Kuvailkaas ensisynnyttäjälle millainen on se limatulppa, jonka pitäisi irrota ennen synnytystä?

Vierailija

Itsellä rv 37+4 ja aamulla tuli vessassa käydessä vessapaperiin sellainen ruokalusikallinen maidonvaaleaa nestettä. Mutta olen ymmärtänyt, että tämä limatulppa olisi väritön ja jokseenkin kiinteä mollukka?

Eli tämä ei varmaankaan vielä ollut se tulppa. Oli aika nestemäistä, mutta silti ihan selkeästi " yksi luraus" eli erilaista kuin vaikkapa valkovuoto.

Mietin vaan, että jokohan se sieltä tulla tupsahti. Onko teillä synnyttäneillä miten irrottnut tuo limatulppa tai oletteko edes huomanneet että nyt se lähti? Voi se kai huomaamattakin tulla ulos.

Kommentit (13)

Vierailija

mulla on lähtenyt kaikilta kauan ennen syntymää. Siis jopa viikkoja ennen. Eikä se mikään ' tulppa' ole, vaan tosiaan limaa, jossa voi olla vähän verta seassa.

Vierailija

tai oikeastaan yöllä oikein kunnon limatulppa sänkyyn kun käänsin kylkeä. Luulin että vedet meni kun lakana kastui mutta lähempi tarkastelu osoitti että kyseessä oli vain iso määrä venyvää limaa veriviiruin. Supparit alkoivat samantien mutta laantuivat kyllä vielä ennen kuin synnytys pääsi kunnolla käyntiin.

Vierailija

Minulla on molempien synnytysten käynnistyttyä tullut paksua limaa, jossa veriviiruja. Koostumukseltaan vähän kuin ovislimaa. Mutta mitään " tulppaa" en ole nähnytkään.

Vierailija

siis ihan samanlaista kun sellainen kunnon, venyvä räkäklimppi. Ja sitä on suht paljon...

Mulla se irtos vasta synnärillä, kun käynistystä oli siinä vaiheessa takana 17h takana. Eli ei ihan eka oire:)

Vierailija

Mulla lähti toisen lapseni synnytys käyntiin silleen et koko päivän tuli vessa käynneillä semmoista kirkasta limaa ja vähän veriviioja mukana. Limatulppa on kirkasta venyvää limaa ja ainakin mulla sitä tosiaan tuli pitkin päivää ja yöllä sitte alkoi kunnon supistukset.

Ekalta mulla ei tullut limatulppaa ku synnärillä vasta kun oli jo tositoimet menossa =)

Vierailija

Jos tulee LIMAA, oli se sitten ohutta tai paksua, verensekaista tai ei, niin kyseessä on todennäköisesti noilla viikoilla limatulppa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat