Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtutulehdus? Oireet?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voisiko joku ystävällinen sielu kertoa mulle kohtutulehduksesta! Itsellä viikko synnytyksestä, alavatsa kipuilee etenkin liikkuessa, jälkivuoto on limaista ja jojoilevaa sekä mielestäni ehkä haisee hieman pahalle. Voisiko kyseessä olla tulehdus? Kuumetta ei kuitenkaan ole...

Kommentit (6)

Vierailija

otin vauvan kanssa päiväunia ja herätessäni itkin ja huusin miestäni apuun. ylös en päässyt,vatsaan koski niin,kuume nousi 40 hetkessä ja tietenkin lääkekaappi tyhjä.siskoni tuli lapsenvahdiksi ja toi kuumetta alentavaa ja mieheni kantoi minut autoon ja vei sairaalaan.kohdustani tuli myös istukan jäämiä ulos ja makasin 2-3 päivää sairaalassa jossa antibiootit laitettiin suoraan suoneen.en paljon muista siitä kuin ne hirveät kivut vatsassa.kannattaa tieyenkin mennä lääkäriin jos vuoto on jo kummallista.

Vierailija

Tulehdusarvo koholla, kuume/lämpö, jälkivuoto haisee " pahalle" ja aristaa/koskee kohtua vatsanpeitteiden päältä paineltaessa.

Siinä minusta ainakin jotain oireita....

Kannattaa varmaan tutkituttaa asia, jos epäilet. Minä ainakin kuulin, että se voi olla vakava juttu, jos ei ajoissa huomata.

Vierailija

edellisen synnytyksen jälkeen.

Oireina oli alavatsakipu ja tulehdusarvot nousivat. Lämpöä/kuumetta ei ollut.

Kantsii käydä lääkärissä!

Vierailija

Jälkivuoto oli jo siihen mennessä vähän laantunut, kun yhtäkkiä aloin vuotaa ihan älyttömästi. Alamaha oli niin kipeä, etten pystynyt kuin kyljellään makaamaan. Kuume nousi. Sairaalaan mennessä tulehdusarvot olivat pompanneet kattoon.

Vierailija

Minulle jouduttiin tekemään kaavinta. Seuraavana päivänä pääsin jo kotiin, suht hyväkuntoisena... Antibiootit sain suun kautta.

Vierailija

lääkäri totes esikoisen syntymän jälkeen (olisko joku 4päivää synnytyksestä), et kohtutulehdus, vaikka mulla ei ollut mitään oireita. Lääkäri vaan oli sitä mieltä, koska hänen painaessa alavatsaani minuun hieman koski (ei edes paljoa, mutta kun ei kuulemma olisi pitänyt tehdä ollenkaan kipeää). Muistelen hänen myös nuuhkineen vuotoa, mutta sekään ei haissut edes pahalle (vaikka kohtutulehduksessa kai pitäisi). Lääkekuurin siihen sain. Eli näinkin olemattomilla oireilla oli kyseessä kohtutulehdus, joten sinuna ottaisin pikaisesti yhteyttä lääkäriin!

Uusimmat

Suosituimmat