raskaus ja selkäkipu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kärsiikö kukaan muu selkäkivuista näin raskauden aikana? itsennäni menossa vasta 18. viikko ja alaselkä välillä aivan tuskalla. Istuminen pahinta, liikkeellä ollessa vähän helpottuu. Mikähän tähän olisi paras hoito? Kylmä-vai kuumapakkaukset? Panadol lienee ainoa sallittu kipulääke eikä minun mielestä ainakaan erityisen tehokas..

Kommentit (5)

Vierailija

mulla oli selkäkipuja joskus rv12-20, tukivyön lainasin fysioterapiasta, mutta ei sopinu mulle - vaan aiheutti supistuksia. Jostain syystä nuo selkävaivat sitten puolen välin paikkeilla otti ja katos..eikä ole onneks vielä tullu takas. Pahempaakin odotin kun alaselkä on muutenkin yliliikkuvaa sorttia.

Toivottavasti teilläkin nuo kivut katoaa jossain välissä - kannattaa kokeilla kylmää ja kuumaa, keppijumppaa ja sauvakävelyä ja kaikkea mahdollista..kun muuta lääkkeellistä apua ei taida olla äkkiseltään kun tuo panadol, mulla se ei ainakaan auttanu mitään.

Tappert ja Puksu 36+3

Vierailija

oikeastaan liittyy vaan työntekoon ja sen jälkeen tietenkin aikansa jomottaa. teen hoitotyötä,nostoja paljon. ikinä ei oo minkään sortin selkävaivaa ollut. kaipa on vaan kestettävä ja jos se ihan kamalaksi äityy, otan kyllä puuheeksi neuvolassa/lääkärissä ilman muuta.

Vierailija

itselläni on selässä vikaa ja on alkanut nyt vaivata rv21.. alaselässä nikamanvälit madaltunut ja nestepinnat hävinnyt, eli odoteeavissa selkäkipuja paljon raskauden edetessä.

mutta niihin kipulääkkeisiin.. itekkin vielä pärjännyt pelkällä panadolilla,mutta ole saanut neuvolalääkäriltä reseptin vahvempiinkin särkylääkkeisiin joita voi käyttää raskauden aikana, joten kysyhän seuraavalla neuvolakäynnillä. mun lääkkeen nimi on pore panacod.

Vierailija

Viikkoja on nyt 22+6. Selkäkivut alkoi joskus 16 viikon jälkeen.

Minulla on auttanut kun makaan jalat 90 asteen kulmassa selällään. Se sinun kannattaa itse kokeilla kumpi tuntuu paremmalta kylmä vai kuuma. Itselläni auttaa lämpötyyny selänalla kun makaan jalat kohollaan.

Nyt ole ostanut vielä tukivyön ja se on auttanut silloin, kun olen pitkään jalkojen päällä.

Vierailija

Ennen selkä ollut ihan ok, mutta raskauden aikana alkoi oireilemaan hyvinkin varhaisessa vaiheessa, ehkä rv 14 keippeillä. Ja välillä on parempi ja välillä ihan katastrofaalinen.

Pahinta on tämä töissä istuminen (tänään on selkä taas kerta niin pahana, että melkein itkua pukkaa). Heti kun käy vähän kävelemässä, niin helpottaa. Huomenna ajattelin ottaa töihin mukaan sellaisen mikrossa lämmitettävän kaurapussin, kotona se on ollut illalla kovassa käytössä.

ELi summa summarum: minulla ainakin auttaa liikunta ja kauratyyny

Elsa ja COltsfoot 32+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat