Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eroaminen?

Vierailija

Kuulun kirkkoon ja kaikki kolme lastamme on kastettu, mies ei kuuulu. Olen miettinyt pidempään eroamista, en tunne kuuluvani sinne jotenkin. Pysyykö lapset kuitenkin kirkon jäseninä vai seuraavatko äitiään? Puolestani saisivat kuulua, päättäköön sitten itse aikanaan eroavatko. Yksi vasta on kouluikäinen ja on uskonnonopetuksessa. Ja kai sitä voi liittyä sitten uudestaan, jos koen jonkun "valaistuksen"...?

Kommentit (4)

Vierailija

Katso sieltä eroakirkosta.fi sivustolta, löytyy ehkä tietoa. Oma mielipiteeni on, että jos vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, tulee lastenkin erota. Saavat silti osallistua uskonnonopetukseen jos haluavat, tosin itse pidän ET:n opiskelua huomattavasti hyödyllisempänä. Siinä tutustutaan puolueettomasti kaikkiin suurimpiin uskontoihin ja pohditaan paljon eri katsomuksia ja uskomuksia. Lapset laitetaan todella ajattelemaan itse, eikä valmiita vastauksia anneta. Meillä jutellaan usein kotonakin näistä ET-tuntien aiheista. Se on ainakin meillä lasten lempiaine, jota oikein odotetaan.

Varmaan sinne riparillekin pääsee jos haluaa, ainakin liittymällä kirkkoon. Prometheus leiri on hieno vaihtoehto riparille.

Vierailija

Haluaisin että käyvät riparin ja miettivät sitten itse haluavatko kuulua. Kirkkoon kuulumattoman tuskin tulee mietittyä noita asioita sitten samanlailla. ap

Vierailija

mutta uskon että ainakin uskonnonopetukseen he koulussa edelleen pääsisivät, jos niin toivotte. Jos se oli se pointti, miksi haluaisit heidän kirkkoon kuuluvan?

Uusimmat

Suosituimmat