¤~¤~ KESKIVIIKKO HELMINAUHALAISITTAIN ¤~¤~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

ja lämmin ystävänpäivän toivotus etenkin kaikille teille, jotka vielä odottelette omaa helmeänne syntyväksi !

Tämä ystävänpäivä piti olla pikku prinsessamme syntymäpäivä, mutta hän päättikin ottaa ajolähdön, joten nyt hän pulauttelee maitojaan sohvalle kahden viikon ja kolmen päivän ikäisenä (eli minusta tuli sittenkin tammenterho). Muistan käyneeni täällä pinoutumassa heti laitokselta kotiin päästyäni ja lupailin palata pian kertomaan lisää, mutta niin vaan on aika vierähtänyt... kiitos kumminkin sille ahkeralle, joka on päivittänyt helmiksien tietoja ja laittanut meidänkin tietomme ojennukseen !

Melko yllättävä oli tosiaan lähtömme tuolloin lauantaina 27.1. eli olin juuri palannut kotiin " tarvikkeiden hakumatkalta" - sain serkultani turvaistuimen, vaunut, vaatteet ym. roinan, joten vajaa tunti kotiinpaluun jälkeen neitokainen päätti puskea lapsivedet ulos. Mikäs siinä, fiksu tyttö oli, kun odotti ainakin sen aikaa, että on varmasti saatu sopivat vaatteet omaan hyllykköön, kyllä sitten kelpaa jo syntyäkin ! Ottivat sisään Naistenklinikalle ja sitten alettiin odotella säännöllisiä supistuksia, jotka alkoivat yhdellä rytäkällä sunnuntaina klo 13:30 sillä seurauksella, että klo 15:06 tyttö syntyi. Tuon reilun tunnin aikana minulle ehdittiin jopa antaa epiduraali, mutta täytyy myöntää, että ihan näin nopeaa toimitusta en osannut odottaa - ponnistusvaihekin kesti vain vaivaiset 6 minuuttia !

Synnytys sujui siis tosi liukkaasti, mutta valitettavasti sen jälkeen ongelmat alkoivat, sillä kohtu ei alkanut supistua istukan poistumisen jälkeen eikä verenvuotoa saatu loppumaan, joten minut lähetettiin kaavintaan. Kahden kaavinnan ja yli 4l menetetyn veren jälkeen verenvuoto saatiin viimein asettumaan ja kohtu alkoi supistua, luojan kiitos !

Loppu hyvin, kaikki hyvin, eli meillä on kaikki kohdallaan, neitonen syö hyvin ja kasvaa silmissä - ja mikä ihanaa, kitisee vain nälkäänsä (tosin nyt kannattanee koputtaa puuta...) En usko, että tulen kovin aktiivisesti enää vierailemaan täällä odotuspuolella, joten haluan toivottaa kaikille helmiksille mitä parhainta jatkoa - toivon mukaan tapaamme tuolla muilla palstoilla taaperoikäisten asioiden parissa !

Kaikkea hyvää teille toivottaen

kirsi-mama ja Jenna

Vierailija

Mä kun ajattelin tulla lukemaan jo pitkää pinoa ennen kuin rupean siivousurakan kimppuun, eipäs täällä ollutkaan ketään käynyt, höh!

No palataan sitten illalla asiaan, ai niin Minnille Onnittelut, eikös teillä ollut tänään kihlapäivä!

Koitampa sitten keksiä vaikka jotakin galluppeja tähän eli

1. Minkä kirjan luit viimeksi?

2. Käytätkö kampaamo, manikyyri, kosmetologi yms. palveluja?

3. Oletko toiveammatissasi ja mikä se on?

Ja sitten vielä galluppi vauvautuneille, jos vielä täällä pyöritte eli

Sairaalakassin sisällöstä: Mitä teillä oli mukana? Mikä oli täysin turhaa ja mikä taas sitten ihan ehdoton juttu?

Nyt lähden siivoilemaan eli heipsis!

t.kolomonen

Vierailija

Tulimpas taas lukemaan pinoa ja vastaan uusiin gallupeihin..

G: Ammatti/ala millä työskentelet: ammattia ei ole ja ei sitä alaakaan

Minkä kirjan luit viimeksi: Nyt olen lukemassa Dan Brownin Da Vinci-koodia

Käytätkö kampaamo,manikyyri,kosmetologi yms.palveluja: Kampaajalla käyn hiukset leikkauttamassa n.1,5kk välein,itse värjään hiukseni..kosmetologilla olen käynyt kerran..tottakai näitä kaikkia palveluja ois ilo käyttää jos kotiäitinä sais paremmat rahat..että rahakkaampia päiviä odotellen.=)

Oletko toiveammatissasi ja mikä se on? Ammattia minulla ei vielä(kään) ole..aloin odottamaan esikoista kun olin puutarhakoulussa ja sen jätin allergian takia kesken..siitä asti olen kotona ollut ja uudet opinnot odottaa tämän vauvelin jälkeen sitten. Ois kuites kiva työskennellä käsityöalalla tai sitten kosmetologin työ vois kans olla kiva..mut saa nyt nähdä.

Nyt menen taas..suppareita ootellen.:D (äskön yksi jopa tuli :D)

Jonzu

Vierailija

Paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja voimia muille helmille loppu metreille.

Aika on kulunut kuin siivillä. En ole kotiin pääsyn jälkeen kerennyt kuin kerran koneelle lukemaan kuulumisianne, toki välilihan leikkauksen takia istuminen oli kielletty pari viikkoa, joten sekin vaivasi ja haittasi koneella oloa.

Teistä joku kyseli vinkkejä synnytyksen käynnistykseen. Minä otin päivällä pienoisperäruiskeen (merkiltään mixrolax) ja illalla meni lapsivedet klo. 20.00 ja pömppis oli mailmassa 22.57.

Unohdin laittaa viimeksi pojan mitat eli pituutta löytyi 51 cm ja painoa 3770g, poika on rinnalla jatkuvasti eli painaa jo varmasti yli 4 kg.

Hyviä vointeja kaikille, toivotaan että pääsette tositoimiin pian.

t.oona+poika 2vko

Vierailija

Millä ihmeellä synnytyksen sais käyntiin..!

Mulle iski eilen sellanen ahdistus ihan yhtäkkiä, että nyt tää tenava on saatava ulos! Kävin sit illalla kovissa löylyissä ja harrastettiin sitä yhtä Ässää, mutta ei minkäänlaisia supistuksia tietenkään, kun niitä oikeen yrittää tehdä.

Kai se on vaan asennoiduttava siihen, että yliajalle mennään ja pitkälle..

[color=red]Meinasi ihan unohtua.. OIKEIN HAUSKAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!! [/color]

Tänään saakin naputella viestejä puhelimella peukalo sauhuten..

Onneks on muutakin ajateltavaa kun pelkästään tämä raskaus, kun on se talo kiikarissa ja etenee sekin asia kaikenaikaa!

Piakkoin saan alkaa suunnitteleen kaikenlaisia sisustus-juttuja sinne kunnolla!!

lähdenpä herätteleen perhettä tähän päivään!

mammutti ja vilppu rv 39+5

Vierailija

Ihanaa kun vauvoja tippuilee =) Sais tulla tännekkin... vink vink

20 Helmityttöä ja 14 Helmipoikaa on jo syntynyt...

tai siis nämä on nyt tähän mennessä ilmoitettu. Olen yrittänyt poimia tiedot täältä keskustelujen joukosta, toivottavasti kukaan ei ole unohtunut.

ONNITTELUT nyt vielä kaikille.

Täällä on taas meneillään marmatuspäivä joten ei juurikaan tekstiä irtoa.

Gallupeista...

Kirjoja luen tosi kausiluontoisesti. Nyt on taas ollut taukoa. Viimeisin lukemani taitaa olla Paholainen pukeutuu pradaan.

Kampaajalla käyn noin kerran kuussa ja kosmetologilla keväisin ja syksyisin ( oppikirja käynnit :D). Siellä hoidetaan samalla kädet. Jalkahoidoissa saatan käydä kesällä, jos on vaikka jotkut häät tiedossa ja suunnitelmissa on laittaa sandaalit.

Omasta alasta en tiedä, sen näkee sitten kun pääsee kunnolla työelämään. On tosin opinnot vielä osittain kesken =/

Oon niin iloinen siitä ettei HEINÄÄ ole näkynyt. On jo ihan varmasti vauva kainalossa =)

MyQ 41 tasan (huoh)

Vierailija

Voisin vaikka nyt vastailla ajankuluksi sitten omiin kysymyksiini eli

1. Minkä kirjan luit viimeksi?

- Mä en juurikaan ehdi kirjoja lukemaan, eli koulussa olen varmaan viimeksi jotakin lukenut. Lehtiä luen sitten senkin edestä.

2. Käytätkö kampaamo, manikyyri, kosmetologi yms. palveluja?

-Kampaajalla tulee käytyä epäsäännöllisen säännöllisesti sekä välillä sitten saamme kotiin oman kampaajan kun miehen veljen vaimo on kampaaja. Manikyyri hoituu mullakin ihan niinkuin Minnilläkin eli pureskelemalla (huono tapa, josta olen vuosia yrittänyt päästä eroon, rakennekynnet voisivat kuulemma siihen auttaa, joten kun vauva on vähän isompi niin harkitsen ehkä asiaa) Kosmetologilla olis ihana käydä, mutta on aika kallista ja aikaa vievää huvia, joten se on jäänyt yhteen kertaan.

3. Oletko toiveammatissasi ja mikä se on?

- Koulutukseltani olen merkonomi ja siitä olen sitten kaupan alalle loogisesti jatkanut ja myyjän hommia painanut samassa firmassa jo 10 vuotta. Ei ole kyllä mun unelma-ammatti mutta vakituinen työpaikka lasten " hankinnan" kannalta on ollut loistava juttu. Nyt tämän kolmannen jälkeen vuorotyöt kyllä saa jäädä ja etsin jotakin mukavampaa hommaa tai sitten voisi jopa harkita tuota perhepäivähoitajan työtä. Unelmatyö olisi jotakin lasten/nuorten kanssa touhuamista tai sitten jotakin eläimiin liittyvää, en tiedä vielä sen tarkemmin. Opiskelemaan musta ei kyllä enää ole, joten koulut on kyllä mun osalta jo käyty!

Ihan hassulta muuten tuntuu kun tämä meidän porukka alkaa nyt oikein urakalla jakautua. Eihän meitä loppupään odottajia enää niin hirmuisesti ole ja tuntuu jotenkin haikealta jättää tämä palsta. Onhan tässä tosi tiiviisti tullut seurailtua toisten vointeja ja juttuja ja nyt kun moni on vielä sanonut ettei sitten vauvan synnyttyä ehdi enää koneelle niin tulee tosissaan ihan sellainen jäähyväis-fiilis *nyyh*. No kyllä mullakin kesän tultua kone lentää sitten nurkkaan eikä tule täällä aikaa vietettyä, mutta näin talvisaikaan tämä on kuitenkin ollut ihan ehdoton juttu ainakin mulle. Kiitoksia siitä teille kaikille, jotka olette seuraa täällä pitäneet!

Viherryksen oireet kuulostivat musta ihan siltä että voisi olla jopa tuo synnytys lähellä. Mulla oli muistaakseni viimeksi sellainen tosi outo tunne koko aamupäivän ja vauva tuntui puskevan ihan hirveästi tuonne alas ja sellainen ihmeellinen olo oli kokoajan. Mulla alkoi sitten klo 17. sellaiset kipeät supistukset jotka olivat ihan selvästi NIITÄ eli tiesin kyllä heti mistä oli kyse vaikka ne tulivatkin aika monta tuntia siitä eteenpäin vain 15-20 minuutin välein ja olivat ihan siedettäviä. Toivotaan että pääsisit sinäkin sitten tosi toimiin bd öö!

Olikohan vielä jotakin muuta, ei kai! Nyt lähden taas katselemaan TI-TI Nallea hetkeksi kuopuksen seuraksi.

t.kolomonen

Vierailija

Mulla on tosi outo olo! Oirelista on pitkä: hermostuttaa, vähän paha olo (niiku oksettais muttei okseta kuitenkaan), selkää särkee julmetusti, menkkamaista kipua alavattalla (ja tätä oli taas koko yö ja nukuin huonsoti), mutten tunne samanaikaisesti kuitenkaan supistuksia, joten ei kai hätiä mitiä. jumalaton nälkä on myös koko ajan (yöllä 2 x jääkaapilla...), vauva entistäkin alempana (seuraavaks oikeesti täytyy pudota jos vielä alemmaks tulee) ja tuntuu että heiluttaa koko alapäätä :o ja yöllä kun sängystä nousi niin tuntui että murjoo vauvan pään tai hartiat! Vauvan pää vissiin osuu välill äjohku hermoon ku vihlasee niin ilkeesti. Ja yskiessä sattuu häpyluuhun, tunnen vauvan sillon selkeesti.. Hikeä pukkaa myös yöllä ja maitoa valuu tisseistä. Välillä tulee muutama mojova supistuskin, muttei vielä ollenkaan tarpeeks kipeä. Eli tosissaan alkaa tuntua siltä että millonkohan hetki oikeesti koittaa??? Vaikka puuttuuhan tuosta listasta vielä limatulppa , lapsivedet ja ne hitonmoiset kipusupparit :))

Monilla tuntuu olevan samalaisia oireita nyt. Mulla on sellainen olo että nää valmistelee paikkoja pehmeemmäks ja enemmän auki.

Mua oikeesti kanssa kiinnostas tietää että mikä on alakerran tilanne, koska nopea synnytys joka tapauksessa ennusteena .. Mulla ei ollut vikaa lääkäriä ollenkaan koska olen rampannut useissa tutkimuksissa vähän sitä ennen niin päättivät ettei ärsytetä alakertaa enää enempää.

Asiasta viidenteen: onkohan Loviisa lähtenyt tositoimiin kun ei ole kuulunut vähään aikaan!

Koitan muistella galluppeja sit:

VAKUUTUS-G: Tapiolasta otettiin myös tälle vauvalle jo 3 kk ennen laskettua aikaa. Haluttiin varmistaa ettei tule varaumia eikä ehtoja. Ollaan oltu tapiolaan tosi tyytyväisiä ja on maksanut itsensä takaisin.

KIRJA-G: Viimeksi luin Tuomas VImman " Toinen" -nimisen kirjan. Hyvä oli! Nyt äitiyslomalla on tullut lueskeltua paljon. ITse asiassa oisko jollain ehdottaa jotain kivaa kirjaa, jos vielä ehtis jonkun lukea.. ?On mulla tuossa myös luvun alla " Äidin ja vauvan varhainen vuorovaikutus" , mutta olikin vähän turhan tieteellinen kirja. No, viime yönä koitin kyllä saada unta sen avulla , kun jääkaappireissut piristää aina niin paljon ettei uni sitten tulekaan heti.

KAMPAAMO-G: Kampaajalla käyn säännöllisesti, kosmetologilla ehkä kerran viidessä vuodessa ja manikyyrissä en ole ollut ikinä!

Voi että kun päivä menisi nopeasti - olen varmaan senkin takia hermostunut, kun mies nimittäin unohti kännykkänsä tänään kotiin töihin lähtiessään!!! Että mun tuurilla parin tunnin päästä varmaan valahtaa vedet ja tulee lähtö, enkä saa miestä kiinni mistään!!!! Täytyykin varmaan mennä tästä pitkäkseen, laittaa jalat ristiin ja silmät kiinni ja koittaa nukkua rauhoittavat päikkärit...... Ainoo vaan että nää " menkkakivut" tuntuu yltyvän makuulla (onko muillakin sama??)

Viherrys 38+5

(ps. onneksi kopioin tekstin, mulla oli varmaan liian kauan tää boksi auki koska nyt mullekin kävi ekan kerran niin että tekstiä lähettäessäni jouduinkin tonne etusivulle eikä onnistunut..)

Vierailija

ONKO HELMIKSIÄ VIELÄ PINOLLA??!

en nyt oikein tiedä mitä pitäis tehdä, toivottavasti joku osaa sanoa tyhmälle.

Nyt on yli puolentoista tunnin ajan tullut supistuksia 3-5 minuutin välein, ja ovat aikaslailla napakoita ja selkään sätivät aivan hirvittävän kipeesti, mutta eivät kuitenkaan minun mielestä yhtä kipeitä kuin esikoisen ne oikeat supparit. Mitä tekisitte minun tilassani, lähtisittekö näytille???

Turhaan vaan ei millään huvittaisi lähteä...

toisaalta ei tuo koti-synnytyskään hirveästi houkuttele, kun viikko sitten lääkärillä paikat olivat jo sormelle auki, ja kanavakin alle 2cm..

Menisittekö näytille??

T: Helmiina, joka on vissiin tosi tyhmä nyt...

Vierailija

Ja hyvät huomenet myös. Olipas taas yö, katselin illalla sängyssä Pakoa, ja siinä jännittäessä tuli taas muutama supistus, mutta sitten alkoi vauvalla ihan hirmuinen pyörintä ja hyörintä. Alapäähän rupesi koskemaan noihin luihin ihan pirusti ja vatsa tuli kipeäksi kauttaaltaan. Ei siinä sit auttanut kun ottaa panadolia ja käydä takasin pitkälleen. No tunnin päästä olo jo helpottuikin ja vauva rauhoittui. Nyt tuntuu että liikkeet ovatkin ihan olemattomia, täytyy vissiin seurailla niitä tässä aamutuimaan. Ja kun kerta yö meni vähän vähillä ja huonoilla unilla niin nyt sitten väsyttää. Mitähän tekemistä sitä tänään keksis lasten kanssa?

VAKUUTUKSESTA: Mun piti vielä mainita tuosta vakuutuksen ottamisesta, että kannattaa tarkistaa vielä yksityistenlääkäriasemien toimivuus. Me asuttiin tuossa esikoisen kanssa ollessa pieni porvoossa, eikä siellä ollut ainuttakaan lääkäriasemaa joka olisi ollut auki esimerkiksi illalla ja siellä taas julkinen terveyden huolto pelasi musta ihan hyvin kun aina saatiin aika lääkärille parin tunnin sisään siitä kun oltiin aikaa varaamassa. Jos jotakin vakavampaa olisi tullut niin joka tapauksessa sieltä olisi matka kulkenut sitten lastenklinikalle helsinkiin. Tietysti jos meillä olisi tullut noita allergioita tms. ongelmia olisi ehkä vakuutuksestakin ollut hyötyä, meillä ei siis vakuutukselle ole yksinkertaisesti ollut mitään käyttöä. Kannattaa siis tarkistaa myös onko teidän paikkakunnalla noita yksityisiä lääkäriasemia vai toimiiko kunnallinen järjestelmä kenties paremmin.

Sitten tuosta vauvan flunssasta, meillä on molemmat lapset saaneet jostakin heti vauvana flunssan eli toisella oli 6 viikkoisena ja toisella sitten 4 viikkoisena vaikka täysimetettyjä olivatkin. Se ei ole yhtään kivaa, kun ei tuollaiselle vauvalle voi antaa mitään lääkkeitä, muta suosittelen varaamaan kaappiin niitä suolaliuostippoja ja niistäjä varmuuden vuoksi, niitä on kurja lähteä keskellä yötä hakemaan apteekista (nim.kokemusta on)!

Tuosta lintsin talvijutusta mäkin oon lukenut, mutta ajattelin sit et se on vähän isommille lapsille tarkoitettu kun meidän 3 ja 4 vuotiaille, en ole siis käynyt. Me kävimme vihti-skissä, jossa on sellainen Winterlandia (aina välillä viikonloppuisin auki) jossa on lasten moottorikelkkoja, ratsastusta tai rekiajelua, huskykoira-ajelua ja tietty iso pulkkamäki yms. laskettelukeskuspalveluja. Nuo moottorikelkat yms. ovat kaikki ilmaisia eli jos asutte lähellä vihtiä niin kannattaa käydä vilkaisemassa tuo paikka, netistä näkee aina viikonlopun tapahtumat.

Nyt lähen vihdoin syömään aamupalaa, täytynee palailla myöhemmin.

t.kolomonen 38+2

Vierailija

Elikkäs meille syntyi poika 9.2. painoa pikkumiehellä oli 2530g, ja pituutta 46cm. syntyi viikolla 41. Synnytys oli nopea ja helppo, 3h kesti kokonaisuudessaan ;)

Hyvää Ystävänpäivää!

Terveisin 05(07) ja pikkumies 5 pvä

Vierailija

Morjens!

Mies oli yllättävästi aamulla näppäimillä. Ei nyt pakettia sentään, mutta palasi takaisin sänkyyn ja moiskautti kunnon ystävänpäiväpusun!

Appiukko kyseli eilen illalla mieheltäni, että " Kuinka tiheään Onnannaata supistaa?" . Repesin kertakaikkiaan nauruun. Minä (eikä mieheni) ei ole appivanhemmille kyllä sanaakaan puhuttu mistään supistuksista (eikä niitä ole valitettavasti juuri ollutkaan) - mistä ihmeestä hän on saanut päähänsä, että tässä viikkotolkulla säännöllisesti supisteltaisiin ennen synnytystä. Oli jo viime viikolla huolissaan supistusten tiheydestä. Muutenkin niin koomista, kun sanat appiukko ja supistus ei minusta oikein kuulu samaan lauseeseen :).

Tuoreimpia galluppeja:

G Huonot tavat:

- Osaan olla tosi v-mäisen ilkeä suuttuessani - oli aihetta tai ei.

- Olen valitettavan hyvä vatvomaan ja märehtimään asioita loputtomasti

- ajoittainen, pohjaton laiskuus

G Kaapin paikka:

-Fyysisesti: mies, hän on innokas järjestyksenvaihtaja ja omaa sellaista visuaalista silmää, josta minulla ei ole hajuakaan.

-Henkisesti: varmaan aika lailla molemmat, riippuu asiasta. Molemmilla omat vahvuutensa.

G Naisten ja miesten työt: Perusjako on, että mies siivoaa, minä hoidan pyykit. Kaikki muu on sitten sekaisin ja kumpikin tekee (tai ei kumpikaan). Välillä kyllä ärsyttää, kun mies esim. mökillä vetäytyy halonhakkuuseen ja tiskit jää minulle - halonhakkuu ja saunanlämmitys on minustakin tiskausta kivempaa.

Omaa napaa: Ei mitään uutta tämän taivaan alla. Olemattomia nipistyksiä, en usko, että mikään on edistynyt mihinkään. Toisaalta - ei se ole kuulunut tyyliini ennekään. Esikoinen ei supistellut ikinä (eikä edistynyt häädettynäkään - lopputuloksena sectio) ja kaksi nuorempaa ovat johdonmukaisesti alkaneet supistella pikkuhiljaa kiihtyvään tahtiin syntymäpäivänään. Harjoitussupparit ennen h-hetkeä olivat heidänkin kohdallaan aika lieviä ja satunnaisia, niin nytkin.

Aurinkoista Ystävänpäivää ja hurjia supistuksia kaikille niitä toivoville. Josta tuli muuten mieleeni: toisen lapsen synnytyksen alettua soitin isosiskolleni tuntemuksistani (kun ekan kerran päädyttyä sectioon olin ekakertalainen supistuksia laskemaan) ja kyselin, että kuulostaako oikealta. Siskoni kuunteli kuvaustani ja totesi: Hyvältä kuulostaa. Herra tuskaa puolella lisätköön, niin kyllä siitä valmista tulee!

Näihin kuviin ja tunnelmiin, ONNANNAA

Vierailija

Helmiina: Lähtisin näytille! Supistukset tuntuu tulevan kuitenkin aika taajaan. Onnea matkaan!

Voi kun mullakin tuntuis edes jossain! Neuvolan täti käski liikkua mahdollisimman paljon jos supistuksia sillai tulee enemmän. Tänään on pieniä supistuksia tullut aika paljon, mutta ei niistä tunnu mitään valmista tulevan, kun loppuvat aina ennen kun kunnolla ehtii edes alkaa..

Yllättävän monta Helmeä on jo syntynyt..

Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille! En ole muistanut kaikkia varmaan onnitellakaan.

Isäntä on yövuorossa ja juuri soitteli, että tuntuuko missään, kun ei ole puhelimen vieressä kokoaikaa, mutta ikäväkseni oli ilmoitettava, että ei tunnu missään. Juuri nyt supistaa, niinkuin aina tässä koneella istuessa, mutta kun tästä nousee niin ne loppuu..ja samalla mun kärsivällisyys.

Pitäis vaan pystyä työntään mielestä koko homma, mutta miten?!

Anteeksi tämä valitus.. Tänään on mulla ainakin ollut tosiaan kunnon valitus päivä, kun joka viestissä oon samaa valitusvirttä pitänyt..

Alkaa pelottaan, että tämä lapsi ei synny ilman käynnistystä ja siihen en millään haluais, kun oon kerran kokenut normaalisti alkaneen synnytyksen ja käynnistyksen..

Toivottavasti huomenna pystyn siirtään ajatukset johonkin muuhun asiaan, etten jatka tätä valitusta ainkaan teille rakkaat kanssasisaret!

Jospa alkaisin miettimään oikeen tosissaan sitä tulevan talon sisustusta, niin saisin muuta ajateltavaa!

palailen paremmalla mielellä huomenna..

mammutti ja Vilppu rv 39+5

Vierailija

Paljon onnea vauvautuneille !!!! Ja paljon tehokkait suppareit niitä odottaville!

Tulin vaan sen verta pinoutumaan et huomenna se on sitten lähtö mulla eli seuraavan kerran tulen takasin nyytin kanssa :)

Tsemppiä teille kaikille ja haleja!!!

Emppu-mamma ja rinsessa viimeistä kertaa masun siäpuolella 39+0

Vierailija

Tulin näin pikaisesti kertomaan, että tyttömme syntyi 11.2 klo 03.15. Painoa oli 3070 g ja pituutta 48,5 cm. Eilen kotiuduttiin. Kirjoitan myöhemmin synnytyskertomusta, nyt täytyy mennä taas imetyspuuhiin =)

T. Onnellinen äiti ja kaunis prinsessa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat