Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lähellä on lapsesi päiväkoti?

Vierailija

Meillä on 3-vuotiaalla hoitoonlähtö lähellä, ja nyt hirvittää... Kovasti puhuivat päivähoitotoimistolla, että tod. näk. joutuu ryhmikseen joka 6km päässä meiltä.

Autoa ei ole käytössä kuin satunnaisesti, julkiset ei kulje meiltä sinne kolkkaan kaupunkia kuin muutaman kerran päivässä (työaikojeni kannalta ihan mahdottomiin aikoihin) eikä mun iltavuorojeni päättymisaikaan enää ollenkaan :( Yh olen, eikä muita jotka voisi lasta kuskata. Laskeskelin, että jos joudutaan tuonne kauas, niin: pääsen töistä 21:05 -> JUOSTEN ehdin ryhmikselle 21:45 mennessä (ehkä) kun lapsi viimeistään pitää hakea -> kävellään kotiin, kello 23 ja risat kun ollaan perillä... auts. Lisäksi, jos on ja kun on lauantaihoidon tarvetta, joutuu lapsi vuoropäiväkotiin.

Onko miten yleistä, että lykkäävät mukuloita noin pitkälle hoitoon? Kaupungissa on tosiaan toinenkin vuoropäiväkoti, joka on meiltä vain kolmen kilsan päässä, ja työpaikkani on siinä ihan vieressä... Hitsi kun hirvittää.

Kommentit (9)

Vierailija

ostat fillarin. Minä olen pyöräilevä yh. Kunhan kevät koittaa vien pojan lastenistuimessa tarhaan ja sitten pyöräilen 6 km töihin ja ip sama takaisin. Aivan loistavaa hyötyliikuntaa yh-lle, kun en pääse koskaan yksin urheilemaan. Sitä paitsi pyörällä pääsee milloin vain ja säässä kun säässä, kunhan jättää työpaikalle tarpeeksi vaihtovaatteita.

Vierailija

pitkä matka autottomalle ja kun vielä työpaikka on toisessa suunnassa. Sit aloin soittelemaan lähipäiväkotien johtajia läpi. Saatiin paikka 2 km:n päästä, mutta sekin oli " väärässä" suunnassa. Sit soitin vielä uuden kierroksen lähipäiväkoteihin (3 päiväkotia 500m:n säteellä). Sillä soitolla saatiin paikka puolen kilometrin päästä. Onnea oli matkassa, kun nykyisellä päiväkodilla on sama johtaja kuin tuolla edellisellä. Johtaja teki vaan sisäisen siirron kahden yksikön välillä ja meidän lapsen hoitomatka lyheni 1,5km.

Uusimmat

Suosituimmat