vesirokko, mitenkäs se tarttuikaan ja mikä oli itämisaika

Vierailija

voiko vesirokkoa tartuttaa ihminen, joka on ollut vesirokkoa sairastavien lähellä, mutta on itse jo sairastanut sen vuosia sitten, voiko pöpö tulla silti?

mitenkä se tauti alkoi, ensin näpyt, vai ensin jotain muuta?

Koska se tarttuu jos sen on saanut ja kuinka helposti, pystyykö suojaamaan perheen muita lapsia?

Kommentit (7)

Vierailija

mietin nimittäin sitä, että tuskin saan sitä rokotetta, jos on vaara, että olen jo saamassa ko taudin

hitto kun olis taas tajunut aikaisemmin, grrr, ärsyttää oma tyhmyyys

en onneksi ole raskaana

Vierailija

Sitä en tiedä, voiko virusta kuljettaa mukanaan taudin jo sairastanut henkilö. Itämisaika oli n. 10-14 vuorokautta. taatusti jokainen perheessä sairastaa, jos ei ole aikaisemmin sairastanut!

Vierailija

vesirokkorokotteesta, voiko sen ottaa aikuisena??

nyt pikkusen pelottaa, että meillä on vesirokkoa pukkaamassa, enkä itse ole sairastanut sitä : /

miten siis, onko mitään oireita ennen kuin näpyt tulee, vai alkaako näkyvät oireet niillä?

Vierailija

Meidän kotihoidossa oleva yksivuotiaamme sai vesirokon siskonsa kautta, joka on taudin jo vuosia sitten sairastanut: tytön kerhossa oli vesirokkoa, ja sitä kautta se kulkeutui meille. Lääkäri piti sitä erittäin harvinaisena, mutta mahdollisena. Muita mahdollisia tartunnan lähteitä ei ole.

Vierailija

Vesirokko kun voi olla aikuiselle kohtalokas tauti :(

Meillä vesirokko on alkanut kuumeella ja kurkkukivulla, sitten vasta tulleet näpyt.

Vierailija:

Lainaus:

vesirokkorokotteesta, voiko sen ottaa aikuisena??

nyt pikkusen pelottaa, että meillä on vesirokkoa pukkaamassa, enkä itse ole sairastanut sitä : /

miten siis, onko mitään oireita ennen kuin näpyt tulee, vai alkaako näkyvät oireet niillä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat