Miten reagoisit jos miehesi huutaisi lapselle (3 v)

Vierailija

että " NYT TURPA KIINNI!" ?

Kommentit (7)

Vierailija

Tuo ei ole sopivaa käytöstä aikuiselta. Miehesi tulee pyytää lapselta anteeksi.

Sinä voit selittää lapselle, että isä hermostui nyt liikaa ja toimi väärin sinua kohtaan. Ja että aikuisetkin saa suuttua, mutta noin miten isä toimi ei silti saa toimia.

Mun mieheni usein huutaa kanssa lapselle (2vee) -- jos lapsi ei nukahda riittävän nopeasti, ottaa jonkun hänen tavaransa (riuhtoo sitten kädestä ja huutaa)...minusta se on todella kurjaa ja osoittaa vain, miten kypsymätön ja onneton mieheni on, sisällään. Minusta tuollainen on anteeksiantamatonta käytöstä aikuiselta. Mieheni ei itse koskaan pyydä pojalta anteeksi, joten minä jouduna aina pojalle selittämään, että isä hermostui liikaa -- sinun tekosi ei suinkaan oikeuttanut isää toimimaan noin.

Vierailija

Minä mulkaisisin miestä pahasti. Mies säikähtäisi omaa reaktiotaan ja lapsen itkua, ja tulisi oma-aloitteisesti pyytämään anteeksi. Joskus mies on karjahtanut lapselle ihan pienistä asioista, kun on itse väsynyt ja stressaantunut, ja silloin olen sanonut, että oliko tuo nyt tarpeellista. Mies on silloinkin myöntänyt, että ei ollut, ja jutellut pojan kanssa asian selväksi. Turpaa ei meillä ole vielä tähän päivään mennessä käsketty kenenkään laittaa kiinni.

Vierailija

Kyllä jokaisella on oikeus suuttua ja huutaa jos siltä tuntuu! Se on aivan normaalia ja inhimillistä. Lapsikin oppii, että kaikki tunteet on sallittuja! Kotona on turvallista huutaa ja kiukutella jos siltä tuntuu. Tällaiset tilanteet ovat erinomaisia lapsenkasvatustilaisuuksia! Nyt isi ja äiti mars lapsen kanssa perhepalaveriin saman pöydän ääreen juttelemaan. Juuri tuon ikäiselle täytyy puhua tunteista. kerrotte, että isillä meni hermot ja isi suuttui. puhutte myös siitä kuinka äiti, lapsi ja naapurin tätikin on joskus suuttunut ja miltä suuttuminen ja kiukuttelu tuntuu. teette selväksi, että suuttuminen on sallittua, mutta täytyy myös pyytää anteeksi. isi pyytää anteeksi, eikä asiasta enää tarvitse puhua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat