Kasvatustiedettä opiskelleita? Millainen työtilanne, millaisia tehtäviä löytyy kasvatustieteitä pääaineena opiskelleilla?

Vierailija

Eli nyt kyse " pelkästä" kasvatustieteestä, ei esim. luokanopettajan koulutuksesta tms.

Kommentit (7)

Vierailija

Itse olen KM, pääaineena aikuiskasvatus, lisäksi ylimääräisenä tutkinnon jälkeen suoritettuna open pedagogiset. Sivuaineina erkkapeda & psyka 35 ov, kasvatuspsyka, kasvatustiede ja työpsyka 15 ov ja paljon kaikkea muutakin (esim yleisen teologian opintoja).

Mulle naureskeltiin kun lähdin opiskelemaan, ettei kasvatustieteellisestä valmistu " miksikään" . Valmistumisen (05/2001) jälkeen olen ollut yhden kesän työtön, suurelta osin omasta tahdostani. Nyt vakipaikka kunnallisella puolella, palkassa parantamisen varaa, mutta uskon sitä tulevan lisää urakehityksen mukana. Toivossa on hyvä elää ;)

Mielestäni kasvatustieteen opiskelu ja tutkinto avaa tosi monia ovia, vaikkei suoranaisesti annakaan pätevyyttä mihinkään tiettyyn tehtävään.

Vierailija

Mutta nythän tuntuu vetävän meidän alan työmarkkinat hyvin eli koulutussuunnittelijoita, henkilöstön kehittäjiä, rekrytointikonsultteja ym. haetaan jatkuvasti.

Jos on pedagoginen pätevyys, voi opettaa kasvatustieteitä erilaisissa oppilaitoksissa.

Vierailija

kovin kysyttyjä, ja yleensä edellytetään joko psykologian tai kasvatustieteiden opintoja. Olisin mielelläni em. hommissa, mutta opintoala ei kyllä lainkaan täsmää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat