Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

luonnollinen progesteroni voide? kokemuksia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

laitan nyt talekin puolelle, jospa joku voisi auttaa....

nyt tuli siis hoidoissa tauko leikkauksesta palautumisen takia. olen nyt sita mielta etta tarttisin progesteronia loppukierrosta. kattelin vanhoja lampo kayria ja luteaali vaihe oli aina 9-10!!!!!!

mutta en siis saa mitaan laakkeita kun vasta inssiin mennessa, maalis-huhtikuussa. luin luonnollisesta progesteronvoiteesta...onko kellaan mitaa tietoa? voiko/uskaltaako sita kayttaa? onko siita mitaan apua? tai haittaa? miten ja milloin sita kaytetaan?

mulla kun nakojaan ilman piikkeja myos munikset kasvaa heikonlaisesti, niin voisko moista rasvaa kayttaa ollenkaan kierron alussa?

ja viela yksi: onko kukaan ottanu clomeja ilman ultria? teksi mieli olla vahan tuhma ja napsasta ens kierrossa parit clomit, uskallanko?

KIITOS!!!!!!!!

annu

Kommentit (2)

Vierailija

progesteronivoidettahan siis käytetään oviksen jälkeen vasta jos haluaa nimenomaan vahvistaa omaa progesteronituototantoa. Jos käytttää alkukierrosta se voi estää ovulaation tulemisen tai ainakin viivästyttää sitä. Siksi pitäisi osata tunnistaa oma ovulaatio.

Olen kyllä lukenut netistä nk. shutdown-operaatiosta. Siinä käytetään putkeen progesteronia ainakin kierto pari vai oliko peräti kolmekin. Sitten lopetetaan ja kun elimistö on ollut tavallaan pysähtyneenä niin sitten pitäisikin hormonituotanto suorastaan räjähtää uudestaan käyntiin. Sen pitäisi auttaa nimenomaan epäsäännöllisen kierron tasaamisessa.

Minulla kierto heittelee mutta en raaski " tuhlata" kolmea kiertoa moiseen vaan käytän voidetta vain loppukierrosta.

aamuin illoin laitan siis voidetta tarkan määrän tiettyyn vartalonkohtiin. Ei sen kummempaa. Kysy lisää, jos haluat tietää jotain. Ja netistäkin löytyy paljon tietoa.

Vierailija

Olen itse tilannut noita voiteita nyt ulkomailta. Ei taida Suomesta saada, vai enkö ole tarpeeksi sitkeästi tiedustellut?

Todella mietojahan nuo progesteronivoiteet on, ehkä sellaista Terolutin tasoista se hormoni mitä siitä saa, eli ei mitään lugeja vastaavaa. Eli haittaa ei ole. Tietty jos ongelma ei itsellä olekaan progesteronin puute vaan ehkä päinvastoin niin silloinhan tietty kaikki lisäprogesteroni voi pahentaa tilannetta.

Mutta noin yleensä länsimaissa progesteronivajaus on yleisempää kuin estrogeenivajaus.

Minulla alkaa verinen tiputtelu aina 11 päivää oviksesta, varsinainen kova vuoto 13 päivää oviksesta. Haluaisin pari lisäpäivää tuohon. Kokeilin loppuvuodesta kahdessa kierrossa tuota voidetta mutta varsinaista apua ei ollut. Tai oli sen verran että tiputtelu oli vähäisempää mutta tuli sitä kuitenkin.

Nyt aion aloittaa voiteet uudestaan ja ottaa lisäksi mukaan sellaisen luontaislääkkeen kuin Vitex, siveydenpuun nimellä tunnistaa suomeksi. Pitäisi vahvistaa keltarauhasen toimintaa. Ei saisi ottaa raskaana, joten aion tässä kierrossa testailla aikaisin, ja jos näyttää siltä että voisin olla raskaana niin lopetan tuon lääkkeen sitten heti.

Ulkomailta olen tilannut noita kumpaakin.

Uskon, että jos on todella vajaus progesteronihormonista, niin nuo luontaisprogesteronivoiteet ovat liian mietoja. Itse kun en tiedä mikä oma tilanteeni on (ei ole testattu) niin käytän niitä nyt kun en muustakaan tiedä.

Luontaisprogesteronivoidetta jos ostaa, niin siinä pitäisi tuoteselosteessa lukea USP, eli että siinä on oikeaa progestoronia eikä mitään villijamssijohdannaista.

Luontaisprogesteronivoidetta aion jatkaa kuitenkin jatkossa vaikkei siitä raskautumiseen olisikaan apua. Sen verran olen vakuuttunut kuitenkin että siitä on apua kun alkaa hitaasti menopaussiaika lähestyä. Eli se tasapainottaa vähän elimistöä.

Uusimmat

Suosituimmat