Kuinka monen päivätyöläisen lapsi haetaan vasta klo 17?

Vierailija

Ihmettelen kyllä suuresti, jos pääsee töistä viimeistään klo 16 niin ei ehtisi tarhalle ennen klo 17? Ihan kohtuuttoman pitkiä päiviä lapsiparoille! Mulla loppuu työt klo 16 ja olen päiväkodilla jo 16.30 viimeistään. Onneksi lapsi menee hoitoon vasta klo 9, kun isä voi viedä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

mutta jos lapsi tuodaan hoitoon jo klo 7 ja haetaan vasta klo 17 niin siinä on vissi ero! Eli vähän huonosti muotoilin tuon otsikon.... Miksi lapsen päivää pitää venyttää ja venyttää. Miksei vanhemmat voi joustaa työajoissaan mieluummin?

Vierailija

Pääsen neljältä töistä, ja mun työmatka kestää töölöstä vartiökylään 45 min. Onneksi lapsi menee kuitenkin vasta klo. yhdeksän päiväkotiin isän viemänä.

Vierailija

Esim. jos menen töihin klo.08, niin lapsen täytyy olla päiväkodissa VIIMEISTÄÄN 6.45, että kerkeän bussiin, jolla menee töihin ainakin tunti. Pääsen klo. 16, jolloinka olen aivan varmasti AIKAISINTAAN klo. 17 päiväkodilla takaisin.

Ei ole reilua olla yksinhuoltajan lapsi.

Vierailija

on liukuva työaika eli voin mennä seiskaan ja silloin pääsem kolmelta. mies vie lapsen aina 8.15. en kuitenkaan jaksa mennä seiskaan vaan menen kasilta ja pääsen sitten neljältä hakeen.

Vierailija

ja aniharvoin (ehkä 1krt/vuosi) klo 17, silloinkin on tuotu lapsi vasta vähän ennen kymmentä. Mutta on paljon perheitä, joissa vanhempien työpaikka sijaitsee niin kaukana/hitaiden yhteyksien päässä hoitopaikasta, että matkoihin voi mennä tunti.

Vierailija

Silloin työmatkoihin olisi kulunut kevyesti tuo 1,5h aikaa, jonkun vaihtoyhteyden pettäessä kauemminkin :(. Nyt onneksi lapset aloittavat hoidossa vasta kun työpaikka on muuttanut tuohon 5km päähän ja matkat taittuvat pyöräillen vartissa ja juosten puolessa tunnissa. Julkisilla kestää vähn kauemmin, mutta sanotaan nyt vaikka että pahimmillaankin 45min työpäivän loppumisesta olen jo lapsia hakemassa.

Mutta vaikka itselläni on näin hyvä tuuri, en menisi arvostelemaan niitä jotka joutuvat hakemaan lapsensa pitkän ja hankalan työmatkan päätteeksi. Tuskin kovin moni huvikseen toista tuntia käyttää työmatkaan. Varmasti monikin käyttäisi tuon ajan mielummin aamulla nukkumiseen ja illalla lasten kanssa.

Vierailija

työaika on 8 tuntia plus lounas eli 8,5 tuntia. Matkat päälle, niin kyllä siellä tarhassa saa yhdeksän tuntia olla. Aamuvirkkuja emme ole, joten hoitoaika on 8-17.

Vierailija

Yleensä koulua on 8-16, koulumatka kestää n. 35-40min/ suunta. Isä ei ole kuvioissa niin, että voisi asiassa auttaa. Mahdollisuuksia ei siis ole muuta kun viedä lapsi hoitoon 7. 20 ja hakea 16. 40.

Toivottavasti työmaailmassa pääsen sitten hommaan joka on edes lähempänä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ihmettelen kyllä suuresti, jos pääsee töistä viimeistään klo 16 niin ei ehtisi tarhalle ennen klo 17? Ihan kohtuuttoman pitkiä päiviä lapsiparoille! Mulla loppuu työt klo 16 ja olen päiväkodilla jo 16.30 viimeistään. Onneksi lapsi menee hoitoon vasta klo 9, kun isä voi viedä.

Vierailija

Pääkaupunkiseudulla tunnin työmatka yhteen suuntaa on ihan tavallinen. Joten, jos työpäivä kestää 8 tuntia, hoitopäivän pituus on usein se 10 tuntia. Arvostaisin kyllä työpaikkaa lähellä kotia, mutta, mutta niitä vaan ei ole ja työpaikan lähella taas asunnot on ihan järjettömän hintaisia. Että näin.

Vierailija

Työmatkojen takia lapsi menee hoitoon 7.15 ja haetaan 16.45. Pitkä päivä on, mutta asialle ei paljoa voi. Töitä kun on pakko tehdä, jotta saadaan jotain syödäksemmekin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat