Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkein unohdin hakea lapset tänään hoidosta aikanaan. :(

Vierailija

Tein niin intensiivisesti töitä, etten huomannut ajan kulua. Kuvittelin kellon olevan ehkä kolme, korkeintaan puoli neljä. Sitten aivan sattumalta vilkaisin kelloa ja se oli 16.20!!!

Menin ihan paniikkiin, en tiennyt mihin aikaan busseja kulkee ja miten pääsisin 40 minuutissa päiväkodille. Onneksi bussiaikataulu löytyi ja ehdin kuin ehdinkin bussiin kun juoksin. Olin lopulta päiväkodilla 16.55 eli ajoissa - onneksi.

Käsittämätöntä. Koskaan ennen en ole unohtanut ajan kulua töissä. :(

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

tuon tilanteen. Lapset tosiaan toimitetaan viranomaisille jos vanhemmat eivät tule ajoissa. Työaika minullakin. Ylitöistä varmaan sinullekkin ilmoitetaan (kysytään) etukäteen!!!????

Vierailija

kotona muiden lapsien kassa ja laitettiin yhdessä ruokaa ja mieskin oli kotona. Sanoin vielä juuri ennen puhelua miehelle että vartin päästä pitää lähteä tyttöä hakemaan ja mies että juu mene sinä. Oltiin molemmat katsottu kelloa väärin ja elettiin tuntia myöhemmässä ajassa kuin mitä oikeasti kello oli. Onneksi oli vain muutama sata metriä matkaa päiväkodille mutta kyllä nolotti tosi paljon.

Vierailija

Siinä mennään mun mielestä jo aikalailla yli tietyn rajan... Itse vuosikausia päiväkodissa työskennelleenä tiedän, että AINA yritetään kaikista mahdollisista puhelinnumeroista vanhempia kiinni (moni on antanut isovanhempiensakin numeron) ja vasta sitten aletaan ihmettelemään.

Ikinä en ole joutunut lasta mihinkään viemään!!

Vierailija

inhimillisiä erheitä sattuu tai vanhemmat voivat olla jumissa ruuhkassa tms .

jos kello 0n yli 17 soitan ensin vanhemmille ja selvitän asian. tai vanhemmat soittavat meille päin ja kertovat olevansa myöhässä. ylityöt kirjataan ylös ja ne saa sitten takaisin. vähän inhimillisyyttä peliin hyvät kolleegat. vaikka miten olis työaika täynnä niin ei sitä lasta siitä tarvii rankaista kärräämällä se jonnein sossujen huomaa. mun tehtävä ammattilaisena on rauhoittaa lasta, kertoa hänelle tilanne ja hoitaa häntä kunnes vanhemmat tai joku muu hakija saapuu paikalle.

se vielä, että olen yksityisessä päiväkodissa töissä.

t : lto , espoo

Vierailija

ja haet lapset vasta tuon jälkeen tai vastaavasti aamulla aika muuttuu, lapset eivät, ikävä kyllä, kuulu silloin vakuutuksen piiriin, jos jotain sattuu.

Vierailija

Jotta hoitaja osasi kertoa lapsillesi! Lapset, vaikkeivat kelloa vielä osaakkaan ovat ohmeen tarkkoja ajankulusta ja pettyvät kovin, jos aikataulu muuttuu. T. se hoitaja

Vierailija

riitaisa ero, että lapsen hakemista käytettiin kiristyskeinona. Äiti ei hakenut omalla vuorollaan ja kun sitten isääkin jouduttiin hälyyttämään paikalle, hän ei tullut, koska " ei ollut hänen vuoronsa" . Kumpikin tiesi, että lopulta tulee lastensuojeluilmoitus. (Huh! Ihan kamalaa, en tiedä mitä lapselle nykyään kuuluu. On jo iso koululainen.)

Vierailija

Soitetaan ensin vanhemmille ja jos ketään ei saada kiinni, niin odotamme klo 18.00 asti (päiväkoti menee kiinni klo 17.00). Sen jälkeen kiikutetaan lapsi/lapset läheiseen vuoropäiväkotiin ja laitamme päiväkodin ulko-oveen lapun, missä kerrotaan hakijalle, että se ja se lapsi on viety läheiseen vuoropäiväkotiin ja lapsen voi noiutaa sieltä.

Olen ollut samassa paikassa töissä jo 7 vuotta ja ainoastaan kaksi kertaa olemme joutuneet toimimaan noin. Ja silloinkin syynä ei ollut mikään vanhemman pikku unohdus tms. vaan pikkasen vakavampi juttu.

Vierailija

Päiväkodissa kaikki tietysti tietävät työpaikkani, joten olenpa saanut sitten kuulla asiasta kuittailuja.. Olen nääs itsekin unohtanut monesti kumman vuoro oli hakea ja mennyt sitten nolona päiväkodille ihmettelemään missä meidän lapsi on ja pitiköhän minun nyt hakea? (Oli muuten minun vuoro hakea, mutta lapsi oli juuri vessassa). Tällöin hoitaja sanoi, että " ei me nyt ihan heti viedä lasta vastaanottokotiin" =työpaikkani. Nolotti hitosti.

Vierailija

Työpaikalla on minua ylempiä pomoja, jotka vain kävelevät huoneeseen ja ilmoittavat (vartin yli neljä) että tänään pitäisi vielä se ja se ja se paperi saada valmiiksi. Jos lähden kotiin, ne jättävät seuraavalla määräaikaisten sopimusten uusimiskierroksella väliin...

Mulla onkin sellainen sopimus päiväkodin kanssa, joss hoitoaika on 6.15- 18:00. Käytännössä lapsi on hoidossa yleensä kahdeksasta puoli neljään (minä vien, isä hakee) mutta nuo ajat mahdollistavat aikaiset aamut matkapäivinä ja edes jonkinlaisen toleranssin hakuajoissa.

Vierailija:

Lainaus:

Työaika minullakin. Ylitöistä varmaan sinullekkin ilmoitetaan (kysytään) etukäteen!!!????

Vierailija

tuon tilanteen. Lapset tosiaan toimitetaan viranomaisille jos vanhemmat eivät tule ajoissa. Työaika minullakin. Ylitöistä varmaan sinullekkin ilmoitetaan (kysytään) etukäteen!!!????

Vierailija

mua ottaa suunnattomasti päähän vanhemmat jotka hakevat nuppunsa noin kello 17.20 kun päiväkoti menee kiinni kello 17. sanallakaan ei selitetä tai pahoitella kun tullaan niin myöhässä... joo. meillä päiväkodin tädeillähän ei ole omaa elämää! Soittakaa hyvät ihmiset heti kun huomaatte että ette ehdi ajoissa hakemaan ja silti olisi kiva kuulla jonkinlaiset pahoittelut... työajat on teillä muillakin. Lto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat