*^*ELOISAT ja Ystävänpäivä*^*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

" Minun ystäväni on kuin villasukka,

joka talvella lämmittää

ja minun ystäväni on kuin niitynkukka,

joka saa minut hymyilemään.

Ota kädestä kiinni,

tule kanssani rantaan, vien sinut katsomaan

miten aurinko laskee puiden taakse ja saa taivaan punertamaan."

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE IHANILLE ELOISILLE!

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Aurinkoista päivää vaan kaikille Onnilta ja multa =)

Lasten suusta-jutut oli hauskoja ja runot kivoja. Mäkin kannan korteni kekoon yhdellä lasten suusta -jutulla, jonka kuulin esikon hoitokaverin äidiltä. Tää naurattaa välistä vieläkin: " Perheeseen oli syntynyt uusi vauva ja äiti oli kotiutunut juuri tämän kanssa. Perheen nelivuotias isoveli hääri ympärillä, näki äidillä ja vauvalla sairaalan tunnistusrannekkeet ranteissa ja tokaisi: " No niin, ja Linnanmäelläkin on jo käyty" ." Pienestä saakka kateelliset sisarukset tekee vertailuja :D

PULAUTUSG: Onni ei pulauttele juuri koskaan, ja jos, niin yleensä kun on syönyt (=juonut) ja liikehtii masullaan. PEPPER: aika isoilta pukluilta kuulostaa! Toisaalta, kun tyttö kerran kasvaa hyvin pukluista huolimatta niin ei ole varmaan mitään ongelmaa, lähinnä tuli mieleen joku refluksi. Eiköhän tuon pitäisi ajan myötä helpottaa. Sitten siitä KÄÄNTYMISESTÄ: mun kaverini on lasten fysioterapeutti ja kertoi joskus, miten pienikin aktivointi voi riittää. Eli kantsii veivata lasta rohkeasti sivulta sivulle kuten kääntyessäkin tehdään ja jumpata sen kanssa aktiivisesti. Mutta tietty hyvä jos asia tulee tsekattua, vaikkei siinä varmaan mitään fysiologista estettä olekaan, jos on joskus kääntynyt.

LAPSILUKUG: eiköhän se ole tässä, Pantouflelle jo kerran kommentoinkin, että meillä(kin) mies on ollut tiukemmin kahdessa kiinni ja minä haikailin kolmatta. Nyt on mieli muuttunut, kun on tuo allergiariesa ja jotenkin jo odotan sitä aikaa, kun Onnikin on isompi, juttelee ja sen kanssa voi paremmin leikkiä. Ei sillä etteikö vauvat olisi ihania, mutta kun tuon 3-v:n kanssa touhuaa ihan erilailla.

KIINTEÄT: Mä kävin eilen ravitsemusterapeutilla imetysdieetin ja Onnin syömisten takia. Sovittiin, että aloitamme kiinteät kun korviketta on juotu 2 viikkoa, eli Onni saa pelkkää maitoa reilu 6kuiseksi. Aloitamme sitten maissilla, aluksi varovasti teelusikallinen kerralla, mutta päivässä kuitenkin jo useampia. Parissa päivässä pitäisi saavuttaa isompi ruoka-annos, ja viikossa taas pitäisi huomata, josko ruoka-aine ei sovi. Sitä se terapeutti varoitteli, että ei kannata jättää uutta ruokaa heti pois, vaikka pieniä oireita tulisikin: herkkämahaisilla kuten Onni pitää masun antaa totutella hetki uuteen ruokaan. Me valkattiin listalta myös muita kiinteitä eri ruoka-aineryhmistä (kasvis, liha, vilja, hedelmä/marja), jotka ovat bataatti, possu, hirssi, mustikka.

MITÄ LAPSET OVAT OPETTANEET: malttia ja pitkäjänteistä selittämistä, toistamista, kuuntelemista, organisoimista ja pienistä asioista iloitsemista.

Nyt pitää pyyhältää pojun kaveriksi lattialle, tuolla se päristää ja kuolaa suu vaahdoten. Vaikkei jätkis liiku kuin takaperin ja pyörii ympyrää, on sen viihtymisaika lisääntynyt huimasti parin viime viikon aikana. Kovasti jo katselee korkealle kädet tanassa ja heijaa itseään sivulta sivulle, vielä kun saisi pepun ylös samalla kertaa :)

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija

myötätunnosta! Mitään ei olla vielä menetetty :)

Opemamma:ihana runo :)

Tää ämmä on veistetty sellaisesta visakoivusta, ettei minun jaksamista ihan hevillä saati rokilla hetkauteta :) On meinaan tullu kiehuttua kaikenlaisissa liemissä, ettei oikeastaan ole muuta kuin yksi asia mitä tämä nainen ei kestäisi. Varmasti joka äidille se olisi sietämättömän tuskallista...

Mutta saishan tämä jo hetkeksi helpottaa!

Siitäpä sitten aasinsiltana: Tuo Jaakkolainen on ollut nyt useamman päivän kärttynen kuin persiiseen ammuttu karhu, oksenteleekin minusta enemmän, kuin ennen ja on hyvin väsynyttä poikaa. Hieman pukkaa jo panikkia tuonne takaraivoon, muistellen noita huhtin kirjoituksia...Mulla onkin nyt tässä vähän skitso olo, että pitäsiköhän lähteä lääkäriin vaiko eikö? Tätä tälläistä on nyt jatkunut siitä oliko se perjantai, kun pojalla oli masu kuralla ja kuumetta sen 38.9. Voi perse mie sanon kyllä nyt tähän kohtaan!

Miten miulla ei sitten minään päivänä ole mitään kivaa sanottavaa? Johan mie olen kohta kon tyhjä tynnyri, mikä kokoajan jottaa kumisee.

Mukavaa Ystävänpäivää kuitenkin tämän runosen kera:

Jos sinulla on vakavia huolia,

niin kulje ahtaissa kengissä.

Silloin unohdat kaiken muun.

Salon Gahlin

Eria & Sons

Vierailija

Eria: Jaksuja kipeän Jaakon hoitoon ja jos tuntuu pahalta niin soita vaikka edes terkkarille neuvottelupuhelu ;) ja kyllähän sinne lääkäriinkin voi mennä. Yleensähän sitä vaan 3 päivää katsellaan niitä nuhakuumeita ja sitten jos ei parane niin menoksi lekurille. Niin ja kovasti jaksuja kun olet niin ikäviä uutisia kuullut.

Miten mulla tulikin taas sellainen fiilis, että pitäisi mennä töihin ja pian kun esimies soitteli aamulla? Siis ei sen takia että haluaisin tytön hoitoon laittaa vaan sen takia että pomo kuulosti ihan siltä että näinkö pitkään aiot olla ja ollaan nyt sitten yhteyksissä tässä koko ajan. No joskus kyllä kieltämättä on pikkasen ikävä sellaista keskittymistä yhteen asiaan ja ajattelutyöhön kun tämä kotonaolo on sellaista aika erilaista mutta ei ei ei mihinkään hoitoon meidän neiti mene vielä pitkään aikaan. Vaihteluakin olen elämään niin pitkään kaivannut.

Meillä ei riitoja lapsiluvusta mutta tiedän että mies toivoisi toistakin lasta joskus. Minä taas en ole niin innostunut siitä raskausajasta eli vielä se on kokemuksena liian lähellä ;)

Vierailija

Ystävät ovat kuin tähtiä.

Vaikka et aina näe heitä,

tiedät heidän olevan tuolla jossain. Hyvää ystävänpäivää teille, tähtöset!:)

No juu, iltahan nyt jo on, mutta paree myöhään ku ei ollenkaan.

Kuulumisia; Tänään on ollut sisäpäivä lasten kanssa, reilu 2v. on toipunut mahataudista ja minä pessyt eilisen illan ja viime yön jäljiltä oksennuksisia vaatteita, petivaatteita ja maton. Onneksi tauti näyttäisi jo hellittäneen tytöstä ja TOIVOTTAVASTI me muut säilyisimme siltä maailman inhottavimmalta taudilta:/ Muutenkin Sais tää sairastelu jo riittää, viime viikko meni kummankin pienen ollessa kovassa räkätaudissa ja vieläkin nenät vuotavat sen jäljiltä. Mutta valivalia ei nyt enempää tähän...

Pojalla on kaksi terävää hammasta puhjennut alas alkuviikon aikana, mutta ei ainakaan vielä ole hoksannut teroittaa niitä tisseihin;) Keittiön lattialla ollessaan hoksasi tänään alimman vetolaatikon, siellä on tytön leikkiastiastot, ja sitä olikin mukava vedellä edestakaisin auki, kiinni, auki, kiinni...Kauaa ei enää taida tyttö pystyä tavaroitaan pitämään pojan ulottumattomissa.

Jotain galluppejakin oli, lapsilukug; Kolme on, murkkuikäinen mun ja nää kaks pientä mun ja miehen yhteisiä. Jo kun alettiin tekeen tuota ensimmäistä yhteistä, puhuttiin kolmesta lapsesta, eli yhdelle on vielä varaus mutta kumpikin sitä mieltä että joskus myöhemmin sitten iltatähti mahdollisesti...Nyt on hyvä näin.

Taitaa olla paras mennä tohon pojan viereen nukkumaan, ku pää kumisee tyhjyyttään, en muista muita juttuja vaikka paljon niitä taas oli kuitenki...Hyvää yötä!

Emppusimppu ja tänään 6 kk täyttänyt Elmeri

Vierailija

nyt vapautui kaksi kättä... painoinkohan enteriä liika aikasin kun tuo juttuni oli vähän tuollaista yksikätistä kiireistä selitystä =) toivottavasti ei kukaan saa käsitystä että lapset ovat äidin jatke ja sillä lailla elämän rikastuttajia tai että niitä nyt vaan putkahtelee. kyllä lapsi on arvokas itsessänsä ja suuri lahja ja niitä nimenomaan saadaan =) oli sitten yksi lapsi tai viisi ja millä tahansa ikäerolla!

ja nyt palstatilaa muille!

tuuli

Vierailija

Meillä pojulla kesti melkein kuukausi ekasta kääntymisestä, että kääntyminen alkoi huvittaa - kun viihtyi ihan hyvin selällään ja huonosti mahallaan, niin miksipä kääntymään! Taito oli, mutta tahto käyttää sitä löytyi vasta nyt viikonloppuna, ja samalla alkoi viihtyä myös mahallaan pitkiä aikoja punnerrellen. Ja nyt on sitten käännytty senkin edestä koko alkuviikko. Meillä neuvolantäti antoi jumppaohjeita jo 5 kk neuvolassa, kun poju ei hänen silmiensä alla kääntynyt, vaikka silloin jo osasikin. Aluksi keinuttelin puolelta toiselle poikaa jonkun aikaa ohjeiden mukaan, mutta eipä tuo yhtään innostunut sen enempää hommasta, joten annoin olla. Poju alkoi nyt sitten kääntyä miltei 6-kuukautisena, kun itseä huvitti. Ja meillä on myös lyhyt ja tanakka " jätkä" , joka varmaan niin helposti kierähdäkään ympäri kuin pitkät ja laihat vauvat. On siinä " puntissa" nimittäin itselläkin kääntämistä...

Pukluista: Meillä vaihtelee tosi paljon päivien välillä, miten puklaillaan. Välillä voi olla monta puklutonta päivää peräkkäin, ja joinain päivinä tulee joka syötön jälkeen vaatteiden vaihto. Niinä päivinä tämä on sellainen " Puklinghamin palatsi" . :) Ja tosiaan täysimetyksellä ollaan vielä hetken, että ei pitäisi eri ruoka-aineidenkaan kamalasti asiaan vaikuttaa.

Rauhallista ystävänpäivän iltaa kaikille!

t. Picapica ja poju 1808

Vierailija

eli hyvää ystävänpäivää vaan kaikille!

Sählään tän koneen kans nyt oikein urakalla. Kirjoitin pitkät pätkät mutta kirjautuminen tais mennä umpeen :( uus yritys.

Oltiin päivällä äitikaverin luona ystävänpäivää viettämässä. Oli kyllä ihan luxusta päästä valmiiseen pöytään. Vieläkö Luka nukkui nätisti päiväuniaan, niin kerrankin sai oikein nautiskella lounaasta :)

Nyt vaan silmiä kirvelee ja oon ihan tukossa - koira-allergiaa. Toivottavasti lapset ei peri tätä mun eläinallergiaa, tosi ikävä vaiva.

ERIAlle jaksamisia toivotan minäkin täältä. Toivotaan että Jaakon vointi kohenee, muuten suosittelen minäkin käymään lääkärillä tarkistuttamassa tilanne.

Enpä ehdi nyt muuta, palaan G:n paremmalla ajalla.

Hallas -yksikätisenä

Vierailija

Erialle virtuaali halaus. Kuten sanoitkin niin eihän mitään ole menetetty mutta taitaa tuo syöpä sanana olla jo sellainen, että se pysäyttää ja laittaa miettimään asioita. Jaakolle pikaista paranemista. Kuten muutkin ovat sanoneet niin käytä poikaa lääkärissä jos sinua hänen vointinsa mietityttää, saat ainakin itse mielenrauhan.

Lilli, hauskoja juttuja nuo lasten suusta. Varsinkin tuo arsenikki sai minut hymyilemään kun en ole mikään mestari keittiössä.

Pantoufle, meillä myös ollaan puhuttu lapsiluvusta. Tai lähinnä minä olen puhunut ja mies on muka kuunnellut. Saas nähdä kuin käy. Mitään kiirettä päättää ei ole kun sairaalassa sanoivat, että sektion jälkeen minun olisi hyvä pitää ainakin vuosi tai jopa kaksi väliä seuraavaan sektioon. Muistutan aina välillä miestä että jo seurustelun alkuaikoina kun puhuttiin perheestä niin olin hänelle kertonut haaveilevani kolmesta lapsesta.

Meille ei kuulu oikein mitään uutta. Viime yönä ensimmäisen kerran tuli liikkumisharjoitukset oikein kunnolla Annin uniin. Tyttö kääntyi ja vääntyi koko rahan edestä. Onneksi nukkuikin hieman. No nyt esikoista hoitamaan, raukka on edelleen kuumeessa.

pubu ja Anni 2908

Vierailija

täällä kanssa puklaillaan ja oonkin miettiny onko normaalia.. oon yrittäny pitää pystymmässä jonkun aikaa syönnistä,jos laittaa lattialle niin öklyt tulee takuu varmasti x monta :D

niitä pukluja saattaa tulla tunnin parinki päästä syönnistä,ehkä nää vielä syö itteensä liian ähkyks?! meillä menee purkin lisäks 70-100ml maitoa

Vierailija

edellisen pinonkin ja täytyy vielä erityistsempit sinne Erialle äidinkin uutisten vuoksi ja Opelle ja muille valvojille jaksuja.

Noita galluppeja oli aiemmin kymmenen ja en muista niistä mitään=)

Istuimeen siirryttiin ja todella hyväksi huomattiin tuo ostettu maxicosin uusi testivoittaja.

Lapsiluku ei ole täynnä jos me saamme päättää, mutta ehkäpä ei saada, emme saa lapsia ilman koeputkihedelmöitystä ja siinä tuo onnistumisprosentti on vähän pienehkö. Toivotaan kuitenkin, mutta kovin onnellisia ollaan tästä ihanasta pojusta!

Vierailija

no mies vonkas tuota kakkosta ja mä ajankaa lämpenin :) mä jo raskaana puhuin kun tulee kolmas ;) ajasta ei oo mitään väliä musta tää 6.v on ihan hyvä ikäero.mutta vähän puhuttiin et jos tulee se kolmonen niin 4.v ikäero ois jees. mulla itellä pikkuveli ja pikkusisko ollaan -80,-85 ja -90

Vierailija

Oikein aurinkoista ystävänpäivää kaikille eloisille! Me lähdetään tästä poitsun kanssa ystäviä tapaamaan!

Ja viime yö meni muuten yhellä syötöllä tutin ansiosta, jee!! Miten Tuuli, ottiko teiän tytsy tuttia?

Mentävä on..

Katita ja poitsu

Vierailija

onnistuin koheltamaan tällä pojan uudella näppiksellä ja homma karahti kiville :(

Jamssa: toivottavasti sen vauvelin isä pitää tiukasti pienen puolta! Ja ne julkkisäidit *huok* non kyllä ihan omanlaisensa ihmislaji :)

Lääkäriin menosta: vien tuon pojan huomenna lääkäriin jos tilanne jatkuu tälläisenä. Ja uskokaa pois, vaikka tälläinen pöhelö olen, pidän kyllä lasten puolta viimeiseen asti. Viimeksikin kun piti tuonne päivystykseen menemän ja siellä joku opiskelijanplanttu (tuskin 20.v) ei olisi meille lähetettä antanut lastenpolille, niin minähän nostin koko odottelijakunnan kuullen sellaisen metakan, että tyttöparka hetoitis kipitti lähetettä kirjaamaan. Mulla on kova ja kuuluva ääni ja käytän sitä tarvittaessa ;D

Ihmettelivät sitten tuolla lastenpolilla, että äkkiäpä sinä lähetteen sait, pelästyikö se lääkäri siellä niin kovasti (tarkoitti varmaan lapsen tilannetta) ja minua olisi naurattanut, että KYLLÄ se pelästyi, mutta muusta syystä :)

Lähdenkin tästä äitiäni tapaamaan, muutama viikko kun on aikaa edellisestä kerrasta. Mokoma oli salaa siellä leikkauksessa käynyt, kun ei halunnut huolestuttaa :( Mitään ei meille lapsilleen kertonut, no eihän kyllä itsekään tiennyt, ennekuin olivat sen leikatun " patin" tutkineet siinä leikkauksen yhteydessä...

Se vaan jäi soimaan korvissa, kun hän sanoi, että olihan tässä hyviä vuosia paljon välissä...Tuo uusiminen kun on vähän pahempi juttu.

Eria

Vierailija

Jospa minäkin jotain kirjoittelisin. Taas on mennyt viikko siitä, kun palstalla vierailin ja kohta tuleekin parin viikon tauko. Meillä alkaa perjantaina kahden viikon loma ja ainakin osa siitä hillutaan mökillä nettipimennossa.

LAPSILUVUSTA. Meillä on molemmilla ollut sellainen ajatus, että kaksi lasta on riittävä. Mies on meillä ollut se, joka on eniten aina lasta halunnut ja on hän kärsinyt vauvakuumeetkin minun puolestani. Mutta nyt, kun tämä meidän pikkutypy on NIIN hurmaava vauva, on tullut mieleeni, että mitäs jos sitä joskus kolmannenkin hankkisi... Mies on aivan ihmeissään, mikä meikäläiseen on mennyt. Ei meille kolmatta kyllä ihan heti tule, mutta mistä sitä tietää, jos jonkun vuoden kuluttua pienen iltatähden pyöräytämme ;).

NEUVOLATERVEISIÄ. Kävin Neelan kanssa 6 kk neuvolassa maanantaina ja saatiin sitten lähete fysioterapeutille tytön liikkumattomuuden vuoksi. Neitihän ei siis vielä käänny selältä masulleen (on tehnyt pari kertaa sen itse) ja terkkarin mielestä jotain on pielessä. Minä nyt en ota tuosta vielä mitään stressiä, kun tyttö kuitenkin osaa kääntyä, häntä ei vain huvita tehdä sitä. Tietenkin on ihan kiva saada jotain jumppaohjeita, joilla tuota tyttöä voisi aktivoida. Onkos joukossamme vielä muita jotka eivät käänny??

Muuten tyttö kasvaa ja kehittyy oikein hyvin. Painoa on nyt 8200 g ja pituutta 68 cm. Pieni ja pyöreä edelleen :).

PUKLAAMISESTA. Kuinkas paljon teidän vauvat puklaavat ja milloin tuon puklaamisen pitäisi loppua?? Neela puklaa vieläkin aivan hirveästi, vaikka kiinteä ruoka on pääasiallista ravintoa. On käynyt mielessä, että onkohan tuo nyt enää edes normaalin rajoissa. Mistä tuollainen rusas puklaaminen yleensäkin voisi johtua?? Osaako joku kertoa.

Nyt leikkaa pää taas tyhjää, joten siirryn takavasemmalle. Jos vaikka kahvi saisi meikäläiseen liiketta.

Iloista ystävänpäivää kaikille

Pepper + Neela 6,5 kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat