Mä en uskalla syödä pillereitä veritulppariskien takia

Vierailija

joten kortsu vaan

Kommentit (14)

Vierailija

Mun Vaarilla on ollut kolme, syönyt Marevaania kaheksankyt luvulta alkaen. Myös mun äiti syö verenohennuslääkkeitä, on syönyt jotain 3 tai 4 vuotta.

En syö minäkään pillereitä, onko pelko rationaalinen on sitten toinen juttu. Kondomihan suojaa myös sukupuolitaudeilta.

Suosittelen hormoonikierukkaa.

Vierailija

kun teineille tyrkytetään heti gynellä pillereitä, vaikka paras ehkäisy niille olis kortsu. Ja kun vielä näitä tulppakuolemia/vaaratilanteita, niin käytäntö ei ole siltikään muuttunut.

Taas neuvolassa tyrkytettiin pillereitä, mutta ei kiiiitos.

Vierailija

On vaan sattunut lähipiiristä yksi veritulppakuolema naiselle (alle 30v) ja jäi lapsi ja mies ilman äitiä. Syynä pillerit.

Auttaako tukisukat juuri tulppariskien vähentämiseen raskaana?

Vierailija

raskausajat ovat kuitenkin lyhyitä ja niitä ei voi valita...moni syö pillereitä 20 - 30 vuotta. Minä en usko mihinkään hormonaaliseen ehkäisyyn. Olen ajatellut tilata pessaarin amerikasta.

t. luomu

Vierailija

johtuen siis hormoneista? Kuparikierukkaa ajattelin, muta kun on olut solumuutoksia, niin ei käy. Joten se sama kortsu tai sit keskeytetty (miehen kanssa puhuttu, että lisää lapsia saa tulla..)

Suvussa ei tulppia, mutta tuo tutun kuolema.

Vierailija

Mun siskolla tuli pillereistä keuhkoveritulppa. Oli hengenlähtö lähellä! Kamalaa, vieläkin tulee tippa linssiin, kun se oli niin pelottavaa.

Vierailija

jalkaleikkauksen jälkeen tuli yksi syvä laskimotukos, sitten raskausaikana tuli kaks pinnallista, veret on kolme kertaa tutkittu spr:n veripaketissa, ei hyytymishäiriöitä. eli eka tukos oli puhdas sattuma, seuraavat raskauksen seurauksena. suvussa ei ole veritulppia, hyvä niin ettei olekkaan sillä tyttärilläni olisi verisyynit edessä. tukoksen oireet oli järjetön kipu, kuumotus,turvotus pohkeessa ja pieni lämmönnousu, heti sairaalaan liotushoitoon ja liikkumiskielto, marevania 3 kk ja sen jälkeen kaikissa mahdollisissa operaatioissa olen saanut hepariinia piikkinä. nyt pistän kerran päivässä klexanea ja edellisessä raskaudessa pistin fragminea. muuten kaikki on erittäin ok!

t.11

Vierailija

raskauden aikana piikität hepariinia, tukisukat eivät yksin auta ja tukisukat ehkäisevät suonikohjuja ei veritulppia. raskauden aikana on kuusinkertainen riski saada veritulppa, tiedoksi myös että piikitys jatkuu 6 viikkoa synnytyksen jälkeen koska silloin riski on vielä suurempi. synnytyksessä ei saa epiduraalia/spinaalia jos piikityksestä on alle 12 h... ja kannattaa lopettaa sit toi tupakki jos poltat ja liikkua säännöllisesti ja juoda paljon nesteitä. illalla jalat kattoa kohti että veri pääsee liikkumaan.

terveisin veritulpallinen raskaana oleva

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat