influenssarokote

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jos haaveilee raskaudesta, kannattaako jättää rokote ottamatta? Entä jos tietää jo odottavansa? en enää muista, vaik äiti olen jo ennestäänkin... :D

Kommentit (7)

Vierailija

ja sen mukaan ei ole todettu haittaa olevan ja raskaana ollessa sen sijaan influenssa voi olla paljon pahempi - eli siis jopa suosittelevat.

Minulla nivelreuma perussairautena ja siksi olen ottanut, nyt soitin lääkärikeskukseen ja asiaa minulle selvittelivät. Tämä siis tulos. Ajattelin ottaa.

Vierailija

Edellisessä työpaikassa kun selvitettiin rokotettavien määrää oli yksi työntekijä raskaana ja silloin ainakin terkkari sanoi ettei voi ottaa. Oletin että sama homma on edelleen voimassa.

Vierailija

Vaikken alkuperäinen kysyjä olekaan, niin tämä oli mielenkiintoinen keskustelu, koska olen ajatellut rokotteen ottaa ja vähän mietin haittavaikutuksia. Mukava kuulla, että hyvin on mennyt, varsinkin kindellä, jolla jo 5. raskaus menossa.

Hyvää viikonloppua!

Hilpsu

Vierailija

Mistä olet kuullut, että raskaana ei saisi ottaa influenssarokotusta?

Itse olen siinä uskossa, että sitä ei suositella, mutta harkitaan, onko siitä enemmän haittaa vain hyötyä. Itsellä paha astma, jota flunssat ja varsinkin influenssa pahentaa. Eli ajattelin rokotteen kyllä ottaa, koska enemmän on haittaa siitä, että minulla ei henki kulje. Mutta täytyy vielä keskustella lääkärin kanssa.

Hilpsu

Vierailija

...mutta yleensa ei suositella ekassa kolmanneksessa. Itse otin viimeksi tokassa kolmanneksessa, mullakin on erilaisia sairauksia enka viitsinyt kokeilla onneani. Tietenkaan jos rokotukselle ei ole mitaan erityista syyta, ts. olet perusterve ihminen, tuskin kukaan laakari lahtee rokottamaan. Ja jos et viela ole raskaana niin en nae mitaan syyta miksi ei voisi ottaa; vaikka raskautuisit hetikin rokotuksen jalkeen, kestaa useampi paiva ennen kuin sikio on edes kiinnittynyt ja siten osa sinun verenkiertoasi. Kylla minusta voit viettaa kaikin puolin aivan normaalia elamaa kunnes todistetusti olet raskautunut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat