Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi oli 4-vuotiaamme lapsenvahtina, ja oli NUKKUNUT yli tunnin lapsen katsoessa viedota. Siis tekivat toki muutakin mutta pointtini se, ...

Vierailija

4-vuotiaamme oli valvomatta kun anoppi otti pienet päikkärit. Naureskellen vielä kertoi meille :(

Sivut

Kommentit (151)

Vierailija

Neljävuotiaan voisi olettaa kyllä omassa kodissaan pärjäävän hyvin, vaikka anoppi torkahtaakin. Heräähän anoppi, jos lapsi loukkaa itsensä tms.

Ei kai anoppi lapsenlastaan vahtiessa nyt TÖISSÄ ole, joten minusta vertaaminen työtehtävään ontuu aika lailla.

Vierailija

Ja kyllä, muuttokuorma vaihtoi paikkaa pisteestä a pisteeseen b, vahingoittumattomana. Ja jos jokin olisi vahingoittunut, se EI olisi ollut LAPSI, vaan TAVARA.

Anteeksi nyt vaan, mutta ehkä vähän huono vertaus sinulta.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Ja tuskin se anoppikaan mitään muuttofirmatasoista pakkaus/muuttopalvelua odotti pojaltaan...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

3-vuotiaan omaan huoneeseensa leikkimään tai katsomaan videoita. Riippuu niin lapsesta.

En tiennyt että olen näin huono äiti (av:laisten mielestä)!!! Mulla 3v4kk lapsi ja usein otan unet jopa niin että laitan oven kiinni. jos lapsella hätä tai ikävä tulee herättelee. ja käyn pyykkituvallakin, kysyn joka kerta haluatko mukaan, jos lapseni ei halua, jää yksin kotiin leikkimään. olen yh ja jos olisi mies talossa tuskin jättäisin yksin hetkeksikään, mutta tilanne on nyt tämä ja hyvin on mennyt. en jättäisi koskaan yksin edes " päiväunieni" ajaksi jos lapsi ei haluaisi. mutta kun päinvastoin sanoo " mene vaan äiti, mä osaan olla yksin."

ja voin sanoa, että omasta mielestäni olen monessa suhteessa todella hyvä äiti!

Vierailija

Niin ja miksi maksaisin lastenvahdista, kun anoppi suorastaan vaatii päästä meillä lapsenlapsiaan hoitamaan??? Todellakin omasta tahdostaan tulee, enkä minä halua estää häntä, tietenkään. Joskus sitten, kuten viimeksi, jos meillä on jokin meno, jää vähäksi aikaa jonkun lapsen kanssa tänne akhden/kolmen.

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Itse otan monasti sohvalla torkut, jos meidän 3v ja 4v katsoo lasten ohjelmia. Mutta nukun " koiranunta" , herään pienemmästäkin lasten äänestä.

Vierailija

Siis hui kauheata! Meidän 4 v. kyllä keksii koko ajan kotona ollessa jotain pientä touhua, johon on aikuisen mentävä väliin. Ihan vesiämpäreiden kantamisesta kylpyhuoneesta sänkyyn tai kirjahyllyssä kiipeilyä kun halua katsoa jotain tiettyä kirjaa joka juuri sattuu olemaan ylimmällä hyllyllä... En antaisi anopin vahtia poikaani, jos nukkuis hoitamisensa aikana.

Vierailija

suurin osa vastaajista tuntui olevan sitä mieltä, että ehkä anoppisi ei nyt ole niin kauheata rikosta tehnyt, mutta sinulle nuo mielipiteet eivät jostain syystä tunnu kelpaavan.

t. 78

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minä torkahtelen vähän väliä kun lapsukaiset katsovat videota. Tuskinpa anoppi oli ihan sikiunessa kuitenkaan. Ja 4-vuotias jo katselee videoita aika keskittyneesti. Relaa vähän sisko...

Vierailija

Minä kirjoitan täällä, koska tämä on keskustelupalsta. Miksi ne, jotka tekevät aloituksia tyyliin: " Mieheni saa epäilyttäviä tekstareita" , eivät puhu miestensä kanssa? Miksi ne, jotka ruikuttavat, että " Reimatecini olivat rikki ostettaessa" , eivät valita kauppaan?

Hei, tämä on keskustelupalsta, ja nyt täällä keskustellaan.

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vanhempana on vastuussa vain omistaan ja yleensä virittynyt niin, että havahtuu jos jotain outoa on tekeillä. Anoppi on vastuussa toisen lapsesta, ei silloin nukuta. Nukkuu vielä todennäköisesti sikeämmin, kuin äiti nukkuisi, eli ei herää lapsen mahdollisiin ei -toivottuihin touhuihin. Meillä on sama periaate, lapsenvahti ei nuku, jolleivät lapset ole yöunilla, eikä alkoholia oteta lapsenvahtina ollessa. Periaate on, että ajokunnossa on oltava ja silloin on parempi jättää se yksikin viinilasi ottamatta. Hyvin on sopinut kaikille, ei ole kyllä kummillekaan isovanhemmille tullut mieleenkään nukkua tai ottaa alkoa lapsenvahteina ollessaan.

Hitto soikoon kun anopilla ei ole ajokorttia. Olenkohan tehnyt mokan kun olen pyytänyt lapsenvahdiksi?

Vierailija

Sehän ioskin teille puolustelijoille sitten oikein, kun tarhantädit ja pph:t päättäisivätkin välillä, että puuhailkoot yksikseen, nyt väsyttää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat