Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

xx SYYSTOIVEET, vko 7 xx

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko tälle viikolle vielä pinoa? En löytänyt, mutta väsymyksestäkin silmät voivat harittaa.. ;)

Miten on viikko alkanut?

Olin koulutuksessa pari päivää ja huomasin kyllä, että salaattilounaat eivät sovi minunlaiselleni raskaana olijalle. Teki mieli tilata pitsaa, kun nälkä ei lähtenyt ollenkaan mistään salaatista. Ja vielä loppui salaatit kesken. Ei kaikki naiset halua aina vain laihduttaa. Onkin sitten pitänyt tankata kouluspäivien jälkeen rasvasempaa ruokaa, ettei mene taas pahoinvoinnin puolelle.

Muuten olo on vähän " normaalimpi" . Eniten nyt on ärsyttävänä oireena tuttu suun kuivuminen tai sellainen outo tunne suussa. Sitä oli esikoisenkin kanssa. Nyt vain liiasta mehun tai muun makean juomisesta tulee paha olo ja pelkkä vesikään ei vie tunnetta edes hetkeksi pois. Syljen eritys on kai taas ihan minimaalista. Muuten maha kasvaa ja ihan kuin olisin tuntenut jo jotain liikettä.. Voi olla vain toiveajattelua. :)

Västis ja Taimi 13+4

Kommentit (14)

Vierailija

Olipa kiva huomata, että meille Syystoiveille on oma pino! En ole pitkään aikaa kerennyt käymään näillä sivuilla. Edes elokuisiin en ole kerennyt pinoutua. En tiedä muistaako kukaan minua tuolta vauvakuume-puolelta:)

Meillä taitaa olla Västäräkin kanssa aika lähekkäin tuo la. Itsellä siis 13.8.

Tänään kävin neuvolassa ja hyvin kuului sydänäänet. Itseä vähän jännitti, että saadaanko niitä kuuluviin. Np-ultrassa kävin pari viikkoa sitten ja sielläkin oli kaikki ihan ok. Oikein virkeä pikkuinen näkyi kuvaruudussa :)

Kauhea kuvotus on onneksi hellittänyt, mutta välipaloja pitää popsia aika tiheään, ettei pahaolo pääse yllättämään. Minulle kyllä ruoka maistuu:) Paino ei onneksi ole vielä noussut, mutta tällä syömisellä varmaan kohta alkaa nousta.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Mekku 14+3

Vierailija

Meikäläinen on sitten PUOLIVÄLIN KROUVISSA!!!

Tänään sai ekaa kertaa kirjailla kympit alkamaan kakkosella!!

Ihan käsittämätöntä, koska vastahan mä plussasin! Uhhuh.

Toinen samanmoinen tinki ja hups, Naksu onkin täällä!

Iik! Mitäs sitten tehdään?! =)

LEVINIAlle jaksuja huilailuun ja tsemppiä kovasti, eiköhän se tuhruttelu siitä lopu justiinkohta.

Tars mennä soffalle huilimaan. Huomenna ois taas koulupäivä niinkuin oli tänäänkin. 4 tuntia autossa yhteensä ja 8 tuntia koulussa. Blaah!

Voikaahan paksusti ystävät kalliit!

Jushka ja Naksu 20+0!!!

Vierailija

jushkalla, oi ei :)))

levinialle jaksamista lepäilyyn ja salmiakkinälkään :)

meillä taisi kuivahtaa kokoon tuo toisen puolen pino, ite oon niin kiireinen etten juurikaan ehdi kirjottelemaan saati lukemaankaan, eipä kyllä ehi piinailemaankaan se hyvä puoli tässä kiireessä on.

masunkasvattelua vaan teille kaikille, toivottavasti pian tullaan tähän pinoon oikeesti mukaan

Vierailija

Nettiyhteyden toimimattomuus on pitänyt mut palstapimennossa, kun töissäkään en ole menneellä viikolla ollut, niin en edes siellä oo päässy konetta käyttämään.

[b] Jushka: [/b] Ihana se sun masukuva! On pömpöllä jo kokoa, jos sallit sanoa! :)

[b] AamuIlonalle [/b] tervetulotoivotus tällekin puolelle!

Mites [b] levinia [/b] voit?

Sellainen juttu, että mitä mieltä olisitte pienestä nimenmuokkauksesta? Kun tuo Syystoiveet on niin kovin lähellä noita Syyskuisten pinonimiä, niin menee tosi helposti sekaisin. Mitä jos pinouduttaisi tästä lähtien jollain muulla nimellä? Ehdotuksia? Käviskö vaikka lyhyesti Toiveet?

[b] (.): [/b] Flunssaa poden jo neljättä päivää, onneksi oon saanut hyvin levättyä, kun appivanhemmat on olleet meillä hoitamassa poikaa (miehellä nyt viikonloppunakin töitä). Kuumettakin oli pari päivää, ja olo on kyllä ihan vetämätön, siihen kun vielä yhdistää tämän raskauspahoinvoinnin, niin tuntuu kyllä siltä, että voimat loppuu jo vessassa käyntiin.

Viikonloppuna kerrottiin aika monelle sukulaiselle raskaudesta. Iloisia olivat, puhuivat monet sitä, että hyvä ikäero tulee sisaruksille. :) Iskän vaimo huomasi mun mahan, ennen kuin ehdittiin mitään sanoa, ja kysyi suoraan ite, että onko meille tulossa vauva. Kai se on myönnettävä, että toi pömppö jo näkyy...

Itsellä tullut parina päivänä pari kertaa valkovuodon seassa ruskeita viiruja. Oon yrittäny olla panikoimatta, kun ei ole varsinaista tuhrua ja nyt pitäisi olla menkat, jos en raskaana olisi. Kuitenkin pitää myöntää, että pelko on kuitenkin taas persiissä. No, yritän ajatella positiivisesti.

Oikein hauskat viikonlopun jatkot!

Tuutupii ja Sintti rv 8+6 (huomenna poksuu uudet viikot :))

Vierailija

Levinia: on kyllä hyvä, että tuttavapiirissä on lääkäreitä. Suomessa neuvolasysteemi on kuitenkin aika hyvä.

Kuvottus alkaa olla pikkuhiljaa tosiaan ohi, jos vain syö riittävän usein. Töissä on välillä hankalaa yrittää päästä syömään välipaloja, kun olen buukannut töitä vähän liian tiiviisti. Nyt täytyy kyllä vähän löysentää työtahtia.

Viikonloput ovat ihania, vaikka aina kuvittelen, että saisin aamuisin nukkua vähän pidempään. Muuten aamut ovat ihanan leppoisia. Kyläilyä on myös tiedossa, ulkoilua sekä pullien leipomista ja laskiasmäkeä. Mukavaa.

Kivaa laskiaisviikonloppua!

Västis ja Taimi 14+1

Vierailija

Ei uutta meitin nurkilla; edelleen makoilen tuon tuhruttelun vuoksi.

Hirmu nalka koko ajan ja tekee mieli tosiaan ruokaa, eilen yrittelin suklaata syoda eika yhtaan tehny mieli! Salmiakkia tekis, muttei meilla sita ole, pitaa odotella maaliskuun loppuun etta muori tulee lomille!

Toivottavasti tulis lukemista taksikin viikoksi, eli kirjoituksia naiset!

- levinia ja hope rv 9+5 - saatiedotus tanaan (heh) +17 tosi kova tuuli

Vierailija

Muistan kyllä Mekun! Meillä ei ole montaa päivää eroa. Oma laskettu aika on 17.8. Ja pari muuta versiota joko 15. tai 11.8.

Auttaako Kärttyli sinua närästykseen vissy tai maitotuotteet?

Heltsy, kuulostaa tutulta. Esikoisen kohdalla toivoin kovasti enemmän raskausoireita, että tietäis olevansa raskaana. Nyt taas, kun alussa oireita oli paljon, niin silti oli pakko käydä varmistamassa ultrassa, että siellä silti on jotain muutakin kuin istukka. Kyllä epävarmuus on alussa jatkuvaa ollut minulla. Vieläkin välillä epävarma olo.

Levinialle paljon tsemppiä. Toivottavasti tuhruttelu loppuisi pian. Oletko jo monta kertaa vieraillut ultrassa? Onko teillä neuvolapalveluita?

Itsellekin maistuu ruoka hyvin. Yllättävän hyvin siis ihan tavallinen ruoka ja leipä eikä niinkään herkut. Kiloja on tullut ja mahan kasvua jo kommentoidaan. Varmaan jo kasvoihinkin on tullut pyöreyttä lisää ja sormiin myös. Mihiköhän mittoihin sitä taas paisuukaan..

Mukavaa viikonlopun odottelua!

Västis ja Taimi 13+6

Vierailija

En tiedä muistatteko mua laisinkaan. Kuumeilin syystoiveissa joskus ja kun nyt huomasin tämän pinon tälläkin puolella niin ajattelin ilmoittaa itsestäni.

Eilen aamulla siis tein ekan plussatestin ja tänä aamuna vielä varmistin Apteekin omalla. Ja uskottava se on että raskaana ollaan!!!Ihanaa, mahassa kuplivaa odotuksen tunnetta. viikkoja nyt olis kai 5+1. Jännää.

Onnea myös teille kaikille odotukseen.

Vierailija

pitais menna jo pitkalleni kun olen koko aamupaivan kukkuillu, mutta ihan pienet tekstit ensin tanne ja nostoa!

Ma olen kayny nyt tan raskauden kanssa jo 3-4 kertaa yksityisella (a150mk) ultrattavana, ekaks etta siella varmistettiin sikio (rv 4+4) sitten kk-tarkastus rv6+; sitten tan tiputtelun vuoksi...huomenna olis siis tarkoitus menna ' tarkastukseen' viela kerran. Josko sitten sais alkaa ' odottaa' normaalisti ja menna vaan mun oman ystavalaakarin luo kuukausitarkastuksiin (tosin sekin ultraa mut joka kerran, vaikkei tarviskaan) ' yksityis' palvelu, heh. Se on ilmaista kun on sellaisessa aiti-lapsisairaalassa toissa. Mutta taalla kunnallisella puolella on valtavat jonot, ja jollet ketaan tunne niin olet kylla aika tukalassa asemassa. Ma ' etuoikeutettuna' menen jonon ohitse, kun ollaan sovittu milloin menen tarkastukseen. Normaalisti yksityisella nama kayvat 3-4 kertaa raskauden aikana kun kaikki menee hyvin. Varsinaista ' neuvolaa' ei ole; paikallisessa sairaalassa on kerran viikossa ' piikkipaiva' milloin saa rokotukset. Ja jos lapsi sairastaa siella sitten jonotat. Me ollaan alusta asi kaytetty yksityista lastenlaakaria tyttojen sairastaessa; ja ystavapiirissakin on toistakymmenta laakaria eri aloilta, joten aina apua saadaan...

Nyt on massu taynna lounasta, joten pitkalleen pitanee menna hiukaks aikaa...

Voikaa hyvin

- levinia 9+6 -

Vierailija

hassua, ajattelin, että jushkan kuva olisi ultrakuva, josta näkyis sukupuoli...

Minä en oikein vielä miellä itseäni odottajaksi. Tänään kävin vielä tekemässä yths:llä testin ja pyytämässä lähetteen labraan. Multa löytyi jotain clue-soluja emättimestä muutama viikko sitten ja jälkitarkastuksessa kävin siis tänään. Huomenna tuloksia soittelemaan. Ilmeisesti labrassa pitää käydä useasti, kun nuo clue-solut voivat aiheuttaa km:n tai ennenaikaista syntymää. Viime raskaudessa kävinkin kerran kuussa virtsatietulehdustesteissä.

Olo on edelleenkin hyvä, mies tosin sanoo, että olen kiukkuisempi. Puhuu hormoneista ja nikkiksistä. Omasta mielestäni en ole kiukkuisempi, hiukan väyneempi vain, mikä ehkä saattaa aiheuttaa kiukkuisuutta ;) Nikkiksiä ei ole ollut. Voitte kuvitella, että yritin vaikka mitä temppuja tupakoinnin lopettamiseksi, mutta ei... ja heti kun plussasin, ei tupakkia ole tehnyt edes mieli. Samoin kävi viime raskaudessa.

Närästyksestä vielä, että siitä en kyllä päässyt eroon millään. Kaikki närästi, lopulta varmaan ne rennietkin. Nyt ei ole pariin päivään närästänyt, kun en ole herkkuja syönyt. Onneksi.

Huomenna on tytön 3-vuotisneuvola ja samalla varaan itselleni oman ajan. Kivaa kun siellä on sama täti, kuin viimeksikin, mukava täti onkin.

-Kärttyli-

Vierailija

Minullekin on ilmaantunut ensimmäiset " raskausoireet" , vähänkin jos pistää herkkuja suuhunsa, niin alkaa närästää. Tyttöä odottaessa närästystä oli paljon ja jatkuvasti ehkäpä joltain viikoilta 15 asti... Ja juu, kilojakin on jo tullut 2-3, nämä pakkaspäivät onkin kyllä tullut oltua sisällä, eikä reisussa muutenkaan tule ulkoiltua. Mutta silti, aika vauhdilla on paino noussut ja syön ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Tänään kävin jo lenkillä.

Reissu meni hyvin ja oli ihanaa tulla kotiin.

-Kärttyli-

Vierailija

niin piti tulla viime viikolla vielä kirjoitteleen mutta eipä sitä sit vaan kerennyt. mutta hyvää näyttää kaikille kuuluvan ja mahat kasvaa, hienoa!

mä tilasin maanantaina ekan neuvola-ajan. se olis puolentoista viikon päästä, kivaa. kenellekkään ei olla vielä kerrottu uutista, miehen kanssa on aika jännää omistaa tällanen salaisuus. päätettiin et ei kerrota ainakaan ennen neuvolaa, mut voi olla et pantataan tietoo vielä senkin jälkeen jonkin aikaa. oireita ei oikeestaan oo kun tää ainainen väsymys, palelu ja tissit on nyt pari päivää ollut arat. oon varmaan tyhmä mutta jollain tavalla toivon et alkais kunnon oireet, pahoinvointi vaikka, niin sais jotain varmuutta tähän raskauteen. ei voi oikeen uskoo et tuolla ois joku kyydissä. voi kumpa pian pääsis ultraan niin näkis!

nyt tuli omaa napaa kerrakseen, mut ens kerralla sit muuta. tää tyttö menee (yllätys!) päikkäreille.

heltsy rv 6+2

Uusimmat

Suosituimmat