Ompelutaitoiset HOHOI! Minkälainen on hyvä perusompelukone?

Vierailija

Tarttisin siis sellaisen ompelukoneen, jolla voin lähinnä ommella verhon käänteitä ja tankokujia. En mitään monimutkaista aio tehdä. olen viimeksi käyttänyt ompelukonetta yläasteella, joten aloittelija olen, enkä kovin pitkälle edes ajatellut eteneväni ;-)

Mitä pitää ottaa huomioon ompelukoneen ostamisessa? Ja onko joku merkki erityisen hyvä ja joku erityisen huono?

Kiitollinen vastauksista olisin :-)

Kommentit (5)

Vierailija

Merkeistä ainakin perinteiset singer ja brother sekä elna on hyviä. Ihan niin kuin kaikessa muussakin; osta vain niitä ominaisuuksia mitä tarvitset. Eli älä sorru mihinkään " tässä koneessa 185 erilaista koristetikkausta" -tyyppiseen vaihtoehtoon, jos et niitä tosiaan tarvitse. Menee kone herkemmin rikkikin, jos siinä on paljon sälää.

Vierailija

Oikein peruskone, josta löytyy kaikki perusompeleet. Joku trikoolle sopiva ommel on tosi hyvä olla, samoin helppo napinläpi.

Itse valitsin metallirunkoisen koneen. Monenlaisilla muovirimpuloilla ommelleena arvostan paljon sitä, että kone pysyy paikoillaan eikä vaella pitkin pöytää. Muutenkin mahdollisimman vähän hajoavia muoviosia, niin kone kestää pitkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat