**MAALISTEN YSTÄVÄNPÄIVÄ**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9590798&p=1&tmode=1&smode=1

Eilisiä tuolla..

JA PALJON ONNEA SANELLE JA EETULLE!! :):)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Mä en saa mitään aikaseks!! Kävin koiran kanssa reilun 2km:n lenkin ja siihen se sitte jäikin.

Sairaalakassiks valkkasin ton hoitorepun (ei ainaka liikoja mahdu), sinne tungin yhet liivit ja liivinsuojia. Pieneks jääneet äitiyshousut ja imetyspaidan, sukkia parit ja alushousut. Lista on päälimmäisenä mitä pitää sitte viimetinkaan napata mukaan ->hammasharjaa jne.

GANDALF;

Mä kävin kokoarviossa sillon rv34+2, ja Puksutti paino sillon 2,4kg..nyt jo varmaan yli 3kg. Lääkäri ei antanu ees villejä veikkauksia painon ennusteesta joten..ootellaa.

MASULI;

Vai et viel toukokuussa meinasit täällä jumittaa..mistäs vuodesta sä puhut? Aattelin vaan että jos tota Puksua yrittäs hautoa eskari-ikäseks asti, ni sustahan sais sitte hautomokaverin :)

Toivotonta on..

Kylppäri pitäs siivota ja järjestää vähän uusiks että tulis pepun pesupaikkaa jne..mut ei. Ei nyt.

Kirjaa yritin lukee..mut ajatukset ei pysy kasassa, saman sivun voi lukee pari kertaa tajuamatta mitä luki.

Kaupalle pitäs potkurilla hurauttaa hakemaa italianpataan jauhelihaa, mut en mä nyt kehtaa lähtee.

Naapurista pitäs hakee kantoliina mut..en mä kehtaa.

Nukkua vois mut ei ees nukuta.

Mä vaan kävelen täällä eestaas miettien mitä kaikkee pitäs tehdä, mut mitään en saa alotettua. Ajatukset on ihan hukassa!! Mikää ei tunnu miltää, mitää ei jaksa tehdä eikä huvita..ittumainen olotila, mistälie ilmaantunu. Voi räkä.

Taptap..lähtee kävelee taas aku_ankka_rinkiä..

Vierailija

Tappi: jos ei nyt kuitenkaan eskarilaiseks asti ;I ????? Tarhassa sanoivat, että masu roikkuu sen näköisenä, kun just olis putoomassa. No roikkukoot, ei se vauva kuitenkaan oo vielä tuloillaan.

Möhkis: sulla (ja muillakin) sentään enteileviä kipuja, MULLA EI MITÄÄN!!!! Miks nää pitääkin mennä näin saman kaavan mukaan. Mun kaveri oli oikeessa, kolmannen odottaminen on tuskaa, olisin ollut itse valmis synnyttämään monta viikkoa sitten (vaikka tietty järki sanoo toista).

Sais jostain edes intoa touhuta kotona, mutta mua ei huvita mikään.

Mullakin on laukku pakattuna, samoilla vaatteilla meinaan kyllä kotiutua, matka on niin lyhyt (ellei jostain syystä tuu lähtö Eevan asussa).

Meen taas

-m-

Vierailija

Poika lähti aamulla todella reippaasti päiväkotiin,kun he olivat sitten aamupalan jälkeen lähdössä toiselle päiväkodille ystävänpäivä juhliin.Oli meidän pojan lokerossa oikein nalle puh aiheinen ystävänpäivä kortti yhdeltä tytöltä ja arvatkaas menikö mun poika siitä ihan hämilleen;;)))

Mä mietin sit aamulla palakurkussa kun tulin kotia päin et mihin ne 6 vuotta oikein hävis,koska vasta äskenhän mulla oli se pienokainen vielä ja nyt tytöt antaa sydänkortteja?

No jospa mä kohta saisin tän " tuhisevan" nyytin syliini,ni jos se sitten hetken verran lohduttais.Kyllä mä tiedän et lasten kuuluu kasvaa,mut silti eka lapsi on aina eka, ja sitä vaan murehtii automaattisesti kun se kasvaa niin isox.

Ja mikä on kaiken huippu?? Mä kärsin aivan tajutonta vauvakuumetta just nyt! Mä olen siis seonnut lopullisesti.Mähän olen just nyt raskaana,ja laskettuunaikaan on enää vajaat 6 viikkoa,mut silti.Voi jessus sentään.

Mä just sanoin ukolle yx ilta kun sain sen mesest ( siis messenger jos joku nyt ei sattuis tietään) kiinni,et kunhan tää pikku pulla on syntyny niin mä voisin heti ruveta " odottelemaan" pikku kolmosta,ja ukkohan oli siin kohdas heti,et mitä sä oikein sanot kun linja rätisee,ettei se mukamas kuullu mitä mä sanoin!!!

Katotaan nyt kunhan vaavi on syntynyt, ja mitä sit sen jälkeen.Menihän näidenkin kavereiden välissä jo se kuusi pitkää(kö) vuotta.

(.)Tänä aamuna on oudon hiljaista,ja eilen iltakin meni aika rauhallisesti..pitäisköhän jo hermostua,vai vieläkö tässä odottelis et herääkö siel joku vai ei??

Yölläkään en sit nukkunut melkein ollenkaan.Uni ei vain tarttunut ja joka kerta kun käänsin kylkeä olin ihan täysin hereillä.Nyt väsyttää,mutta äsken kun yritin et jos oisin saanut unta,ni enhän mä tietenkään nukahtanut.Kahvikaan ei piristä,mitäköhän mä keksisin?

No kai mä saan tän päivän jotenkin kulumaan taas siihen hetkeen asti kun menen hakemaan poikaani päiväkodista.

Hanan

Vierailija

Kotona edelleen, vaikka niitä supistuksia joka ikunen ilta kellottelenkin.Voi hiivatti, ottaa päähän turhat supistelut!!!Huomenna äitipolilla käynti, haluavat ottaa vain KTG-käyrää, kun lapsi on jo niin iso.Siis haluavat varmistaa että kaikki varmasti kunnossa.Tiistaina sitten uusi käynti äitipolin lääkärillä ja haluavat katsoa kohdunsuun tilanteen, onko paikat kypsyneet vielä (nyt oli 2cm auki, pehmeä ja kanavaa jäljellä).Jos on niin taidetaan sitten käynnistellä.

Multakin Möhkikselle lämpöiset myöhästyneet onnittelut!Ja mitähän vielä.Lähtis imuroimaan, kun huomenna tulee aamulla hetkeksi hoitotäti hoitaan, niin olisi jossain kunnossa kämppä...

uupu-valas rv 37+4

Vierailija

Sanelle paljon onnea!! Toivottavasti poika pääsisi pian kotiin, niin ei tarvitsisi sahata edes takaisin pitkää matkaa.

Duppiksella on aina hyviä uutisia :). Hieman kateellinen olen tuosta tuhisevasta nyytistä ;).

Kiitos kaikille onnitteluista! Synttärit meni hyvin, pesin päivällä kylppärinkin kun vieraat ei kehdannut tulla ihmisten aikoihin. Illalla sitten tuppas kaikki käymään ja voi hittoo että olin väsynyt kun viimeiset vieraat lähti! Kummitädin synttäripäivä olikin kummitytön kotiutumis, eikä syntymäpäivä :). Yöllä meni maha tosi kipeeksi ja näin unta, että synnytin kaksoset :D, toinen painoi 2620g ja toinen 2430g, hihi... Hitto näitä unia!!

Maha on edelleen kipeä :( pojan kanssa pitäis kuitenkin ulos lähtee, vaikka nosteleminen sattuu ihan kunnolla..

Mammuliinia edelleen huhuilen!

möhkis ja tiitiäinen 34+5

Vierailija

Maha on niin kipeä, että en kärsi ja äitikin tuossa soitteli ja kielsi lähtemästä.

Leanna kirjoitteli pelkäävänsä ison vauvan kasvattelua, täällä on samanlaiset ajatukset, mä taidan olla vielä pienempi kuin sinä ja vauva kasvaa yli keskikäyrän ja joka neuvolassa täti aina toteaa, että aika hyvän kokoinen, hmm... Poika painoi syntyessä alle kolme kiloa ja tukalaa oli loppuajasta ja ihan tarpeeksi sai tehdä töitä, että sen pihalle sai. Kauhistuttaa ajatus jos nyt vaavi kasvaa neli kiloiseksi! 26.2 on äitipolilla kasvukontrolli, jospa tuo kasvu olisi tasaantunut, siellähän se selviää...

Vierailija

Täällä yksi mamma, jolta uni lähti puiiis. :)

Käytiin eilen tutustumassa synnärille ja siellä sitten saatiin nähdä viisi tuntia vanha pieni ihminen. Meinas itku tulla sekä multa että mieheltä. Tän pienen kapaloidun nyytin näkeminen teki odotuksesta paaaaljon konkreettisemman ja kertarysäyksellä. Ja voi hurja, miten varmoin ottein kätilö sitä siinä riepotteli ja esitteli. :)

Illalla juteltiin tästä aiheesta ja aamusella het, ko herättiin. Mies lähti töihin ja en mäkään enää unta saanut, kun silmissä näkee vain sen pienen ruttunaamaisen pystytukkaisen nyytin. Voi ihanuuden ihanuus!! Nyt sitä vasta tajuaa, että meilläkin on sellai pieni pakkaus ihan kohta. :):):)

Täällä sitten vaan porukat poksahdellu.. Ihanaa! (Multa saa tänään sitten väkisin repiä jotain muuta olotilaa ulos, ko noit hymynaamoja oon täynnänsä.) ;-)

CAIUS: Kiitos. Sitäpä juuri meinasinkin, että nuo kipeät ottaa selkään ja reisiinkin (siitä eilen sairaalassakin puhuttiin). Itselläni kuopuksesta (silloin 7v. sitten) ekan kipeän, selkään ottavan supparin jälkeen meni n.40 min ja tyttö oli maailmassa.

Sanoivat sairaalassa, että kotona voi olla niin kauan, kun on hyvä olla. Jep, miehen kanssa asiasta juteltiin ja molemmat ollaan sitä mieltä, että sairaalassa on kuitenkin henkisesti parempi olla, kun siellä on niinkö turvassa. Sitten, ko lapsi ottaa tullakseen niin ei tarvitse enää kiireessä lähteä.

Jokainen liike vatsassa saa iiison hymyn huulille. Luulin, että olin jo onnesta soikeena ja innoissani tulevan suhteen, mut tää olotila on jotain vieläkin enemmän! :) Ei muuta, ko ilo irti viimesistä viikoista, paljon lepoa ja uuden elämän odotusta.

Ei kait täällä ihmeitä muuta. Suppailee kovasti, mutta kunei satu niin en juokse. Aamupalalle menen, palailen..

Papu ja Hermanni 35+5

Vierailija

Eli me käytiin tänään arvioimassa vaavin kokoa, eka oli imukuppisynnytys ja poika painoi 4070kg, joten tän takia täällä seuraavia odotellessa pääsee synnytyssairaalaan rv 37.

Tänään on täynnä 37 viikkoa ja vauvalla painoarvio oli 2,8kg. Ei siis ole mikään iso vauva tällä kertaa tulossa. Kohdunsuu oli hyvin pehmeä ja 1cm auki, kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, joten ei kai olla ihan heti synnyttämään lähdössä. Suppareita tulee päivittäin, niin kipeitä kun vähemmän kipeitä. Muuten ei mitään uutta..

Onnea jo nyyttinsä saaneille, niitäkin olen jo pinosta pongaillut.. kunpa minkäkin jo kohta..alkaa olotila tökkimään todella.

Millaisia painoarvioita teille on annettu? täytyy kai alkaa tonkimaan pinoa, jos joku on maininnut niitä.

Ihanaa ystävänpäivää teille kaikille!

terkuin gandis ja vaavi 37+0

Vierailija

Ja kaikille muksaa Ystävänpäivää!

Paljon Onnea myös Sanelle pikkunyytin johdosta!

Täällä viime yöt on menny aika levottomissa merkeissä. Vaavi on kovasti liikekanalla öisin ja puskee itseään kyljistä läpi. Pää tuntuu tosi selvästi tossa ihan alhaalla niin ettei häpyluun reunaa enää tunnu, onkohan se siis kiinnittynyt..osaisko joku sanoa? Omaa kokemusta kun ei oo kun ekaa odottelen ;)

Voi mä voin kuvitella kuinka ihana sellanen pieni nyytti onkaan, ei ihme Papu että sitä jää vaan hymyilemään.

Mullakin on tänään neuvola, aion kysyä painoarviota. Mulla on tosi kokenut neuvolantäti joka on ollut pitkän uran synnärillä ja mun neuvolalääkärikin kehui sen rautaista ammattitaitoa. Eli siltä vois saada ihan kohtuu luotettavan arvion ilman ultraakin.. no katotaan kuinka käy.

Mikäköhän oire se on kun välillä näkee sellaisia valomaisia pisteitä ja pilkkuja, muita oireita en oo tähän liittänyt. No, täytyy kysyä neuvolassa..

Täytyy nyt vääntäytyä sängystä ylös ja syödäkin jotain..

Lilia 34+2

Vierailija

Onnea Sanelle ja pienelle pojalle :)

Onnea Möhkikselle synttäreiden johdosta :)

Duppis, ihanaa kun teillä ollaan kotona ja toivotaan että saatte vielä ollakkin :)

Mitäpäs muuta olikaan...

(.) no omaa napaa sitten. Viime yö meni niin närästyksen kanssa kiekkuessa ettei mikään auttanut, söin päivällä yhden suklaamunkin niin sekö teki?? En ole aikoihin juonut kahvia, syönyt herkkuja tms. ja närästys on ollut kohtalaisesti kurissa mutta siis lääkitä kuitenkin täytyy että sen verran koko ajan närästää.

Kävely on eilisestä ollut aika tuskaa, nuo luut on niiiiiin kipeät tuolla jalkojenvälissä että ei ole tosikaan.

Supistuksia tulee ja menee yksittäisiä vähn napkoita ja kipeitäkin mutta kun ei niitä tulee kuin harvakseltaan.

Sairaalakassi ON pakattu, vauvan vaatteet ON laitettu :) eli nyt vain odotellaan ;)

Sinna 36+

Vierailija

Tappert - saa nähdä kuinka tässä käy. saatanhan mä täällä yhtenä kappaleena olla vielä viikko tolkulla, mutta toivossa on hyvä elää... on taas jätkä tainnut kaivautua vieläkin alemmaksi, sillä kaikki istuma-asennot alkavat tehdä mulle kipeää. eipä ole herkkua tässä koneella oleminenkaan.

ja koirat suhtautuvat muhun tosi erikoisesti. mua seurataan joka paikkaan ja tuijotetaan hyvin tiiviisti. etenkin toi poika, josta ollaan veikattu vauvalle henkivartijaa.

Vierailija

Voimia nyt sairaala aikaan!!!

(.)Kohta lähdössä,ei kerkee muuta!

Masentaa ajatus suuresta vauvasta...Tyhmää tiedän.Mutta kun olen koko raskauden ajan välttänyt rasvaa,sokeria,herkkuja ym ja vauva kasvaa silti(ainakin tämän hetkisen tiedon mukaan)isoksi.

Ei mulla muuta ole isoa vauvaa " vastaan" mutta toistaakseni itseäni:pieni varteni on toooodella kovilla viimeiset 3-4 viikkoa jos sielä majailee 4kg tai yli vauvero.Koettu on!

Samaa virttä olen tainnut tässä laulaa jo hetken,anteeksi!

Lantio on tulessa joka yön jälkeen ja liitos kivut tulleet kovemmiksi!

Mutta jotain positiivista,näytän hyvältä ja nukun hyvin(kaikesta huolimatta)

Masu on ihana,kaunis pallo!!!

Olin eilen kosmetologilla pitkän tauon jälkeen ja olo on kuin uudella ihmisellä=)

Jalat oli niin huonossa kunnossa ettei ikinä,nyt taas keveät kantapäät;)

Kulmat sai väriä ja kasvot ihanan hoidon.Kynsissäkin lakat,mutta kuinka kauan kun kuitenkin kötiäidin puuhissa hääräilen(kakkapyllyä pesen)!?

Perjantaina pitkästä aikaa neuvola,kauhulla odotan puntarille nousua...

Pidemmittä puheitta,muille tilaa!

Äiskä,lapset ja rv 34+

Vierailija

Nyt on hehkeen näköinen mamma, vois vaikka synnyttämään lähteä ;)

Olipa ihana pitkästä aikaa olla hoidossa, pikkasen vaan rupes selkä puutumaan lopussa, mutta sitten keksin laittaa jalat koukkuun. Käsihoidon vielä tilasin ja jäin pähkäilemään jalkahoitoa, on niin vaikea noita kynsiä leikata.

Jokos se Möhkiskin alkaa synnärille suunnistaa, no onhan meitä vielä täälläkin (meikeläinen vielä toukokuussa). Kaikki vaivat loppuneet kuin seinään, ei kipeitä supisteluja, eikä selkäsärkyä (ihan samoin kävi kuopuksen kanssa rv38). Eli kyllä käynnistykseen olen valmistautunut, siis 5 vk vielä.

Jätin muuten ystävänpäiväleivokset kauppaan ja olen ylpeä siitä, toivottavasti mies ei pety, kun ei makeaa herkkua olekaan illalla. Ajattelin hemmotella " talon salaatilla" .

Ei meillä aikoinaan synnärillä tehty muuta kun katsottu salit, isien huone ja käytiin niitä jakkaroita ym. läpi. Muut asiat käytiin valmennuksessa nlan tiloissa.

Nyt pitää kiirehtiä tarhalle ystävänpäiväteelle, heikun keikun.

-m-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat