IVF/ICSI oli epäonnistunut, kuten myös yksi PAS ja sitten lopulta se onnistunut IVF/ICSI. Haikara osasi kuin osasikin meidän piipullemme. Missä lie harhaillut kaikki ne vuodet....

Minä laitoinkin tarinaani edelliseen pinoon. Meillä huomattiin IVF:ää tehdessä, että siittiöt eivät ominavuin päässeet munasoluihin tai sitten munasolut hylkivät niitä eli vähän niinkuin samannapaiset magneetit. Hassua, sillä olemme kulkeneet yksissä mieheni kanssa 15 vuotta eli olimme 15 vuotiaita, kun tapasimme. Kai meitä ei kuitenkaan ollut tarkoitettu yksiin, kun noin geneettisesti olemme yhteensopimattomat. Luonnonlakeja vastaan taistelemme, kai. Tämän hylkimisen vuoksi käytettiin ICSI menetelmää. Kyllähän ne lääkärit kovasti uskottelivat, että toki meistä voi löytyä siittiöitä ja munasoluja, jotka käyvätkin sitten yksiin. Nyt vain yritetään ja yritetään... Viimeviikko oli taas " puputus" viikko ja nyt odotellaan kärsimättöminä, josko vuoto ei alkaisi.....

Vierailija

Ihanaa etten ole tunteineni yksin. Täällä nyt odotellaan taas että menkat alkais ehkä ensi yönä.Kp 25/25 menossa ja lämmöt olleet viikon varmaan joka aamu 37.3 myöskin tänään. No mut en luota mihinkään muuhun kuin siihen että TAAS ne menkat alkaa ensi yönä ja päästään korkkaamaan jo 27 yrityskierto. Ensi viikolla todella se lekurissa käynti niin ompahan edes jotain mitä odottaa. Eli mieli parempi kuin tiistaina niin nyt. Kyllä mekin plussataan joskus vai mitä.

Vierailija

Heippa kaikille!

kirjoitan ekaa kertaa tänne, kun ei aiemmin ollut mahdollisuutta... Taustasta vois kirjoittaa sen verran, että on yksi viisi vuotias lapsi, jota tehtiin n. kaksi vuotta. Ja sen jälkeen söin kaksi kiertoa pillereitä ja siitä asti ollaan yritetty toista siis jo viisi vuotta. Nyt ollaan jo hoidoissa mukana, tehty viisi inssiä, joista yksi keskenmeno ja sitten viime kiertoon tehty IVF, joka ei siis onnistunut!!! Täällä Jyväskylässä ei tehdä heti seuraavaa yritystä seuraavaan kiertoon, joten nyt on vaihtoehtoina odottaa taas kerran yhsi kierto tai mennä yksityiselle, jossa he sen tekevät.. Tietääkö kukaan onko onnistumis mahdollisuudet huonommat jos tekee heti seuraavaan kiertoon? Toinen kysymys: Kun alkiosiirto on tehty, pitääkö olla tekemättä juuri mitään? Joku sanoi mulle, että se auttaa.. Odottelen viestejä ja tsemppiä kaikille!!!

Vierailija

hempuli tuossa aikaisemmin kyseli et kuka ei o viä hoidoissa ja meikkis on siis yrittänyt reilu1.5vuotta saada pikkukakkosta(eka siis 3v.)ja nyt tosiaan pari viikkoa takaperin käytiin kunnon?tarkastuksissa ja vikoja ei siis taaskaan löydetty eli mekin toivossa luonnon menetelmillä jaksamme toivoa tulosta.En tiädä kyllä kuinka kauan vielä ilman hormooni pitoisia apuja, mut kuiteskin.Työkaveri-vanhempi mummo " elämän kokemuksella" suositteli miehelle sinkkiä otettavaksi (siis vitamiinilisänä)pitäisi antaa puhtia miehen spermalle ja enkös minä jo sitä sit ostanut sille ja kyllä se sitä ottaa.Eli on jo hyvin " valmistauduttu" seuraavaan yritykseen menkkojen jälkeen-niiden kun nyt sit pitäis alkaa tulevana sunnuntaina.Mitäpä sitä siis ei tekis/kokeilis tämän asian hyväksi....lieneekö sit apuja...uskotaan ainakin tällä hetkellä ja yritetään unohtaa ne vauva toiveet kuten se gynekin aina sanoo...helppoahan se ei ole kun sen pyöreän masun haluais jo NYT!Jokatapauksessa kuulumisia pidetään yllä ja yritetään yhdessä pitää lippu korkealla!TSEMPPIÄ KANSSASISARET

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat