Muistatko, kun sinä olit neuvolaikäinen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä muuta muistat ollessasi alle 7 -vuotias neuvolaikäinen? Oliko silloin neuvolaa Suomessa?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Oli kerrostalon alakerrassa. Tiesin että saan rokotúksen ja että aina tuli kylmä kun piti ottaa vaatteet pois tarkastuksessa. Leluja oli paljon odotushuoneessa.

Vierailija

kamalan kuusivuotisrokotteen.

Huusin ja potkin ja ryömin terkkarin pöydän alle piiloon. Sitten väkisin kiskottiin housut alas kun yläkroppani oli pöydän alla ja sain piikin peppuun. Seuraavana päivänä oli uimakoulu ja minua nolotti kamalasti kun pakarassa oli pieni laastari ja kaikki arvasivat että olin saanut rokotuksen.

Vuosi silloin? 1991

Vierailija

Olen syntynyt -83. Muistan kun sain rokotuksia tai kun piti piirtää ympyrä yms. Kynä oli sellainen missä toinenpuoli piirsi punaista ja toinen sinistä. Muistan kyllä muutenkin paljon tapahtumia siitä kun oli lapsi. Siis ihan reilusti alle kouluikäinen.

Vierailija

Muistan yhden kerran kun oli 5 vee neuvola ja olin suuttunut äidille jostain ja " kostoksi" en sitten puhunut mitään siellä neuvolassa. Kaikki piirrokset piirsin, mutta muuten en suostunut yhteistyöhön...

Muistan myös semmoisen kuvan, missä mm. oli leija sisällä ja siitä kuvasta piti kertoa mitkä kohdat eivät ole mahdollisia oikeasti. Sitten muistan senkin kun oli rokotus ja sain sitten sen muoviruiskun omaksi, sain rokottaa nukkea kotona...

Sitten muistan ne neuvolatädin ruudulliset vaatteet... Odotusaulan parkkitalon ja leikkihellan...ja ulkona oelvat pihavalot, jotka olivat minusta aivan kuin isot tikkarit! :D

Vierailija

Muistan sokeripalan mikä piti syödä, mikä olikaan (en nyt muista miksi otettiin).

6-vuotiaana tikkien poistaminen, istuin äidin tuolin alla ja itkin, pelkäsin että se sattuu. Neuvolantäti piirsi nallen ja nallelle kyyneleet ja tikkejä käteen, aina otti korjauslakalla (taikasivellin ;D) yhden kyyneleen pois kun tikkejä poistettiin. Sitten vasta uskalsin ojentaa käteni jotta tikit poistettiin.

Tuo nalle on minulla yhä, korjauslakka pikkaisen hilseillyt ja nallen pienet kyyneleet näkyvissä. Lämmin muisto.

Vierailija

muistan myös sen kun lattiassa oli viivat että sai hypätä ruutua, mie en vaa osannut leikkiä sitä, kun ei me koskaan kotona hypätty ruutua...

Muistan myös kun otettiin hemppa, käytössä oli semmonen " terä" ei sellainen naks-naks juttu kun nykyään...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat