Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon saa syödä kun on raskaana ettei liho hulluna?

Vierailija

Kuinka paljon enemmän saa syödä silloin, kun on raskaana? Edellisessä raskaudessa lihoin ihan älyttömästi ja jouduin laihduttamaan pitkään päästäkseni takaisin omiin mittoihini.

Nyt en haluaisi tehdä samaa virhettä, vaan tarkkailla mitä syön, mutten kuitenkaan halua näännyttää vauvaa... Onkohan jotain tarkempia kalorimääriä jossain?

Joo aika turhamaista, tiedän...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

itse olen syönyt silloin kun on nälkä, ihan normaalia kotiruokaa ja hedelmiä, leipää yms. ja paino on nyt pysynyt samana siitä asti kun oksentaminen loppui. silloin kun oksensin, laihduin 7 kiloa, joista 2 tuli takaisin parissa päivässä kun sain taas jotain pysymään sisällä (eli nestettä lähinnä nuo pari kiloa) ja siinä on nyt pysynyt kuukauden verran. toivottavasti ei kauheesti nousekaan, koska olen lähtöpainolta hiukan ylipainoinen, joten jos se 7 kiloa tulee takaisin minkä alussa menetin, niin se olisi aika ihanne:) se hyvä puoli on että mulle ei edes maistu mikään makea eikä kovin rasvainen:)

Vierailija

Itse olen nyt 19 vkolla raskaana, ja oma painoni on laskenut pahoinvoinnin vuoksi alle aloituspainon, mutta vauva sen sijaan porskuttaa painoarvioissa hieman keskikäyrän yläpuolella.

Parasta olisi, jos et söisi yhtään enempää kuin normaalisti.

Vierailija

Eikä nuo sun mainitsemat kilorajat ole mitään ylärajoja btw. Esim. mulle sanottiin heti ekalla kertaa neuvolassa, että 16 kiloa saa helposti tulla, koska painoni oli normaalin alarajoilla (ne mainitsemani 17 lähtivät muuten kaikki neljässä kuukaudessa). Tässä raskaudessa olin normaalipainoinen, ja kappas, edelleen vaan sanottiin, että se 16 kiloa saa tulla. :)

Nämä painon nousut on yksilöllisiä, joillakin kertyy kiloja enemmän ihan luonnostaan. Jotkut tuntuvat unohtavan, että neuvolassa vaa' alla käydään nimenomaan sen takia, että nähdään, jos painonnousussa on jotain _epänormaalia_.

En muista numeroani, mutta se, jolla tuli 17 kiloa.

Vierailija

Jos syöt TERVEELLISESTI (kyllähän nyt kaikki tietää, miten terveellisesti syödään!?!), niin 100%:n varmuudella et liho liikaa!!!!

-laihat, hoikat; paino nousee n.12kg (mikä suositeltavaa, jotta äiti itse ei laihdu).

-normit ja ehkä hievene ylipainoiset; paino nousee n.8kg.

JA YLIPAINOISET; JOS SYÖ TERVEELLISESTI RASKAUSAIKANA, NIIN PAINO EI NOUSE YHTÄÄN!!!! REILUSTI YLIPAINOSILLA PAINO ITSE ASIASSA LASKEE TUOLLOIN.

Joten mikä tässä on niin vaiketa ymmärtää???

Jos joku lihoo esim. 20kg raskausaikana, niin mistäköhön johtuihisi? Ei kai vaan liiaallisesta syömisestä?

Vierailija

Jos siis äiti on ennestään ylipainoinen tai muutenvaan mässäilijä, niin hän syö jo yli kokoisensa naisen energiantarpeen eikä tarvitse yhtään ylimääräistä voileipää.

Ei ihme jos mammat läskistyy, jos syö vielä sen kerroshamppari-pizza-sipsipussi-kokispullo-suklaalevy -satsin päälle vielä pari voileipää, " kun kerran raskaana tarvitsee" .

Vierailija

Ihan kovin raskas ruoka ei toki raskauden loppuvaiheessa uponnut. Jätskillä herkuttelin melkein joka ilta. Ei tullut/jäänyt yhtään ylimääräisiä kiloja.

Vierailija

Jotkut kerää painoa runsaammin raskauden aikana, mutta ainakin mulla se kaikki (n. 17 kiloa) tarvittiinkin sitten imetykseen! Pysyt vaan poissa karkkihyllyiltä jne, niin kaikki on hyvin.

Kannattaa kuunnella kroppaansa. Ainakin itse himoan raskauden aikana enemmän vihanneksia, salaatteja jne. Juon myös enemmän. Uskon lujasti siihen, että keho kertoo, mitä tarvitsee.

Vierailija

tulikin siinä kyllä herkuteltua ja mässäiltyä sitä sun tätä. Nyt tokalla painoa ei ole tullut puoliakaan siitä mitä ekassa. Mässäilly en ole, syönyt normaalisti, liikkunut ehkä enempi. ja vauva on kasvanut ok. Nyt parilla viime neuvolakäynnilla puntari on näyttänyt samaa(?) joka kyllä ihmetyttää itteeki.. maha on kuitenki kasvanu, neuvolan mittauksien mukaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat