Kokemuksia kotidopplereista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kenelläkään kotidoppleria esim. www.kuuntelevauvaa.fi sivuilta tilattua? Itse mietin kannattaisiko sellaista ostaa? Olen helposti huolestuvaa " sorttia" ja jotenkin haluaisin että voisin ilman ulkopuolisen apua varmistaa, että mahavauva on vielä elossa?

Kommentit (10)

Vierailija

Itse en ole hankkinut, lähinnä siitä syystä että minulla se veisi liialliseen itseni tarkkailuun. Alkuraskaudessa et kuitenkaan voi yhtään mitään, jos vauva menee kesken. Sille ei kukaan voi mitään. Tietysti tuosta laitteesta voi olla paljonkin hyötyä, jos tarkkaillaan myöhemmin raskaudessa vauvan sydänääniä jostain syystä muutenkin tiuhaan. Ei tarvi sitten neuvolassa ravata vähän väliä. Liikkeet kun alkaa tuntua siellä 16-20. viikkojen tuntumassa, niin siitähän sen tietää että elossa ollaan :-). Itse henk. koht. suosittelen, että jos olet herkästi huolestuvaa tyyppiä, et hankkisi liikaa kotivempaimia kaappiin. Raskaus on sellainen kapitteli elämässä, että tietyssä määrin täytyy oppia sietämään epätietoisuutta ja kontrollin menettämistä luonnon käsiin :) Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

t. Niinu 33+3

Vierailija

dopplerin just tuolta kuuntelevauvaa-kautta . Oli mukava päivittäin tsekata vauvan kuulumisiaja rv 12:sta suunnillen ne tuolla dopplerilla kyllä kuuluivat hyvin. Nyt kun liikkeet tuntuvat hyvin, niin ei ole tullut sydänääniä kuunneltua ja laitoinkin dopplerin myyntiin.

Suosittelen kyllä.

AIHA ja Nea rv 25+1

Vierailija

Mistä tilasit laitteen, netinkautta? olisko sulla osoitetta, sisälsikö tuo hinta postikulut?

miten maksu, etukäteen vai laskulla?

-piipii

Vierailija

Ostin sen kun minulla oli vuotoja rv11 tienoilla. Hyvin kuului sydänäänet jo silloin. Meillä päin neuvola on 8vkon välein ja minusta aivan nautinnollista kuunnella kerran viikkoon vauvan sydänääniä.

Varsinkin lapset tykkää kuunnella vauvan ääniä ja nyt on aivan huippua kun vauva potkii aina anturiin:)

Kaikinpuolin viihdyttävä laite.

Vierailija

En tulisi toimeen ilman. Tilasin ja sain laitteen joskus rv 14. Alkuun kuuntelin 1-2 kertaa päivässä ja tarvetta on kovasti edelleen, vaikka liikkeet tuntuvatkin! Ei ne liikkeet minulla ainakaan huolta poista. Muutama päivä hiljaisempaa, tai muuten vaan " outoa" liikehdintää, niin onpa mukava varmistaa, että sykkeet ainakin ovat vauvalla normaalit. Ja nyt sillä voi melko luotettavasti saada selville vauvan asennon. Minä kun en itse osaa päätellä, onko vauva mahassa PT vai RT :)

Takana kaksi suht myöhäistä keskenmenoa (kohtukuolemaa) ja todetun tukostaipumuksen vuoksi vauva voi edelleen kuolla kohtuun hetkenä minä hyvänsä, joten en osaa/uskalla/halua " luopua kontrollista" (vai miten se menikään) tässä asiassa.

Maksoi jotain 97¿ geeleineen. Omassa kunnassa ei ole ultraa, joten taatusti kalliimmaksikin olisi tullut tuo ultrissa ramppaaminen. Puhumattakaan, kuinka ikävää on aina soittaa ja kinuta päästä tutkittavaksi, " kun huolettaa" ...

mami, 37+4

Vierailija

Meille se tuli rv 14 ja liikkeet alkoivat tuntua rv 19 kieppeillä, joten käyttöikä kylläkin jäi melko lyhyeksi. Mutta tällaiselle hermoheikolle laite oli todella tarpeen... Kummasti se aina helpotti kun saattoi välillä kuunnella sikiön sydänääniä.

Onpa tuo laite ollut käytössä vielä viimeaikoinakin muutamaan otteeseen kun mukelo on ollut turhan laiskalla päällä...

Coltsfoot ja Elsa 32+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat