Yksinhuoltajat ja muut uusioperheiden vanhemmat,kysyttävää olisi..

Vierailija

minä olen n 7 vuotiaan yh äiti. tyttöni on ollut isänsä kassa silloin tällöin tekemisissä koko elämäsa ajan mutta hyvin epäsäännöllisesti. nyt isä haluisi tava n kerran kuussa tytärtään johon minulla ei ole sanottavaa, minulle se on ok. nyt mennyt n puolivuotta ja hyvin. nyt tyttöni ei haluakkaan mennä sinne, mitään kummempaa syytä siihen ei ole. itkee n 2 viikkoa etukäteen ettei mene jne.. olisiko vinkkejä, miten puhun hänelle, kaikki konstit mielestäni jo kokeillut... plääh..

Kommentit (15)

Vierailija

jos isä asuu lähellä, voisi hän esim. hakea tytön luokseen la aamuna ja tuoda kotiin illalla, jos ei halua yöksi jäädä.

Väkisin ei kannata pakottaa, mutta toki liikaa ei periksikään saa antaa!

Vierailija

Pystyisitkö vetoamaan lapsen tunteisiin sillä, että isä ikävöi tyttöä ja että tyttö on tälle tärkeä? Oletan, että näin siis on.

Vierailija

Voisko nyt sitten olla, ettet vain osaa oikein lähestyä/kysyä asiaa tyttäreltäsi? Jokin syy on oltava! Enkä tarkoita, että syy olisi välttämättä lapsen isässä tai tämän käytöksessä tapaamisten aikana, vaan ehkä esim. lapsen ristiriitaisissa tunteissa koko isä-asiaan ta jossain vastaavassa. Entä onko isällä uutta partneria? Jos on, miten hän liittyy kuvioon? Mitä tiedät tapaamisista, millainen ilmapiiri niissä on?

Siis jostainhan johtuu, että lapsi ei isälleen halua mennä, ja että hänellä on siitä noinkin voimakas mielipide. Selvitä ensin tämä asia, kuulostele tyttäresi tuntemuksia. Ja sitten puhu asiasta myös isän kanssa ja miettikää mitä kussakin kodissa voi asialle tehdä. Lopulta kuitenkin jos tytär ei vain halua tavata isäänsä, eikä asiaa saada parantumaan, en kauhean kauan tapaamisia pakottaisikaan. Mutta ensin on nyt selvitettävä mistä on kysymys...

Vierailija

osoittaa vaan mulle mieltään kun ollaan aina oltu kahestaan ja kahestaan, siellä ei ole mukamas mitään tekemistä, vaikka on pleikat ja käyvät uimassa ym.. siellä on uusi vaimo ja n vuoden ikäinen pikkusiskokin josta tykkää. aina on siellä hyvin mielin ja iloinen pois tullessaan..nyt joku kausi kai vaan että pitää vahtia mun tekemisisä ja roikkua tiivisti minus kiinni...puhuttu ollaan kaiketsa esim siitä että oma iskä ja sillä ikävä sua jne.. hermo ei vaan kestä tota jankutusta että en mene en mene ...

Vierailija

Itse epäilisin heti moista jos tyttö itkee jo etukäteen isänsä luo menoa.

En halua pelotella mutta maailma on täynnä sairaita miehiä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

minä olen n 7 vuotiaan yh äiti. tyttöni on ollut isänsä kassa silloin tällöin tekemisissä koko elämäsa ajan mutta hyvin epäsäännöllisesti. nyt isä haluisi tava n kerran kuussa tytärtään johon minulla ei ole sanottavaa, minulle se on ok. nyt mennyt n puolivuotta ja hyvin. nyt tyttöni ei haluakkaan mennä sinne, mitään kummempaa syytä siihen ei ole. itkee n 2 viikkoa etukäteen ettei mene jne.. olisiko vinkkejä, miten puhun hänelle, kaikki konstit mielestäni jo kokeillut... plääh..

Vierailija

Hän pelkää ehkä menettävänsä sinut. Tai että sinäkin laitat uuden perheen ja alat hoidella vauvaa etkä sitten välitä hänestä niin paljon. Tai hän luulee että sinulla on kova ikävä (olet ehkä sanonutkin niin) eikä hän halua että sinulla on paha mieli.

Lapset ei tajua yhtään, että vanhemmilla on muutakin elämää kuin sen lapsen kanssa. Ne ei tajua, että vanhempi ylipäätään elää silloin kun lapsi on poissa. Lapsesi ajattelee, että sinulla on yhtä kurjaa kuin hänellä olisi, jos paikalla ei olisi yhtään aikusita pitämässä huolta.

Kysy lapselta, mitä pitäisi olla, että hän voisi mennä iskälle. Millainen päivä se olisi, että hän iloisena sinne menisi? Jos hän kertoisi vuoden päästä (tulevaisuudessa) että nyt on tosi kiva nähdä iskää niin mitä olisi tapahtunut siinä välillä, mikä muutos.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat