Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein teidän 8kk vauvat heräävät yöllä? Meillä 5-10 kertaa :(

Vierailija

Ei taida olla enää ihan normaalia? Tätä on jatkunut syntymästä asti :( Jatkuvasti vauva on muutenkin nuhainen tai jotain vaivaa on, ettei unikoulua voi pitää. Seuraavaksi selvitellään mahd. allergiat, itse arvelen että syy löytyy sieltä.

Kommentit (12)

Vierailija

alkaa vaan itsellä ottaa jo vähän koville tämä 8kk huonosti nukkuminen, kun kotona vauvan lisäksi myös parivuotias, eli ei mitään kovin helppoa arkea. Mutta toivottavasti nyt selviää, jos on allergiasta kyse, ja saadaan sitten yöunetkin edes hieman paremmiksi.

Ap

Vierailija

heräile ollenkaan. Samalla lailla jatkunut koko ajan ja lapsi nyt

2v 8kk. Nukkuu aamulla 9-10:een.

Itse en ole tuntenut vauva-aikana minkäänlaista väsymystä, kun aina olen saanut nukkua melkein liikaakin. Näinkin siis voi olla, eikä tarvitse kivittää vaikka tämän sanonkin.

Vierailija

Pidin monta kertaa unikoulun (kun sain itse edes yhden yön nukkua kunnolla...), mutta aina vaan huusi ja huusi. Syy oli maito, jonka uskoi saavansa, kun tarpeeksi huusi. Kauan siinä meni, että antoi periksi, mutta nyt nukkuu..

Unettomuus on rasittavaa! Mutta kyllä se jossain vaiheessa iloksi muuttuu... Vaikka ei nyt siltä tunnukaan :)

Vierailija

mutta sitten en varmaan saisi itse nukuttua sitäkään vähää. Vettä vauva ei huoli, tuttipullosta saa vaan hirveät raivarit, on yritetty jo pitkään, mutta ei vaan kelpaa. Ja nokkamukista on vähän hankala yrittää yöllä juottaa, siinä on sitten koko vauva märkänä. Taikamukistakaan ei osaa juoda.

Haluaisin lopettaa kyllä jo imetyksen kokonaan, ehkä vauva sitten opisi nukkumaankin paremmin. Mutta meillä tosiaan nyt maitoallergiaepäily päällä joten ihan vielä en voi.

Ap

Vierailija

Ei aina 10 kertaa riittänyt yhtä yötä kohden. Kokeiltiin kaikki mahdollinen läpi. Ei auttanut unikoulutkaan. Vasta yöimetyksen lopettaminen auttoi meidän lapseen. Tarjottiin maidon sijaan vettä yöllä herätessään.

Vierailija

Ei ole heräillyt puoleen vuoteen!!

Tuo on jo pikkuisen liikaa minusta. kannattaa lopettaa se yöruokinta ja syöttää kunnolla täyteen illalla puuroa. Sitten ei tartte antaa maitoa vaikka itkisi yöllä. Tai antaa maitopullon pinnikseen, että saa itse juotua jos osaa.

Vierailija

7kk ikäisenä todettu maitoallegia ei auttanut asiaa yhtään. Siis vaikka maitotuotteet jäivät pois ruokavaliosta niin heräili silti sata kertaa yössä (tai siltä se tuntui). Alkoi nukkua yhdellä tai kahdella heräämisellä joskus 1,5v tienoilla. Oli 2v kun nukkui ensimmäiset yöt kokonaan. En kyllä kaipaa niitä aikoja, mutta silti tuli tehtyä toinen.

Uusimmat

Suosituimmat