Työsopimuksen irtisanomisesta kysymys??(ov)

Vierailija

Eli jos irtisanoo itsensä erityisäitiysvapaan aikana niin onko silloin noudatettava normaaleja irtisanomisaikoja??

Kommentit (8)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eli kun olen muuttamassa paikkakunnalta niin eikö siinä tapauksessa minun pitäiskin irtisanoa itseni? Vai ihmetteleekö Kela/tai työnantaja sitä että asun ihan muualla kuin missä työpaikkani on?

Ap

Älä nyt irtisano itseäsi, vaan poimi kaikki edut nykyisestä työsuhteestasi. Kelaa ei kiinnosta ja työnantajalle voit vastata jotain ympäripyöreätä. Eiköhän työpaikalla ymmärretä poismuuttosi johdosta, että et ole tulossa takaisin, mutta irtisanoutuminen tässä vaiheessa ei kannata rahallisesti.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Eli jos irtisanoo itsensä erityisäitiysvapaan aikana niin onko silloin noudatettava normaaleja irtisanomisaikoja??

Äitiys- ja vanhempainvapaan aikana kertyy ihan normaalisti lomapäiviä, joten sunhan kannattaa pitää työsuhde voimassa siihen asti kun olisit todella menossa töihin ja irtisanoa itsesi vasta sitten. Saat paremmat lomarahat. Irtisanomisaikaan vanhempainvapaat tuskin vaikuttavat.

Vierailija

Eli kun olen muuttamassa paikkakunnalta niin eikö siinä tapauksessa minun pitäiskin irtisanoa itseni? Vai ihmetteleekö Kela/tai työnantaja sitä että asun ihan muualla kuin missä työpaikkani on?

Ap

Vierailija

olet itseäsi irtisanomassa, kun et siis kuitenkaan ole töissä. Tietenkin, jos olet jo irtisanomisajalla töissä toisen palveluksessa et voi samaan aikaan nostaa erityisäitiysrahaa. Tiedäthän myös sen, että irtisanomisaikasi on 2 viikkoa jos olet ollut töissä vähemmän kuin 2 viikkoa. Muista myös kilpailukielto ja liikesalaisuuden pitäminen ajalla jolla olet vielä toisen palveluksessa: (nää on työehtosopimuslaista) 3 §

Kilpaileva toiminta

«Työntekijä» ei saa tehdä toiselle sellaista työtä tai harjoittaa sellaista toimintaa, joka huomioon ottaen työn luonne ja työntekijän asema ilmeisesti vahingoittaa hänen työnantajaansa työsuhteissa noudatettavan hyvän tavan vastaisena kilpailutekona.

«Työntekijä» ei saa työsuhteen kestäessä ryhtyä kilpailevan toiminnan valmistelemiseksi sellaisiin toimenpiteisiin, joita 1 momentissa säädetty huomioon ottaen ei voida pitää hyväksyttävinä.

Työnantaja, joka ottaa työhön henkilön, jonka tietää olevan 1 momentin perusteella estynyt ryhtymästä työhön, vastaa työntekijän ohella aikaisemmalle työnantajalle aiheutuneesta vahingosta.

4 §

Liike- ja ammattisalaisuudet

«Työntekijä» ei saa työsuhteen kestäessä käyttää hyödykseen tai ilmaista muille työnantajan ammatti- ja liikesalaisuuksia. Jos «työntekijä» on saanut tiedot oikeudettomasti, kielto jatkuu myös työsuhteen päättymisen jälkeen.

Salaisuuden ilmaisseen työntekijän ohella työnantajalle syntyneen vahingon korvaamisesta on vastuussa myös se, jolle «työntekijä» ilmaisi tiedot, jos viimeksi mainittu tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää työntekijän menetelleen oikeudettomasti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat