Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arsyttaa, paivakodissa suhtautuvat tosi nuivasti, kun vien lapset vasta n. klo 10 hoitoon. Pitaisi kuulema vieda aiemmin, etta saisivat osa...

Vierailija

joka paikassa valitellaan lasten pitkistä hoitopäivistä jne. Ei ymmärrä! Meillä lapset vielä mielellään nukkuvat pitkään ja tykkäävät olla kotona niin pitkään kuin mahdollista. Mites muiden vuorotyöläisten perheissä toimitaan? Viettekö lapset tosiaan heti aamusta päiväkotiin näiden viriketuokioiden takia?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

toteuttaisivat päiväkodin suunnitelmia. On kyllä omituiset vaatimukset.

Minä teen epäsäännöllistä työpäivää, mutta silti yritän luoda lapsille säännöllisen päivärytmin- heräävät joka aamu enne kahdeksaa jne. Mutta en heitä päiväkotiin vie, jos itse heidän kanssaan voin olla esim. aamulla pidempään.

Kouluun on aikanaan pakko mennä-miks ihmeessä näitä " varastettuja hetkiä" ei saisi viettää omien pienten lastensa kanssa? Ovat tuhat kertaa tärkeämpiä kuin jonkun suorituspakkoisen päiväkodintädin aikataulut.

Vierailija

Askartelut yms jutut painottuvat useasti aamuun ja lapsesi voi jäädä niistä paitsi. Hoitajat voivat jättää ne hommat sitten tekemättä lastesi osalta. Toisaalta, jos vähänkin on viitseliäisyyttä, voi askartelut yms jutut tehdä esim päikkäreitten jälkeen.

Ole vain tyytyväinen, että lapsesi päivän pituus on mahdollisimman lyhyt. Ja vielä... ei ne askartelut niin kummoisia ole, etteikö niitä voi tehdä esim viikonloppuna kotona jos haluaa.

Vierailija

sanoin sitten että en kyllä yleensä tuo kahdeksaksi, vaan 9 - 10 välillä ja että kernaasti haenkin aikaisemmin, yleensä kello 15. Ei siitä mitään ongelmaa ole ollut. Jos on jokin extrajippo, kertovat etukäteen, jolloin lapsi sitten osallistuu siihen.

Vierailija

Sanoit, että lapsesi tykkäävät nukkua pitkään. Meidän päiväkodissa lapset menevät päiväunille n. klo 11.30. Jos aamuherääminen menee myöhään, ei lapsia välttämättä nukuta päiväuuniaikaan, unet jäävät väliin ja myöhäinen iltapäivä / ilta voivat olla haasteellisia. Meidän päiväkodissa myöhäinen vienti on ok, kunhan rytmi ei sen takia heitä kovasti. Teen töitä kotona, joten myöhäisiä aamuja on silloin tällöin. Meillä lapset tuntuvat tykkäävän eniten klo 8.30-14.30 hoitoajasta, jolloin pääsevät mukaan myös pk:n sisätouhuihin ja ilta-aika jää reilusti omalla porukalla käytettäväksi.

Vierailija

Joskus tosin vien vasta esim. vähän ennen ruokailua, mutta on se mustakin kiva, että lapsi pääsee mukaan erilaisille retkille yms. joissa usein hoitopaikan kanssa käyvät aamulla.

Vierailija

että vallan hyvin voi mennä vasta aamupäiväliikunnan aikana eli välillä 10 - 11. Teen töitä kotona ja haluan pitää päivät lyhyinä.

Vierailija

Opettajana minulla on joskus päiviä, jolloin saatoin viedä lapset vasta ulkoleikkien aikaan, ja ajattelin että se olisi kiva lapsillekin. Päiväkodista pyysivät että toisin aikaisemmin, niin pääsisivät paremmin leikkeihin mukaan, ja että kavereiden kanssa sovitaan yleensä aamulla, kenen kanssa leikitään.

Vierailija

Aina on tullut vastaus että ilman muuta!

Edeltä ilmoitettuihin erikoistilaisuuksiin vien tietysti aina aikaisemmin, mutta välillä tulee kuittia LAPSELLE että " voi, voi, kun olisit tullut aikaisemmin sillä meillä olisi ollut tänä aamuna sitä ja tätä..." Jos katse voisi tappaa olisi lastenhoitaja ollut ketarat ojollaan jo muutaman kerran... :o)

Mielestäni on turha pahoittaa lapsen mieltä siinä vaiheessa kun asialle ei ole enää mitään tehtävissä.

Vierailija

Jos lapseni menevät päikkäriin vasta 9.30 jälkeen, joudun kysymään, missä päin maailmaa lapset ovat. Siksi yritämme tähdätä aina ennen yhdeksää ja silloinkin yleensä ilmoitan, mihin aikaan olemme menossa. Jos heillä on suunnitelmia, niin tietävät vielä odottaa minun lapsiani. Jos he taas ovat menossa elokuviin tai johonkin muuhun tapahtumaan, niin ilmoittavat minulle siitä, jotta tiedän viedä lapset ajoissa hoitoon.

Vierailija

kotonakin niin kuin lapseni tekevätkin. Lisäksi lapsilla on harrastuksia myös iltaisin, jonka olen myös päiväkodin hoitajille kertonut.

Vierailija

Sanoin, että ei käy. Olemme mieheni kanssa omassa yrityksessämme töissä, ja avaamme joka päivä klo 11. Minä haen lapsen hoidosta klo 17, mies tulee kotiin vasta klo 22. Aamulla toki herätään jo puoli kahdeksalta, mutta aamu on meidän yhteistä aikaa, tärkeää etenkin isälle ja lapselle, koska muuten eivät näkisi toisiaan päivän aikana lainkaan. Joten viemme lapsen hoitoon 10:15, suoraan ulkoiluun, piti päiväkoti siitä tai ei.

Vierailija

mun mielestä ei voi olla hoidossa mitään niin tärkeetä et se menis yhteisen ajan edelle! ja tätä mieltä meidän päiväkodissa ollaan muutenkin. Multa ainakin enemmän saavat arvostusta vanhemmat jotka haluavat olla lastensa kanssa niin paljon kuin mahdollista, sehän on lopulta kuitenkin myös lapsen etu.

Vierailija

joku vie myöhemmin, purnataan siitäkin.

Illalla pitäisi kyllä kaikkien hakea taas tosi aikasin, että hoitajat pääsisi kotiin. Siitähän se kenkä puristaa.

Jos on alan valinnut, niin sen mukaan tehdään töitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat