Voiko itkemisestä tulla flunssa? ov

Vierailija

Nimittäin minä itkin melkein koko eilisen päivän, ja sitten iltaa kohti alkoi olla sellainen olo kuin olisi flunssa tulossa. Ajattelin, että se nyt vain johtuu siitä parkumisesta ja helpottaa aamuun mennessä. Mutta eipä helpottanut, nyt tänään olen joutunut niistämään jatkuvasti, hajuaisti on ollut hukassa ja muutenkin ihan lentsuinen olo. Enkä ole tänään siis itkenyt tippaakaan. :)

Ajattelin, että voisiko se runsas itkeminen jotenkin ärsyttää limakalvoja niin että pöpöt tarttuisivat sinne herkemmin ja siksi sairastuin? Onko kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (5)

Vierailija

Lainaus:

Ajattelin, että voisiko se runsas itkeminen jotenkin ärsyttää limakalvoja niin että pöpöt tarttuisivat sinne herkemmin ja siksi sairastuin? Onko kokemuksia tällaisesta?

Kokemusta ei kylläkään ole mut kuulostaa ihan järkeen käypältä

Vierailija

Lainaus:

että vielä tänäänki on tukkoinen ja flunssainen olo. Itselläni ainakin kunnon itkukohtauksen jälkeen (joka ei kuitenkaan ole kestänyt kokonaista päivää) olo voi olla pitkäänkin juuri flunssaisen oloinen, nenä on tukossa ja päässä humisee.

En jaksais taas olla kipeänä... :( Pidetään peukut pystyssä että huomenna oon terve ja jaksava! Meillä on nääs muutto edessä ja viikonloppuna on pakko pakata kaikki kamppeet kasaan. Ai nami mikä homma, ihan ilman lentsujakin!

ap

Vierailija

että vielä tänäänki on tukkoinen ja flunssainen olo. Itselläni ainakin kunnon itkukohtauksen jälkeen (joka ei kuitenkaan ole kestänyt kokonaista päivää) olo voi olla pitkäänkin juuri flunssaisen oloinen, nenä on tukossa ja päässä humisee.

Vierailija

Tukkoinen nenä voi saada olon vain tuntumaan hieman flunssaiselta. Ehkä olet nukkunut tavallista huonommin nokkasi takia, ja väsymys yhdessä valuvan nenän kanssa saavat aikaan kipeän olon.

Teoriassa on mahdollista, että lähes päivän kestävä itkeminen alentaa vastustuskykyäsi jolloin virus pääsee helpommin voitolle. Mutta esim. nuhakuumetta aiheuttavan viruksen itämisaika on 1-2 vrk. Luulisi että jatkuvalla niistämisellä virus ei edes pääse nenäsi sisälle asti... :) Kyllä se vaikuttaa pelkältä limakalvojen ärtymiseltä. Yritä niistää hellävaraisemmin, ja anna nenän myös kuivua välillä jos mahdollista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat