Millaisissa tapauksissa neuvolan passitettava odottaja sokerirasitukseen?

Vierailija

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

kyllä kannattaa testata jos yhtään epäilyttää. Tunnen useamman hoikan naisen jolla on ollut raskauden aikainen sokeriaineenvaihdunnan häiriö, ja taustalla on juuri se sukurasitus.

Vierailija

Painoindeksi 25 tai yli tai sukurasite tai jos paino nousee kauheesti raskausaikana, sokeria virtsassa. Mä jouduin kuopuksen kohdalla sen vuoksi että keskimmäinen oli niin iso. Keskimmäisen kohdalla olin sen vuoksi että painoindeksi ylitti nippa nappa 25, mutta arvot oli tosi hyvät. Labrassa ihmettelivät että miksi olin testeissä, mutta hyvähän se on että neuvolasta herkästi laittavat. Oudointa keskimmäisen kohdalla oli se että loppuun asti lääkärit oli huolissaan ettei vauva kasva ja sain syödä rautaa monin kertasta annosta. Lopulta kun vauva syntyi niin painoa oli 4,6kg!! :)

Vierailija

painoindeksi ennen raskautta on yli 25, edellinen lapsi on ollut isokokoinen (4,5kg->) tai ikää on yli 40v. Tosin jos edellisessä raskaudessa on ollut jotain ongelmia sokereiden kanssa niin sitten myös...

Vierailija

Minulla ei ollut ylipainoa ennen raskautta (BMI=21), mutta painoa tuli raskauden aikana semmosta tahtia että laitettiin sokerirasitustestiin. Pissatestitkin oli aina puhtaat, eikä muita viitteitä ollut. Pelkällä ruokavaliolla pysyi tosin kurissa eli ei ollut vaikea tapaus.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat