Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~* Keskiviikko LOKALutuset *~*~*

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lapsiluvusta: Meillä on ollut haaveena kolme lasta, mutta saattaa jäädä kahteenkin (JOS tämä raskaus nyt etenee kunnolla). Täytän maaliskuussa 34 ja saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo mukanaan ja millainen tulokas on pikkusisarus on.

Ystävänpäivälahjoista: Sain mieheltäni ison kimpun tulppaaneja. Ne ilahduttavat. En osaa päättää, tykkäänkö enemmän tulppaaneista vaiko ruusuista.

Vierailija

Antibiootit auttaa jo hieman oloa mutta silti olen vielä melko räkäinen. LUpasin kuitenkin mennä huomenna töihin kun eivät saaneet ketään miun tilalle ja teen töitä työparin kanssa jossa kumpikaan ei voi työskennellä yksin oikein.

Masua nippailee ja rintoja ja päätä koskee melko kovaa. Esikoista odottaessa koski 38 viikkoa putkeen joten vähän jänskättää että johtuuko vain flunssasta.

Tuntuuko teistä muista että päivät kuluu kauhean hitaasti? Vauvakuume puolella kun oli niin kiertopäivät mateli ihan törkeen hitaasti mutta nyt mennään vielä hitaammin. Tuntuu että olen ollut jo vaikka kuinka kauan raskaana vaikka plussasin vasta 1,5 vko sitten.

Eipä tässä sitten muuta, lähden päiviksille

Pepsi rv 4+4

Vierailija

aamupäivä mennyt tosi hitaasti..

nyt saan varmaa sontaa niskaan kun tunnustan että poika on katsonut aamun videoilta lastenohjelmia (pian 2h)... mutta onneksi on että tämä äiti on saanut istua ja hengitellä rauhassa! olo on ihan sietämätön!

taaperopuolella on ollut tässä taannoin keskustelua siitä että kuinka paljon lapset saa katsoa telkkaria/videoita, ja moni tuntui pitävät maksimina sitä puolentunnin pikkukakkos sessiota! meillä taapero tahtoo joka aamu katsoa lasten ohjelmia, se on tärkeä hetki mein taaperolle, iltaisin ei välttämättä ollenkaan!

päivät menee hurjan hitaasti kun on tämä pahoinvointi kaverina ja ei mitään saata tehdä! huomasin tuossa eilen, että mulla pitää syödä tunnin välein jotta saan olon pysymään kohtuullisena, eli kokoaika pitäisi mahan olla täysi, hedelmistä tulee vaa enempi nälkänen olo, leipää kuluu hirveästi, en oikeen muuta saata syödä kun paahdettua leipää ja siihen päälle kurkkua ja kaupan mansikkakeittoa! jos meinaan lämmintä ruokaa syödä nii ensin pitää ahtaa maha täyteen leipää että saattaa edes ajatella..

pakko vaan syödä vaikka se samaan tahtiin koittaa tulla ylöspäin, mulla on kauhea pelko siitä että pitäisi tippaan lähteä..

no kyllä se palkinto odottaa sitten lokakuussa meitä kaikkia=) toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin loppuun asti!

niin ja vielä kerran hyvää ystävänpäivää kaikille=)

piipii + masu-asukki 6+3

Vierailija

Täällä parannellaan vielä flunssaa. Tauti alkoi jo yli viikko sitten. Toivon ettei tule poskiontelotulehdusta, kun nenä on täysin tukossa ja painetta tuntuu poskissa. En haluaisi syödä raskausaikan antibiootteja, mutta jos tämä ei ala viikonloppuna helpottamaan täytyy kai mennä lääkäriin.

Mun alavatsa on tosi turvoksissa. Vartalonmyötäisesssä paidassa näytän ihan raskaana olevalta. Ei uskoisi, että vasta 8 rv menossa. Joten jos aion salata raskauteni täytyy turvautua neuletakkeihin. No ehkä tämä turvotus tästä vielä laskee...

Minäkin olen miettinyt tuota syntymättömän lapsen vakuuttamista. Olen ymmärtänyt, että vakuutus tulee voimaan heti lapsen syntyessä, jos se on varattu kolme kuukautta ennen laskettua syntymäaikaa. Tällöin lapsi on vakuutettu jo elämänsä ensimmäisinä viikkoina. Tavallisen hoitokuluvakuutuksen saa voimaan vasta kahden kuukauden iässä.

( http://www.helistin.fi/?page=4772977 )

Nelli rv 7+0

Vierailija

OIkein ihanaa ystävänpäivää teille neitokaiset!+pikkuiset:)

Olisin vielä kysellyt tosta vakuutuksesta, että kun niitähän on siis sellaisia mitkä otetaan syntymättömälle ja sitten niitä lapsivakuutuksia, jotka alkaa 2kk-> Loppuuko siis syntymättämön lapsen vakuutus syntymähetkeen eli korvaa synnytyksessä tapahtuneet jutut? Eli siis korvayms tulehdus hommelit kuuluu sitten lapsivakuutukseen? Entä mitä yhtiötä olette käyttäneet? Tapiola vissiin on aika suosittu?

Tänne ei ihmeitä, mielialat vaihtelee aika rajusti ja pillitys on nomäälipäivästä asiaa. Kauheesti on tullut välillä sellaisia pelko tiloja, että pärjäänköhän mä sen pikkasen kanssa ja riittääkö rahat yms.. onko se ihan hullua vaiko normaalia? ;)

haleja kaikille

katarina 5+3

Vierailija

Meille kuuluu kovaa nuhaa, niin esikoiselle, miehelleni kuin minullekin. Pää on täynnä räkää ja alkuraskaus väsyttää, mutta nyt esikoisen päiväunien aikaan pitäisi vaan väsätä esitelmää valmiiksi ensi viikolla olevaan seminaariin. Mistähän saisin motivaatiota?

Piipii79 kerroit taaperopuolella pohtineesi lasten tv:n katselua. On varmaan aika pitkälti kiinni myös lapsesta, minkä verran tv:tä on sopiva? Meilläkin esikoinen katsoo telkkaria aamulla. Pingu ja Teletapit ovat suosiossa, samoin BBC Primella tuleva Balamory. Annan esikoisen katsoa noita ohjelmia aamuisin noin puolisen tuntia, koska haluan itsekkäästi lukea Hesaria rauhassa :) Alkuillasta yleensä katsomme Pikku Kakkosen tunnarin, mutta muuten tv tulee kyseeseen vain hätätilanteessa esim. jos on joku tärkeä työpuhelu tms.

Uusille taas tervetuloa! Kivaa, että meitä on näin monta :)

Ghigi (rv 7)

Vierailija

Edelleen vaan takaraivossa takoo ajatus, että shh...olkaa hiljaa..ei meille oikeesti mitään vauvaa tuu, tää on jotain kuvitelmaa vaan... Teen sen toisen testin huomenna, sitten pitäs varmaan näkyä viivatkin paremmin. En uskalla yhtään iloita tästä, oon ihan varma että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Tuntuu että ei olis pitänyt vielä tännä lokalutusiinkaan liittyä. Ihan sekavat fiilikset. Ei ole oikein mitään raskausoireitakaan kunnolla, epäilyttää koko juttu. Ekaa mahdollisesti siis odotan ja nyt on laskelmieni mukaan rv 4+5

Vierailija

Lapsilukua: Kunhan nyt yksinkin ensin onnellisesti saataisiin. Jos toivoa saa, niin kolme olisi mukava määrä.

Ystävänpäivälahjaa: Mies on tänään työreissulla, joten luultavasti mitään varsinaista lahjaa ei ole tiedossa. Ystävänpäivätoivotukset silti sain viestitse.

Hmm. Eipä muuta. En jaksa taas tänään täällä murista olosta ja mietteistä.

heliliina rv 7+

ps. Huomenna palailen ultrauutisten kanssa. Joko saan päivät tuohon 7+:n perään tai sitten on muita tietoja.

Vierailija

Köllin tuolla sohvalla pari tuntia ja nyt pitäisi lähteä hakemaan esikoista päiväkodista. On vaan niin väsynyt ja kipeä olo etten jaksaisi lähteä pakkaseen, mutta en viitsi kaivaa autotallista autoakaan kun matkaa on vain 200m.

Vakuutuksista oli puhetta. Me otettiin ennen vauvan syntymää vakuutus joka oli kuin lottovoitto. Kerran kk korvatulehdus, antibiootteja kaksi leikkausta (kahdet putket ja yksi kitarisanpoisto) molemmat siinä tonnin hujakoilla ja vakuutus on korvannut kaiken. Yksi omavastuu vuodessa vain kun aina sama sairaus joten ehdottomasti otamme myös tulevalle vauvalle vakuutuksen.

Meidän esikoinen kyllä katsoo aika paljon piirrettyjä dvd:ltä pikkukakkosen lisäksi. Ja mikä tässä on hauskaa, on se että hän haluaa katsoa ne islanniksi tai norjaksi? Ei hän toki koko aikaa tv:tä tuijota mutta kun minä esim teen ruokaa niin annan katsoa.

Lasten lukumäärästä kysyttiin myös. MEillä olisi 3-4 haaveissa. En vaan tiedä riittääkö voimat siihen kun esikoista yritettiin vuosi ja tätä raskautta vuosi. Sen olemme kuitenkin jo päättäneet että ehkäisyä meillä ei ihan lähivuosiin käytetä:)

Pepsi 4+4

Vierailija

ku monet sanotte että ei ole mitään oireita raskaudesta...mulla oli tänään aamulla ihan kamla olo. oksetti ja pyörytti. kouluun menin mutta en pystynyt sielä kauaa olemaan. olenkohan mä kuvitellut koko pahan olon?:)

tai sit se oli jotain muuta? vai voiko oikeesti olla näin aikaisessa vaiheessa (5+5) olla jo aamupahoinvointia?

Vierailija

Milli83 Onnea ultran näkymistä, upeaa se sydämensyke sieltä on nähdä!

Meillä se " liuta lapsia" taitaa olla eli vaikka kolmannen piti olla kuopus niin mieli muuttui :) Pojat ovat siis 5v, 3v ja 1v4kk. Esikoinen toivoo naljännestä tyttöä mutta se saadaan tietää sitten lokakuun vaihtuessa! Mulla on ikää nyt 28vuotta eli ehtisi enempikin, mut jotenkin aina toivonut että perhe olisi viimeistä myöden kasassa ennen 30vuotispäivää. Olenkin melko lailla varma ettei enää viidettä tule; vannomatta paras kuitenkin.

Ystävänpäivää ei juurikaan ole huomioitu, itselleni hain tulppaaneja ja miehelle toin suklaalevyn kaupasta. muutama kortti saatiin.

Sauna lämpiää joten pitää mennä. Pienille ihmisenaluille voimia kasvaa isoksi, tervetuloa kaikki uudet. Äiti kera pömppiksen 7+2 (vai 1)

Vierailija

Aamusta ollaan jo reippaana käyty esikoisen kanssa hammastarkastuksessa ja kerhossa. Lääkärikammoiselta lapselta käynti sujui yllättävän helposti ja mukavasti =) Suurimmaksi osaksi todella mukavan hoitajan takia!

Koukkasin sitten samalla neuvolan kautta, kun ovat hamppis ja neuvola samassa rakennuksessa. Siinä terkka lupaili, että pääsisin noin rv 8 ylimääräiseen ultraan =) Kun kirosin yksityisen hintoja (minne siis olin jo ajan varannut). Kuulemma kunnan toisessa neuvolassa on ultralaite käytössä. Mukava näin, on tuollekin rahalle muuta käyttöä...

Vierailija

On kyllä todella inhottavaa kun ei voi vielä kirkua onnesta tän raskauden suhteen. mieli tekis pistää viesti puhelimeen ja lähettää kaikille mut ei vielä uskalla ku niin alussa ollaan. tsemppiä kaikille ja kyllä kaikki menee hyvin:) Niin itselleni toitotan:)

Meillä sama tilanne ton lapsiluvun suhteen kun teillä tirlitan eli luulen tän 2 lapsen riittävän ja sit voi ehkä sen iltatähden tehdä myöhemmin:) mulla ikää 24 vuotta että kerkeän kyllä hyvin:) Mun oma äiti teki niin ja nyt mulla siis 5vuotias pikkuveli:)

tosta lastenohjelmien katselusta vielä niin kyllä mä pyrin sitä rajoittamaan mutta välillä lipsuu kyllä aika pahasti, se on pakko myöntää. en siitä murhetta ota ku sit esim kesäsin poika katsoo tosi vähän tv:tä ku on niin paljon muuta tekemistä.

Mitäs olette muuten saanut ystävänpäivälahjaks?

Mulle mies pisti äskön mesen kautta että oli tilannut mulle oho lehden:) se tietää että rakastan juorulehtiä:) Olishan se tietty voinut jonkun timanttisormuksenkin ostaa:DDD mut olen tohon ihan tyytyväinen:)

Vierailija

Eli maanantaina tein positiivisen testin:) tai itseasiassa kolme testiä ku ajattelin apteekissa et jos ekassa testissä on himmeä viiva niin testaan toisen kerran ja sit tuli mies töistä kotiin ja oli kanssa käynyt apteekissa:)

Eka testi näytti heti selvän plussan mut silti oli pakko ne kaks muutakin testiä tehdä:)

Toista lasta tähän perheeseen nyt odotetaan. Ensimmäinen on 6 vuotias joka aloitaa syksyllä ekaluokan.

raskausviikot tällä hetkellä oman raskauskiekon mukaan olis 5+4 en sit tiedä pitääkö paikkaansa. Eli tosi alussa ollaan, toivon vaan että kaikki menee hyvin.

Hyvää Ystävänpäivää kaikille:)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat