Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aventin tutit

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten pitäisi toimia Aventin tuttien kanssa? Kun niissä on nämä ikämerkinnät, esim. 1-reikäinen 0kk, 2-reikäinen 1kk+ jne.

Kun meidän himpun vajaa 2 kk vanha vauva on tuskastunut tuohon 2-reikäiseen, maitomäärät pienentyneet, haluaa ruokailla tiheämmin ja oli kiukkuisen oloinen. Nyt olen pari päivää kokeillut 3-reikäistä (joka on siis tarkoitettu 3kk+ ikäisille) ja vauva on juonut taas isompia annoksia. Masuvaivoja ei ole tullut, ei siis saa ilmaa tuosta isommastakaan tutista, rauhallisempi kun saa sopivin välein vatsansa täyteen.

Eli mikä pointti noissa ikäsuosituksissa on? Tietääkö joku? Vai vaihdanko suosiolla johonkin Ainun peruspulloon ja -tuttiin, joissa siis isommat reiät?

Kommentit (6)

Vierailija

Hei! Minä olen käyttänyt Aventin tuttipulloja jostain kuukaudesta lähtien. Edelleen poika juo tuosta 2-reikäisestä tutista ja välillä olen kokeillut 3+ tutteja. Meillä tuo välillä vetää niin ahkeraan siitä tutista, että rupeaa yskimään. Ja hän on nyt 5kk. Eli minusta nuo ikäsuositukset on ihan suuntaa antavia. Voit ihan hyvin käyttää jo useampi reikästä tuttia, jos vauva siitä suostuu paremmin juomaan. Muuten nuo on tosi hyviä pulloja! Vaikkakin nyt on sellainen vaihe, että suostuu juomaan vain yöllä niistä...päivällä menee Ainun tuttipullot.

T: Pia ja poika 5kk

Vierailija

Eli joo, kyllä se melkein nenään pukkaa... Ainoa mikä siinä vaihtelee iän lisääntyessä on reikien määrä, ensin vain yksi reikä, sitten 2 jne.

Vierailija

Minusta niitä voi valita ihan tilanteen ja tarpeen mukaan. Meilläkin on lujaa imevät kaksoset, joten käytössä edelleen kakkostutti (vauvat kohta 4kk), kolmosesta meinaavat tukehtua. Esikoisella taas meni vaihdot suht samoihin suosituksen mukaan.

Vierailija

Te jotka käytätte Aventin tutteja niin tuleeko tutin reuna vauvan sierainten päälle? Itse ostin kokeeksi 5,5kk vauvalle aventin 3m+ tutteja ja ne näyttävät hirmu isoilta ja tosiaan se yläreuna tulee sierainten päälle osittain. Normaalia?

Uusimmat

Suosituimmat