Kaipaisin vielä kenkä apua 5-vuotiaalle tytölle!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millaisia kenkiä 5-vuotias lapsi tarvitsee kevääksi / kesäksi?

Meillä on tähän mennessä ollut kevääksi karvavuorikumpparit, tavalliset kumpparit ja lenkkarit. Tiedän etteivät ole hyväksi lapsen jaloille, mutta en vain yksinkertaisesti ole löytänyt täältä Jyväskylästä hyviä, varrellisia kävelykenkiä. Kumpparit on olleet Vikigin ja lenkkarit Kangaroosin. Tämän hetkinen kenkäkoko pitäisi olla 29. Pienemmälle koolle on helppo löytää hyviä ja tukevia sekä varrellisia kenkiä mutta en enää näin isoon jalkaan.

Lapsi on päiväkodissa ja tuntuu, että hoitajien mielestä " oikeat" kengät kevääksi on kumpparit :(

Panostan tosi paljon rahaa lastenvaatteisiin, niin sisä- kuin ulkovaatteisiin.. joskus vain tuntuu että kengät jää tosi vähälle panostukselle minusta riippumattomista syistä :(

Antakaa vinkkejä mitä kenkiä ja merkkejä 5-vuotiaalle kannattaa ostaa kevääksi ja kesäksi. Kesäksi on jo yhdet sandaalit, urheiluliikkeestä viime kesän alesta ostettu, sekä viime kesäiset Eccon sandaalit mahtuu myös..

Kommentit (7)

Vierailija

Niin että monetko kengät vielä... No jos varaa on, niin minusta oikein hyvä systeemi on, että on kahdet kunnolliset nahkaiset kengät ja sitten juhlakengät, kumpparit ja lenkkarit päälle. Kahta päivää peräkkäin ei kannattaisi pitää samoja kenkiä, niin kengät ehtii huoahtaa ja jalat ei totu yksiin kenkiin

Hyvä esimerkki minusta loistavasta kenkävalikoimasta (riippuu tietty jalan lestistäkin, että mitkä sopii) vois olla seuraavanmoinen:

talveen:

- Kavatin talvikengät (aivan loistavat minusta)

- Pionin talvikengät (hyvä ja siisti perinteinen kenkä, niin niin ufon näköinen kuin Kavat)

- Vikingin goret (minusta lämpimämpi kuin monet kilpailijoiden goret, kun kilpailijoilla ei yleensä ole villasekoitevuorta kengissä vaan jotain teddyä)

kesäksi

- Kavatin kävelykengät

- jotkut toiset kävelykengät (meillä ollut mm. Pioni, Davis, Melania)

- lenkkarit, esim. Kangaroosit tai jos goret haluaa, niin Vikingin goret

- hyvälaatuiset sandaalit, jos vaan mahdollista niin kahdet, joista toiset kantakapilla

Tuo varustus on minusta oikein hyvä. Itse tahdon sortua yliampumiseen kyllä. Ja meillä ei ole oikein mahdollista etteikö pojalla olis Catin (yhdet jouduttiin ostamaan Timberlandin kun Cat lopetti lasten kenkien teon) klassikkokengät kans kevät/syksy/talvikäytössä kaupunki/kyläilyreissuilla.

Joo, ehkä multa ei kannata kysyä ;-)

Vierailija

Tein juuri tilauksen Kavatille. Tilasin Kängor valikosta tytölle kengät 3026. Siis nyt ihan kevääksi. Siis kosteille ilmoille ajattelin noita varrellisia. Loppukevääksi / alkukesäksi nuo matalat kävelykengät ovat varmaan hyvät.

Täällä on Halosella jotain noita varrettomia kävelykenkiä mutta värit ja mallit eivät ole oikein iskeneet. Kaikki on jotain viininpunaista ja luumua. Itse tykkään neutraaleista kengistä (mustat, tummansiniset), koska ulkovaatteitakin on monen eri väristä niin kengät sointuvat joka asuun :) Mitä melba sanot noista Vårkollektioni 2007 viimeistä kengistä eli 4117 malli? Näyttääkö hyviltä? Vai ovatko kaikki Kavatin kengät hyviä ja tukevia? Meillä on tytöllä ollut 2 vuotiaana Kavatin sandaalit ja niistä tykättiin :)

Vierailija

Itse en ole noita nettikauppoja harrastanut, niin en valitettavasti tiedä. Mä kun haluan vähintään pyöritellä kenkiä käsissä ja lisäksi joillain merkeillä ne koot eivät ole niin standardeja eli samassakin mallissa on voinut olla kaksi peräkkäistä kokoa saman kokoisia (esim. Davis). Mut toisaalta noihin nettikauppohin tietty saa ne kengät palauttaa ja jos valikoima menee tätä luokkaa huonommaksi (esim. viime kesän aikaan keskustan Stockalla ei ollut yksiäkään kenkiä meidän pojan koossa, ainoastaan lenkkareita :(), niin pakkohan sitä on ruveta nettitilauksiakin suunnittelemaan. Onneksi vielä toistaiseksi olen onnistunut kakkosasunnon paikkakunnalta löytämään pojalle esim. Melanian kävelykenkiä.

Asuitkos sä jossain Jyväskylän alueella? Siellä nimittäin saattais olla kunnon kenkiä, kun siellä on Euromarket. Aika yllättävä kengänostopaikka, mut meille on ko. ketjusta löytynyt yllättävän monet hyvät kengät (mm. Rhoden talvikengät vettä pitävällä kalvolla ja Melanian talvi- ja kävelykenkiä).

Vierailija

Joo, ajattelinkin jotain tuota määrää, jota olit luetellut!

Onko muuten netissä muita hyviä " kenkäkauppoja" ?

Tykkään kyllä ihan värillisistä kengistä, jos vain sattuu olemaan samaa väriä kuin ulkovaatteet ;) Kevääksi meille on esim lila-harmaa Hobbarin Remu puku, niin siihen en osaisi yhdistää vaaleanpunaisia tai punaisia kenkiä! Kesäksi jotkut vaaleanpunaiset tms sandaalit voisivat olla kivat :)

Vierailija

Varmaan hyvät kengät tilasit ja uskoisin, että nuo kaksitarraiset kengät olis kans hyvät, niitä en muista kyllä edes käsissä pyöritelleeni.

Olen itse kans sitä mieltä, että ei haittaa yhtään jos kengät ovat vähän tylsän väriset, niin sopivat paremmin. Yllättävän hyviksi osoittautuivat muuten viime kesänä käytössä hiekanväriset. Niissä ei näkynyt pöly niin hyvin kuin tummemmissa. Eli jos tuo pinkki ja punainen tökkii, niin joskus kannattaa ehkä kokeilla vaikka se " sand" väri niistä tyttöjen kengistä kans. Niin ja mokkanahkaiset olen kokenut paremmiksi kuin pintanahkaiset, meillä on ollut molempia.

Jännä ajatella, että ehkä mäkin pääsen taas joskus ostelemaan sitten Kavatin kenkiä, vaikka tuo iso poika nyt pahasti noista koista kasvoikin ohi ;-)

Vierailija

Ei tuonikäisen kenkien välttämättä tarvitse nilkkaan asti tulla, jos ei ole jotain vikaa jaloissa. Riittää että kantakappi on kunnollinen, niin jalka tulee kyllä silloin oikeaan asentoon.

Meillä on tykätty ihan hirveästi Kavatin kengistä ja luulisin, että niitä saattaisi teiltäkin päin löytyä. Netissä www.kavat.com näytti olevan jo kevään uutuudetkin nähtävillä (ainakin 3517 rosana vois olla tyttöjen mieleen ja kärjet on hyvää materiaalia minusta niissä). Ainut vain, että meillä loppui talvikengät jo viime talveen ja kevätkengätkin kokonsa puolesta viime kesään. Onneksi olin ostanut parit hyvät kengät (Davisin matalat ja nilkkaan asti tulevat) varastoon aikaisemmin, niin mekin jotenkin pärjätään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat