Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millon tutkimuksiin?!lapseton 20vuotias, vuosi ja kuukausi yriystä, eikä mitään..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

millon hotoon? ja mitä kautta?? NEUVOJA!!! kiitos etukäteen..

Kommentit (4)

Vierailija

Hei!

Itse olin 22v. kun rupesin mieheni kanssa tuloksettomien yrityskertojen jälkeen pohtimaan mahtaako kaikki olla kunnossa. Mietin tuolloin juuri nuorta ikääni ja ajattelin, että " nauretaankohan" minut lääkäristä ulos jos menen kysymään asiasta. Kaiken lisäksi meillä oli yritystä takana (vain) 8 kuukautta. Useinhan juuri vuoden yrittämistä pidetään sinä maagisena rajana. Itselleni vain tuli sellainen olo jo aiemmin, että nyt kaikki ei ole kohdallaan.

Niin hakeuduinkin yksityiselle gynegologille. Hän otti minut ja asiani todella fiksusti laittoi minut samantien verikokeisiin ja mieheni sai lähetteen siemennesteanalyysiin. Toisella käynnillä hän myös kirjoitti minulle reseptin clomifen-lääkkeisiin, jolla varmistetaan ovulaation tapahtuvan. Kun verikokeista ei löytynyt mitään ja lääke ei tepsinyt parioin kiertoon, samainen lääkäri kirjoitti minulle lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuuspoliklinikalle.

Minulle jäi siis valtavan hyvät kokemukset tästä. Ja olenkin sitä mieltä, että tutkimuksiin tulee lähetä silloin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Voit hakeutua yksityiselle tai sitten terveyskeskukseen. Ja jos joku lääkäri ei tunnu ottavan asiaa tosissaan, ainahan löytyy muitakin lääkäreitä:) Tsemppiä!

Vierailija

Vuosi ollaan oltu nyt ilman ehkäsyä,kohta alkaa 11 yrityskierto ja ollaan nyt vähän luovutettu siinä mielessä,et varasin ihan kunnalliselle puolelle lääkäriin ajan.sain maaliskuun ekalle päivälle.

jos haluu maksaa ite enemmän,voi myös varata ajan yksityiselle,mut siellä ne kaiken maailman tutkimukset kyllä maksaa aika reippaasti!

en ite vielä tiiä mitä lääkäri sanoo,viimeks kun kävin muun asian takia,vihjasin että pitäis varmaan jossain vaiheessa tutukia et mikä on vikana,jos en pian raskaudu.toho se lääkäri sillon suhtautu ihan asiallisesti ja sano vaan,että sitten kun on vuosi takana yritystä niin voi varata ajan ihan sitä varten.

no,niimpä tein:)

toivotaan et jotain selviäis...tsemppiä myös sulle:)

Vierailija

Ensinnäkin pahoittelut Ninnuliina ettei teillä ole tärppiä kuulunut! Muistan sut kuumeilupuolelta!

Siis kuten edelläkin sanottiin, niin aika lääkärille joko terkkariin tai yksityiselle. Joskus olen kuullut, että nuorille on jopa lääkäri sanonut, että odotellaan vielä vaikka vuosi yritystä olisi takana. Kuitenkin nuoren naisenhan pitäisi olla hedelmällisimmillään, joten itse en jäisi odottelemaan vaan vaatisin lähetteen vaikka lääkäri nihkeilisi.

Tutkimuksissa voi sitten löytyä jotain perustavan laatuista vikaa ja tarvitsette apua raskauden alkuun saamiseksi, joten on turha viivytellä. Toisaalta jos mitään vikaa ei löydy, voitte ehkä vielä jäädä harkitsemaan haluatteko yrittää luomusti.

Tsemppiä!

Killa

Vierailija

täytyy varata tosiaan aika lääkäriin,

KILLA: joo, kuumeilut on kuumeiltu nyt, ja jotain täytyy tehä kyllä..

aika ala ja ylä mäkeä ollu tää elämä.. :) aika raskasta, syyttelee itteään että " miks just meillä on tälläsiä ongelmia" tuntuu että ite on NIIN lapsi rakas, enemmänkuin muutamat muut tuttava pariskunnat joilla on lapsia..

ilmottelen kyllä jatkosta, ja PERIKSIHÄN me EI anneta!!! :) halauksia kaikille ja KIITOs kun otitte kantaa!

ninnuliina

Uusimmat

Suosituimmat