Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa joku virallinen sääntö haudataanko ensimmäisen vai toisen miehen viereen?

Vierailija

Jäin leskeksi 31v, ehdimme olla naimisissa yli 10v ja saimme kaksi ihanaa lasta. Mieheni kuoltua jätin itselleni paikan haudan viereen. Ajattelin että hän oli elämäni suurin rakkaus ja ilman muuta haluan hänen viereen aikanani.

Nyt kun olen liki 40v ja mennyt uusiin naimisiin, olen miettinyt tuota asiaa. Toki ensimmäisellä miehelläni on aina paikka sydämessäni, mutta elämäni on nyt aivan eri paikkakunnalla uuden miehen kanssa ja toivottavasti täällä pysytäänkin yhdessä. Yhteinen lapsikin on siunaantunut ja vanhemmat lapsenikin pitävät miestäni kuin isänään.

Jotenkin tuntuu hullulta että jos saamme viettää yhdessä vielä vaikka 30v ja eletään koko elämä yhdessä että minut haudattaisiinkin ensimmäisen miehen viereen toiselle paikkakunnalle.

Vaikeita asioita eikä ajankohtaisiakaan, mutta onko kellään tietoa vastaavasta? Mihin olette haudanneet mummonne jotka ovat eläneet kaksi avioliittoa?

Kommentit (5)

Vierailija

kaikkiin asioihin ei ole sääntöä. sut haudataan sinne minne olet ilmoittanut haluavasi tulla haudatuksi. jos et ilmoita mitään ennen kuolemaasi, sut haudataan sinne minne omaiset päättää.

Vierailija

kuolinpvm vain puuttui siitä. No sitten tapasi uuden miehen ja tuli uusi paikkakuntakin. Kyllä harmitteli sitä, että nimi on jo kaiverrettu vieraalle paikkakunnalle, eikä halunnut enää sinne.

Mutta käytännössä ei ole väliä minne ihminen haudataan. Monet eronneet haudataan entisen puolison viereen, jos siellä vain vapaita paikkoja on.

Voittehan sitten uuden paikan hommata, missä ei muita sukulaisia vielä ole haudattu.

Vierailija

Sinä voit esittää toiveen. Minusta sinun on turha miettiä asiaa nyt, mutta luonnollista olisi joutua haudatuksi nykyisen miehen viereen sitten aikanaan.

Mun anoppi on esittänyt toiveensa, ettei vaan haudata samaan hautaan mieheni isän kanssa, vaikka olivat naimisissa hänen kuollessaan. On niin katkera kaikesta p***asta, mitä mies kuulemma aiheutti eläessään. Mieheni ei muista mitään asiasta, mutta olivat asumuserossa miehen isän kuollessa ja anoppi on elänyt yli 30 vuotta yksin ja tuskin enää miestä tulee kuvioihin. Kuulemma joi kaiken, piti vieraita naisia jne.

Uusimmat

Suosituimmat