* ¤ * ENSKAT KESKIVIIKKOON * ¤ *

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Pikaisesti laitan taas vähän minunkin kuulumisiani. Hitsi kun on töissä muka niin paljon hommia nyt (sitä sijaisen kouluttamista lähinnä) että ei ehdi kirjoittelemaan oikein mitään. Lukea ehtii just ja just mutta siihen se sitten meinaa jäädä. Onneksi ei kumminkaan kovin kauaa enää tarvii täällä töissä kärvistellä! Noin 9 viikkoa vielä ja niistäkin yksi on talvilomaviikko! Jippii!

Kovasti onnitteluja Auroralle ja Nealle pikkuisista enskavauvoista!! Auroran kirjoituksia kun luin niin ei voinut kuin ihmetellä miten voi pysyä niin rauhallisena ihan loppuun asti! Jos minä tietäisin sen suuren päivän ennakkoon, niin olisin ihan taatusti aivan hermorauniona ne viimeiset päivät. Varmaan suurin piirtein kävelisin vaan rinkiä jossain sohvapöydän ympärillä!

Ja tervetuloa minunkin puolestani Hippux ja Pandora! Hippuxin kanssa mennäänkin aika samanlaisilla viikoilla, kiva!

Valittelin tuossa viime viikolla kun oli sellaista kireyttä ja kipua mahassa ollut. Se oli välillä poissa mutta on nyt vähän tullut takaisin. Toivon että se on vaan sitä vauvan ja mahan kasvua (joku olikin kommentoinut että näillä viikoilla vauva kasvaa aika nopeasti, eli se sopisi sitten kuvaan.) Jotenkin vaan huolestuttaa kun en tiedä miltä ne supparit pitäisi tuntua, eli ei ihan varma voi olla siitäkään etteikö ne niitäkin voisi olla¿ Onneksi huomenna on lääkärineuvola, eli katsotaan varmaan kohdunsuu ym. Sitten voi varmaan taas olla rauhallisin mielin, kun en nyt kumminkaan oikeasti usko, että siellä jotain ongelmia olisi. Vähän vaan aina meinaa olla niin ylihysteerinen tämän ekan raskauden kanssa!

Kaveri mekastaa nytkin kovasti masussa. Se ei selvästi tykkää siitä että olen vähän etukumarassa tässä koneen ääressä. Tulee vissiin ahdasta. Se alkaa usein elämöimään illallakin jos yritän nukkua jalat ihan koukussa :) Hassu kaveri.

Vilkutuksia vielä kaikille, ja sori että jää taas kommentoinnit ihan olemattomiksi. Kyllä minä sitten äippälomalla viimeistään taas parannan tapojani ;)

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 25+4

Vierailija

hyvä Leenis - otetaan asiaksi sitten joskus tuo " ulkoilu" ilman bebejä/masuja! Oliks hyvät unet kirjan alla?!? :)

Viipuli - kyllähän sitä limatulppaa voi alkaa pikkuhiljaa irtoilemaan viimeisen raskauskuukauden aikana! (Veren)vuodoilta olen minä säästynyt koko raskausajan, mikä on ollut tosi ihanaa - monilla kun tuota vuotelua tuntuu jossain vaiheessa olevan (etenkin just sisätutkimuksen tai sekstailun jälkeen), ja voin uskoa että se on aina vähän ressaavaa. Pidetään nyt peukkuja että pysyis sulla pikkuinen vielä muutamia viikkoja kyydissä :)

Me haettiin kaupasta TAAS mulle lisää leivonta-aineksia. Kun tuntuu, ettei oo mitään tekemistä... Sanoin klo 11.30 miehelle, et alkaispa jo Greyn anatomia....huoh.

Makkara

iidalinnea
Seuraa 
Liittynyt19.12.2004

Tervetuloa Hippux! Mukavaa kun liityt joukkoomme. =)

Täällä on päivä mennyt nopsasti pikku askareiden parissa. Kävin kävelylläkin ja yllätys yllätys - kaupasta tarttui matkaan ihana potkupuku/uniasu vauvalle... Samalla poikkesin konditoriaan ja ostin meille ihanat isot laskiaispullat. Ravintolaan on mies mua viemässä syömään mutta aateltiin, että jälkkärit voidaan nauttia kotonakin. Kun en kuitenkaan jaksaisi edes pääruuan lisäksi muuta syödä.

Nyt täytynee mennä suihkuun ja miettiä miten saisi itsensä ihmisen näköiseksi.

Oikein ihanaa ystävänpäivän iltaa teille kaikille!

t. iida-linnea ja keimo 29+6

Vierailija

uusia Enskoja tänne möhömahapuolelle - tervetuloa Hippux ja Pandora, ja leppoisaa odotusaikaa! Pandoran muistankin kuumeilupuolelta :) Erityisen kiva aina kuulla noita " vaikeuksien kautta voittoon" -tarinoita! (ei sillä, etteikö jokainen raskaus olisi ihan yhtä onnellinen asia :) )

Nealle tälläkin puolella onnitteluita, yhteisön puolella taisin onnitellakin jo ;) Toivottavasti perästä tullaan ja PIAN :)

Viipulihan kuulostaa varsinaiselta Drama Queenilta! Hih, se on oikein se ;) Musta olis kiva kans useammin pelailla jotain, mut toi mies innostuu kovin harvoin. Pöh.

Iida-Linnean mainitsemat laskiaispullat sai taas tältä himosyöpöltä kuolan valumaan...äääh. Romanttista illallista teille - ja jos jostain syystä ette jaksa niitä pullia syödä niin pistä postiin :)

Väsyttää ihan kauheesti vaikka just otin tirsat. Ja tosiaan kauhee makeehimo taas. Ja tylsistyttääääääää......miksi tuo meidän lapsi ei haluu tulla ulos???!!!

Makkara

Vierailija

Tulin näin pikaisesti kertomaan, että tyttömme syntyi 11.2 klo 03.15. Painoa oli 3070 g ja pituutta 48,5 cm. Eilen kotiuduttiin. Kirjoitan myöhemmin synnytyskertomusta, nyt täytyy mennä imetyspuuhiin =)

T. Onnellinen äiti ja kaunis prinsessa

Vierailija

Korjataanpa heti näin alkuun... eli tarkoitin tietty Viipulia enkä Viiperoa :) Meni nimet vähän sekaisin.

Titin masukuvia unohtui myös kommentoida että alkaapa olla söpö vauvamassu sinulla! :)

Ja vielä mitä on unohtunut (tai ehkä unohtunut! en mä enää muista! :) ...mutta MAKKARA sä kommentoit jossakin vaiheessa että enskattaret vois lähteä ulkoilemaan joskus ilman masuja / vauvojakin. Mä kannatan ehdottomasti tätä! :o) Eiköhän oltais sellainen breikki hyvin ansaittu! Sinne jaksuja ison massun kanssa.

Hyvä MAMMIS että meet lekuriin turvotuksesta! Sulla tuntuu se olevan kyllä aika paha. Toivotaan että pystyy jotakin helpotusta sulle antamaan.

KESIS sullahan oli hyvä neuvolakäynti ollut. Ihan malliäidin tuloksia vain satelee! =) Sf-mitasta, mulla on vauva raivotarjonnassa, ainakin oli silloin kun käytiin naikkarilla käyrillä rv 29, enkä usko että se on kääntynyt potkuista päätellen. Se tosiaan saattaa vaikuttaa miks mulla jo rv 30 neuvolassa tuo sf oli 30, mut niinkuin COLTSFOOT kertoikin, hällä kävi just päin vastoin sf-mitalle kun vauva kääntyi... lie siis yksilöllistä. Lisäksi mulla on nähtävästi lapsivettä aika runsaasti. Hassua tässä on se, että sen naikkarin arvion mukaan lapsi oli silloin kooltaan kuitenkin VAIN (rv 29+) 1200g. ja antoi jonkun arvon -1, eli ei ainakaan silloin vauva ollut edes mitenkään hillittömän suuri... Mitään virallista syntymäpainoarviota ei sen perustella antanut, muuta kuin totesi että ihan " normaalin" kokoinen vauva tulossa. Mitä se sitten tarkoittaakaan...

Nukahdin tenttikirja kasvoille ja ehdin jo ottaa parin tunnin päikkärit. Kertoo viime yön pyörimisestä taasen, viiden jälkeen ei taas tullut uni silmään lainkaan. Noh... pitääpä taas mennä raottamaan tuota kirjaa jos nyt olis vähän pirteämpi lukutouhuissa.

Leenis

Vierailija

Olen kuumeilu puolella kirjoitellut enskoissa ja muistan sieltä mm. poppiksen ja auroran plussaamiset. Ja nyt he on jo jakautuneetkin jo... Ihanaa!

Itse tipahdin palstailusta kesän aikana kun työ/hää/lomakiireet vei mennessään ja olin aika masentunut kun ei vaan tärpännyt. Taustalla olen kyllä kaikkien kuulumisia seuraillut...

Meillä syksyllä tosin sitten alkoi hoidot ja toisella inseminaatiolla onnistui, labran-tätsykin kehui " poikein vikkeylyyttä" . (ei kuulemma KOSKAAN ollut moista nähnyt... Ja ukko käveli raamit kaulassa rinta rottingilla varmaan viikon...! ;) Ja nyt sitten alkutaivalta vielä mennään, mutta kahden ultran jälkeen kaikki toistaiseksi menee mainiosti!

Te kaikki muut olette jo niiiiiiiin paksusti pitkällä menossa että oli hieman " rima-kauhu" liittyä joukkoon...

Taustoja hieman:

Asumme lapissa, napapiirin yläpuolella. Minä 32 ja mies 37. Takana yksi keskenmeno kevaäällä -05. Naimisiin mentiin viime pääsiäisenä. Miehellä edellisestä liitosta kolme tyttöä, jotka asuvat ruuhkasuomessa. Minulle siis ensimmäinen tulossa, mies jo " konkari" . Puhuu polleana tulevasta " pojastaan" , pöljä!:)

LA. 11.9.2007

Synnäri tulee olemaan LKS.

Voishan tuon tietty sinne esittely pinoonkin laittaa jos teillä sellainen on?

Mutta nyt vielä hetkeksi alan näyttämään siltä että teen todella tehokkaasti töitä ja ansaitsen palkkani... Palaan asiaan illemmalla.

Jaksamisia kaikille!

Pandora ja Juustonaksu rv10+1

Vierailija

[color=4169E1] Onnea Nealle ja perheelle tytön tylleröstä:)! Taas ihania vauvauutisia! ♥

Tervetuloa Hippux ja Pandora Enskojen mukavaan joukkoon jutustelemaan! Rohkeasti mukaan vaan:)!

Tää lähtee nyt miehuksen kanssa pelailemaan lautapelejä tuonne olkkariin! Pelailu on kivaa (varsinkin silloin, kun selviytyy voittajana pelistä;))! Olen kyllä kova tyttö suuttumaan, jos satun häviämään! Monesti on nappulat, nopat ja pelikortit lentäneet hienossa kaaressa lattialle, kun huomaan, että mies on voitolla;) Hölmö minä:)!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 35+2 ~ ♥ ~

Vierailija

Olipas eilen paljon juttuja! :) Ja kivoja vauvauutisiakin saatiin. On se aina niin yhtä ihanaa kun sellaisia ilouutisia satelee!

Viipero oli käynyt " synnyttämässä" ;) Vähän sama juttu kuin mulla oli vk 29. Hyvä käydä tarkistamassa tilanne kun mistäs sitä tietää kun ei ole aikaisempaa kokemusta! Hyvä että vaavi saa vielä hetken olla masussa että vähän vielä kehittyy ja kasvaa.

Tullaanpa takaisin myöhemmin kun muutkin enskat on ehtineet pinoutumaan :)

Pakkaspäivää!

Leenis & jr 32+1

Vierailija

Kotiuduin just luennolta ja mitä muutakaan ekana tekisin kun avaan tietokoneen ja tuun tänne kuikuumaan hapankorppupinon ja maitolasin kanssa whats häppen! :) Miehellä on fudistreenit, joku lepakkovuoro, joten se ei oo mua häiriköimässä pitkään aikaan... :) Mulla on nyt muuten joku ihme himo noihin hapankorppuihin. Niitä kun yhden syö ei voi lopettaa vaan sitä vetää puoli pakettia kerralla... mahtaa vaa' asta lentää pari mutteria kun ens viikolla pitää neuvolassa siihen astua...

Hippux ja Pandora - kiva saada " uusia" enskoja kuvioihin mukaan! :)

Hippuxille, itsekin joudun (jouduin) työni puolesta matkustamaan aika paljo kotimaassa, mutta ilmoitin kylmästi että Joulun jälkeen en muuten enää matkusta! :) Tuntui tosi epävarmalta ajella pitkiä matkoja yksinään eikä se tosiaan tuntunutkaan kovin kivalta. Toivottavasti sullakin vähenee matkustelu loppua kohti.

Pandora - Heh onpa tosiaan tainnut äidin ajatukset sumentua ja tulla lääkäri väärinymmärretyksi!! :D Mitäköhän sitä itse sitten sekoileekaan kun on tuossa tilassa... :) Varmaan jotakin ihan päätöntä!

Iida-linnealla on ihkari ilta ollut (tai ehkä on :) miehen kanssa :) Kuulostipa hyviltä laskiaispullat! Aattelin että jos viikonloppuna leipoisin itse niin voi vetää niitä niin että napa hytkyy! :D

Nealle valtavasti onnea pikku prinsessasta ja Hermionelle pojasta! Täällä taas ihan fiiliksissä teidän puolesta! Ihania uutisia!

Merihepalle töihin malttia! Muista levätäkin välillä :)

....Aaaargh että ahdistaa kun pitäis lukea yksi kirja tenttiin ja tehdä kaks laajaa esseetä joita varten pitää lukee ainakin kolme kirjaa lisää..... vitsit että muistan nyt elävästi miltä tuntui välillä opiskeluaikoina! Mutta niin sissi kyllä aion olla että puristan tän appron valmiiksi ennen juniorin syntymistä vaikka se olis mun viimeinen teko! En muutenkaan kestä keskeneräisiä asioita ja pikkasen vaivais jos jäis tämä roikkumaan.

On se muuten niin, että syy siihen miks yläasteikäiset vanuu ja venyy niissä pulpeteissaan on yksinkertaisesti se, että ne tuolit on ihan saamarin huonoja istua!! Alkaa olla meikäläisenkin asento siellä luennoilla jo sellainen että ei tiedä istuuko vai makaako. Avoimen yo:n iltaluennot on usein eräällä yläasteella ja ei o sellaista luokkaa ainakaan tästä koulusta tullut vastaan missä niissä pulpeteissa olis edes JOTENKIN hyvä istua.... letit päässä, au naturel, rillit nenällä ja kokoa liian isoissa lappuhaalareissa mä näytäkin ihan yläastelaiselta hikipinkolta...

Hapankorput loppui... pitää mennä tekeen lisää :)

Kuullaan taas!

Leenis

Vierailija

[color=hotpink][size=10][b]

~~~Hyvää ystävänpäivää hyvät enskattaret!!~~~[/size][/b]

No johan se [b]Viipuli[/b] oli kerinnyt ¿synnyttämään¿! Hyvä, että kävit näytillä niin ei tarvii epätietoisena murehtia. Sulla alkaa kyllä ihan hyvät viikot olla kasassa, ja mä muistelin että vasta eilenhän sä iloitsit plussasta tuolla kuumeilupuolella. Huh, miten aika rientää!

[b]Makkara[/b], eiköhän noikin supparit saa jotain edistystä aikaan. Kyllä se prinsessa syntyy ihan pian, usko pois. Ja tähän sopii kulunut sanonta odottavan pitkästä ajasta. Vaan mitäpä sitä muutakaan voi tehdä? Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!

[b]Mammis[/b], voi tota turvotusta! Mistäköhän johtuu, että toisilla se on noin mittavaa? Mulla ei onneksi ole yhtään (*puunkoputusta*), millä sitten lienen välttynyt siltä? Ainakin juon litratolkulla vettä päivässä ja ne kuuluisat lentosukat on ahkerassa käytössä. Ja suolaa en juuri koskaan käytä ruuanlaitossa. Toivottavasti löytyisi apu tänään siellä lääkärillä, varmaan kurja olla tuollaisen vaivan kanssa :(

[b]Pk-treffiseuralaisia[/b] tuntui heti löytyvän! Kivaa! Pystytin taas erillisen treffipinon, ettei täällä terrorisoida kaikkien tiellä. Tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9601030&p=1&tmode=1&smode=1

Neuvolassa kävin aamulla. Kaikki arvot ¿mallikelpoisia¿ edelleen. Hemppa oli noussut 119->124 (Kräuterblutjotain näköjään auttaa), paineet 105/65, painoa +700g/vko (yhteensä nyt 10 kg), vauvalla sykkeet 150-160, sf 30 ja pylly alhaalla istuskellaan edelleen. Terkka oli sitä mieltä, että toi sf-mitta ei anna ihan todellista kuvaa, kun vauva on perätilassa. Jos olisi RT, sf-mitta olisi isompi. Mitenkäs teillä [b]Leenis ja Coltsfoot[/b] onko tietoa tarjonnasta? Meille on ultran perusteella arvioitu reilusti yli nelikiloista vauvaa ja silti tuo sf vetelee keskikäyrän alapuolella. Jospa Leenis sulla on vauva ¿oikeinpäin¿ ja siksi mittakin isompi? Tiedä häntä, maallikon arvailua¿

Sellaista tänään, nyt voinkin sopivasti lähteä lounaalle. Sen jälkeen aloitan työt, ihan varmasti :)

[quote]

Kesis, 32+5

Vierailija

Pitää kasvattaa pinoa heti näin aamutuimaan. Tännepäin ei kuulu mitään kummempia (hirmuisestihan ei ehdi reilussa 12 tunnissa tapahtua kun viimeeksi norkoilin täällä). Pitäisi alkaa kohtapuoleen hivuttautumaan labraan, selkä taas kyllä on niin pahana, että saas nähdä tuleeko tänään mistään mitään (jokapäiväiset valitukset pitää aina saada alta pois)¿ Mistähän muuten johtuu, että Elsa aina hikottelee kun kirjoitan tänne aamuisin¿? Liekkö sillä on jotain tekemistä siihen, että teetauko on menossa¿ Kerrassaan mystistä!

Auroralle oli tullut poika! Onnittelut sinnepäin!

Jushkalla alkaa jo potilaatkin huomata massun! Musta kyllä edelleenkin tuntuu, että muutamaa työkaveria lukuun ottamatta (jotka ovat saaneet tiedon, että jään silloin ja silloin äitiyslomalle) täällä ei kukaan tiedä mun raskaudesta. Tai sitten mä kuvittettelen itteni laihemmaksi kun todella olen :D

Ja Kesikselle. Ite puuhailen Oulun yolla. Dippatyöhön pohjautuva artikkeli on työn alla ja samoin pari muutakin (hieman kyllä täytyy ihmetellä, ketä nekin kiinnostavat¿). Pitää koittaa saada ne sellaiseen kuosiin, että äippälomalla niiden kanssa selviäisi vain pikkufiksauksilla.

Iida-Linnealla sujui eka synnytysvalmennus hyvin. Musta meillä taas tuo ensimmäinen käynti oli yhtä tuskaa. Asiat olisi voitu esittää huomattavasti kiinnostavammin. Seuraavat kerrat menikin sitten tuskattomammin.

Ja Leeniksen kanssa meillä taisi olla suht samat viikot. Meillä tosissaan selittyy tuo pieni sf-mitta sillä, että muksukin on tällä hetkellä sen verta pikkanen (ainakin siis mun logiikan mukaan) , eli viikko sitten ultrassa tehdyn painoarvion mukaan paino on ihan alakäyrillä. Eri asia sitten tietenkin on, että miten mun keräämät kymmenen kiloa selittyy kun muksu on puolitoistakiloinen ;DD

Titi oli laittanut masukuvia. Siellähän on jo ihan selkeä MAHA!

Viipuli oli tehnyt kiekan äippäpolilla. Onneksi selvisit väärällä hälytyksellä vielä!

Coltsfoot ja Elsa 32+3

Vierailija

AURORALLE JA MIEHELLE HIRMUSTI ONNEA POTRAN KOKOISESTA POJASTA!!! :)))

Aloitettiin sitten miehen kanssa ihanasti tämä ystävänpäivä.. Karseeta kiukuttelua! :( Soitin kyllä sitten perään vähän ajan päästä ja pyysin anteeksi ja niin mieskin ja sovittiin että illalla ei saa kiukutella. Ollaan vaan ja nautitaan toisistamme, vaikkapa saunan ja hyvän ruoan merkeissä..

No niin. Tänään menen sitten vihdoin ja viimein lääkärin näiden käsien takia. Tai siis viimeinen tikki oli eilisilta kun otin sukat pois jalasta ja oikeesti mulla ei näkynyt nilkan luita ollenkaan. Nilkatkin on niin turvonneet että ne oli vaan sellasta ¿pullaa¿.. :( Mieskin vähän säikähti ja oli sitä mieltä että mennään heti lääkäriin. Sain kuitenkin rauhoitettua vähän häntä (itseänikin siinä sivussa) että iltaisin on eniten turvotusta ja menen tänään iltapäivällä työterveyslääkärille. On tää aika hullua kyllä tää turvotus..

Pi-Ki kyseli että kuinka moni on saanut julkisella puolella tietää esim rak.ultrassa sukupuolen. Me ei. Kättärillä sanoivat että eivät kerro ja niin kävi.. Ja vielä siitä synnytystapa-arviosta.. Vähän ¿pelottavan¿ kuuloisia juttuja.. ;) Mutta mä ainakin ymmärsin että haikaranpesään menijät käyvät kätilön juttusilla rv 36 tms suunnittelemassa synnytystä, ei aavistustakaan tehdäänkö sitten jotain ns. tutkimusta..

Jokos Sere pääsit uuteen kotiin? :) Aivan ihanaa kun sellainen on edessä! Tosin muutto on aina rankkaa ¿ varsinkin kun on raskaana ¿ yrität vaan toimia hyvänä työnjohtajana ja passaat kaiken raskaan..

Leenis ¿ varmasti tulen raportoimaan sitten TO valmennuksen jälkeen.. Mies kun on TO-MA pois Suomesta, niin ainakin vkonloppuna olisi aikaa surffailla.. Jos vaan nää nakkisormet antaa periksi.

Masu-mammalle piti toivottamani MUKAVAA ÄIPPÄLOMAA!!! :)))

Kesis ¿ jaksamuksen mukaan olen mukana pk-seurassa!! :) Kiva idis!

Makkarralla oli eilen suppareita ollut, mites nyt ¿ vai joko olet karannut tositoimiin? ;)

Titillekin on ilmestynyt aika kiva masu!!! :) Niin se vaan alkaa tuosta kumpu kasvamaan..

Viipulillakin oli sitten jo melkein tositoimet tuloillaan.. ;) Hyvä kun kävitte siellä äitipolilla tarkistuttamassa tilanteen. Ja vielä väännät mokkapaloja siitä sivussa.. oot kyllä aika sissi!

Coltsfoot ¿ kurja että selkä kipuilee.. :( Saakos udella miksi meet labraan? Ehkä olet sen kertonutkin mutta mulla on sujuvasti mennyt vaan ohi..

Ok, nyt on tehtävä taas hommia. Huomenna alan sitten kouluttamaan seuraajaa, joten mun palstailut jää sit ainakin päiviltä tyystin.. Toivottavasti jaksan iltaisin vähän surffailla..

Mukavaa pakkaspäivää kaikille!!!

Mammis + Tiitiäinen 32+5

Vierailija

...niin siis piti kommentoimani että Pi-Ki, mä NIIN jaan sun kanssa tuon tunteen digiboksista ja ylipäätään kaikista digi-hifi-midi-what ever-laitteista. Ne ei oikeasti koskaan toimi niinku pitäis! Mies meni joku aika sitten hankkimaan vielä sellaisen all-in-one kaukosäätimen jossa on nyt yks tusina erilaisia värkkejä viriteltynä ja mä oon ihan dummäss sen kanssa! Sanoinkin miehelle, että kai sä nyt tajuat että kun tuollaisen meet hommaamaaan saat myös piirtää mulle kuvitetun käyttöoppaan että saan edes tv:n päälle omin avuin.. pikkasen tulee blondiolo näitten laitteiden kanssa!

Kiva muuten että kaikki ok ja sait arviot kun niitä kaipasit :)

-L-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat