Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä teette kun vauva alkaa itkeä vaunulenkillä tai esim. kaupassa? -ev

Vierailija

Kommentit (9)

Vierailija

Antanut tuttia

Etsinyt äkkiä paikan että voin imettää

Vesipulloa tyrkyttänyt

Kantanut toisella kädellä sylissä

Heilutellut vaunua aikas reippaasti samalla puolijuoksua kotiin

Mennyt äidilleni joka asuu kaupan vieressä

Tuskastunut voimattomana...

Vierailija

eli annatteko vain huutaa vai mitä teette?

kaupassa tuntuu että kaikki, siis ihan kaikki katsovat vihaisesti kun " ei tee mitään" ..

Vierailija

Ihan uskomaton kaveri :) Kyllä minä ymmärrän erittäin hyvin että joku ei tee mitään kaupassa jos vauva itkee sillä jokainen varmaan tuntee lapsensa niin hyvin että tietää jos sillä hetkellä ei auttaisi yhtään mikään ja asia helpottuu kun pääsee jatkamaan matkaa.

Vierailija

Nuorimmaisen kanssa en kaupassa käynytkään hänen vauva-aikoinaan, koska hän olisi kuitenkin ruvennut siellä itkemään. En olisi voinut antaa vauvan vain huutaa. Hän oli sellainen, joka rauhoittui aina sylissä. Sen sijaan esikoisen annoin huutaa vaunulenkilläkin, koska hän ei rauhoittunut mistään. Aikansa huudettuaan hän aina nukahti.

Vierailija

Se yleensä auttoi sen verran että pystyi ainakin ostokset maksamaan ja sitten vaikka etsimään imetyspaikan. Sama, jos olin ulkona, otin liinaan ja jos ei sielläkään rauhoittunut niin etsin imetyspaikan.

Pikkukitinä on asia erikseen mutta kun meidän vauvat alkavat suoraan sellasella korvia raastavalla rääkynällä...

Vierailija

Vaihtoehto 1: annan huutaa

2: etsin imetyspaikan ja syötän/vaipanvaihtopaikan ja vaihdan vaipat

3: otan syliin ja työnnän rattaita.

Riippuu siis siitä, millaisessa paikassa oltiin (kävelyllä, kaupungilla, ruokakaupassa...), mitä vauva oli vailla (rintaa, vaipan vaihtoa, syliä) ja miten lähellä kotia oltiin. Kerran jouduin huudattamaan vauvaa vaikka kuinka kauan, kun mulla oli muutenkin kantamuksia syli täynnä ja oltiin kotiin päin kävelemässä. Tuli paha mieli tietenkin pienen puolesta, mutta minkäs teet. :/

Meillä oli lapsella myös sellainen kausi (muistaakseni n. 4/5-7-kuisena), ettei vaan viihtynyt vaunuissa, vaan alkoi huutaa kuin syötävä. Jäi äidiltä liikkumiset vähän vähemmälle pariksi kuukaudeksi. Helpotti vasta, kun lapsi oppi istumaan sen verran hyvin, että voitiin pönkätä tyynyjen avulla puoli-istuvaan asentoon vaunuissa.

Vierailija

Jos olen lenkillä ja lähellä kotia, koitan jutella rauhoittavasti (ei auta pikkuvauvalle yhtään mitään, mutta ainakin on sellainen olo itsellä että koittaa helpottaa jotenkin pikkuisen oloa) ja lykin vaunut nopeasti kotiin. Jos olen kauempana kotia, otan vauvan syliin ja työnnän vaunuja toisella kädellä. En raaski antaa vain huutaa...

Uusimmat

Suosituimmat