Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva oksentaa kaikki ruoat :(

Vierailija

Neuvolassa sanottiin, että seurailkaa...Tilasin lääkäriä ja ajat 3,5 viiko päähän. Joka ikisen ruoan jälkeen vauva oksentaa kerran tai kaksi. Mua huolestuttaa. Muuten vauva (7kk) hyväntuulinen ja terve

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä oli esikoinen samanlainen ja syykin selvisi jossain vaiheessa. Ennen kuin rupesi seisoskelemaan enempi (eli ennen 9kk) tuli maidot, puurot ja ruoat oksennuksena ulos. Välillä enempi, välillä vähempi. Syynä siis kireä kielijänne. Ilmaa kertyi juodessa niin paljon, että tuli ilmakuplia, joka taasen aihetti maidon ja ruoankin ulostulon. Kiinteän syömisessä taas kireä kielijänne aiheutti sen, että ei saanut itse kielellä sujautettua pois isompia paloja vaan tarttui kurkkuun ja oksensi.

Kuolaako teidän vauva paljon? Onko ilmavaivoja?

Vierailija

Tulikin heti mieleen, että synnärillä pojalta leikattiin kielijänne, kun se oli liian kireä. (Lääkäri napsas saksilla sen poikki). Ilmavaivojakin on, en sitten tiedä mikä normaalia enemmän. Imetysaikana puklas normaalisti, mutta nyt tosiaan kaikki oksentaa, amupuuron, lounaan, hedelmäsoseen ja mun maidonkin :(

Mutta tuolla se tervenä ja energisenä näyttää leikkivän, vaikka kaikki tänäänkin oksentanut.

Vierailija

Kuulostaa siltä et lapsesi kärsii refluksioireesta. Siis ruoan takaisinvirtauksesta. Syötä aluksi pienempiä määriä ja kokeile pysyykö sisällä. Jos pienet määrät pysyy, uskon et on refluksi. Mitä enemmän syötät, sitä varmemmin kaikki tulee kaaressa ylös.

Uusimmat

Suosituimmat