Lapsi yökuivaksi?

Vierailija

Minkä ikäisenä poikien pitäisi olla yökuivia? Meidän 4 v. ei sitten herää millään yöllä pissahätään. Ollaan yritetty jättää vaippa pois ja joka yö tulee ainakin yksi pissi sänkyyn. Pissatetaan poika ennen hänen nukkumaan menoa ja toisen kerran n. klo 23 ennen kuin itse menemme nukkumaan. Klo 1 yöllä on jo todennäköisesti pissa sängyssä. Juomia on rajoitettu illalta, potta on sängyn vieressä ja ja heti kun alkaa kääntyillä sängyssään pompataan katsomaan ja nostamaan pissalla mutta tämä on usein liian myöhäistä, pissit on jo tullut alle ja kaveri ei edes herää.

Päiväkuiva on ollut jo 3v. asti.

Milloin huolestua? Miten edetä? Olenko vain liian pikainen? olisin kiitollinen vinkeistä.

Kommentit (8)

Vierailija

kyllä se mukula sitten itse oppii. Meidän 3,5 v. poitsua ärsyttää aamuisin pissaset lakanat ja kalsarit joten eiköhän kohta opi. joskus itse hiipparoinut yöllä vassaan, yleensä kyllä herättää meidät. Ärsyttäväähän se on yöllä ruveta vaihtamaan lakanoita. onneksi ollaan ostettu isoja 200 X 80 cm muovifroteelakanoita patjan suojaksi.

Vierailija

Meillä pyysin Minirin reseptin, kun oltiin 5v tarkastuksessa. Ja ne pillerit auttoi. Välillä kokeiltiin hälytintäkin, mutta siitä ei ollut mitään iloa. Se piti aivan hillitöntä meteliä, johon heräsi koko muu perhe, mutta ei kastelija!

Mutta siis, pillereistä saatiin apua ja pikku hiljaa vähennettiin annostusta ja ennen kun lapsi täytti 6v oli jo kuiva ilman apukeinoja!

Tsemppiä teille älkääkä tehkö asiasta suurta numeroa!

lue täältä lisää: www. yokastelu. net

Vierailija

se tulee sit, kun elimistö on siihen valmis. Joillakin se tapahtuu jo 1 vuotiaana, joillakin vasta yli 10 vuotiaana.

Anna pienelle aikaa ja pidä vaippaa, niin saa nukuttua yöt rauhassa.

Vierailija

tuntuu että kaikki samanikäiset kaverit jo jaksaa pidätellä aamuun. Ja perhepäivähoitajakin ihmetteli että miten poika ei vielä ole yökuiva. Poika on tosi vilkas luonteeltaan ja sitten kun nukahtaa niin nukkuu tosi sikeästi eikä heräile ääniinkään...

t. Ap

Vierailija

ei kai se pässi pph sanonut tota lapsen kuullen!!!? lapselle tulee huono itsetunto eikä ainakaan sitten opi!!! lasta pitäisi kannustaa ja tukea eikä tosta pitäisi niin isoa numeroa tehdä! lapsparkahan nolostuu!!

Vierailija

koeta olla painostamatta lasta, koska kastelu ei tietenkään ole hänen vikansa. ja jos edistystä ei tapahdu, puhele asiasta neuvolassa lähempänä viisvuotistarkastusta. joskus apu löytyy nenäsuihkeista tai kastelupatjoista. harvoin, siis todella harvoin, tapaa aikuista yökastelijaa, joten eiköhän sunkin lapses aikanaan opi = )

Vierailija

Ensi yöksi laitankin sitten vaipan takaisin ja nostan potalle jos näyttää siltä että heräilee pissahätään. Odotellaan sitten vielä sitä että itse alkaa heräillä. Jotenkin minusta on tuntunutkin niin hurjalta nostaa esim. silloin klo 23 nukkuva lapsi potalle kun kuitenkin se pisu tulee myös parin tunnin päästä ja siitä klo 23 pissatuksesta ei sinällään tunnu olevan mitään hyötyä.

t. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat