Masentaa, kun en kelpaa lapsille :-(!

Vierailija

Osittain tämä on tietenkin oman pääni sisällä, mutta kuvaavaa on, että hoitoon piti viedä valokuva isistä, jota lapset sitten saavat katsella päivän aikana. Joka päivä kun haen lapsia hoidosta, niin saan kuulla, että ovat kovasti kaipailleet isiään. Äitiään eivät siis lainkaan.

Olen tästä todella surullinen ja tästä alkaa jo tulla itseään vahvistava ketju. Alan vetäytyä, enkä ole kotonakaan enää niin läsnäoleva lasten kanssa.

Kotona lähinnä tyttö oirehtii siten, että äiti ei saa häntä yleensä hoitaa, jos isi on paikalla. Poikaa saan yleensä hoitaa, mutta joskus hänkin preferoi isäänsä.

Miten ihmeessä tilanne on kehittynyt tällaiseksi? Luulen olleeni kiva ja hyvä äiti, mut ilmeisesti näin ei sitten olekaan.

Kommentit (13)

Vierailija

mä olen masentunut ja vaikka syönkin lääkkeitä usein olen väsynyt ja sen takia hiukkasen hiljainen ja heikkohermoinen, pinna palaa nopeasti. en kuitenkaan huuda lapsilleni tms. huokailen vaan syvään kun riehuvat. ehkä he aistivat sen. 2 v. poika on nyt isissä kiinni, vain isi kelpaa riisumaan, pukemaan, kylvettämään, syöttämään, nukuttamaan ja lohduttamaan. jos tulee pipi hakeutuu isin syliin lohtua hakemaan jos ollaan molemmat paikalla. ehkä tämä on tosiaan omassa päässäni ja sairauteni aiheuttamaa harhaa. taitaa olla vain joku vaihe. helpommin noi isin kaipuut muistaa kun äidin. itki kyllä mun perään aamulla päiväkotiin viedessä ja eilen illalla halusi mun tulevan kanssaan nukkumaan ja halasi :) taitaa olla vaan heikon itsetuntoni aiheuttamaa harhaa.

Vierailija

ja paha mieli minulla ollut. tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että osittain johtuu siitä että minä teen kotitöitä ja komennan kun isi leikittää ja hauskuuttaa. nyt sitten olen panostanut hauskanpitoon lasten kanssa. äitikin kelpaa hieman paremmin. mutta isi aina ykkönen.

Vierailija

Mun pitäisi vaan oppia olemaan loukkaantumatta siitä ja yrittää olla mahdollisimman normaalisti. Nyt olen tosi alavireinen ja lapsetkin huomaa sen, ja viihtyy entistä paremmin isänsä seurassa. Otan tän jotenkin niin henkilökohtaisesti.

Vierailija

Mulla siis ei ole ollut mitään masennusta tms., mutta alkaa tuntua, että tämä tilanne alkaa pikkuhiljaa aihettamaan sitä.

Tää on kuin epätoivoinen rakkaussuhde. Itse tykkää, mutta toinen ei. Se jos mikä repii sielua :-(.

Sallinette vielä, jos vähän kehun itseäni. Eli tietääkseni olen aika kiva, hymyilevä ja pidetty tyyppi yleensä. (Tosin mulla kyllä on epävarmuutta ja vähän huono itsetunto taustalla). Eli myös lapsille olen ollut hymyilevä, hauska äiti. En todellakaan ymmärrä, miksi he eivät minusta tykkää...

Vierailija

Usein perheissä tuo asetelma, että huolehtii kaikesta tylsästä ja tavallisesta, isä on varattu juhlahetkiin. Isän ja äidin suosio vaihtelee ikäkausittain, olkaa huoletta.

Vierailija

lapset haluavat pompottaa tuossa iässä vanhempiaan ja toinen ei kelpaakaan. Meillä sama tilanne. Aivan varmasti olet todellä tärkeä lapsillesi. Tärkein maailmassa. Sitä äiti nimittäin on.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

lapset haluavat pompottaa tuossa iässä vanhempiaan ja toinen ei kelpaakaan. Meillä sama tilanne. Aivan varmasti olet todellä tärkeä lapsillesi. Tärkein maailmassa. Sitä äiti nimittäin on.

Mä jotenkin maalailen täällä jo kauhuskenaarioita...Masennun tilanteesta niin, että mies ei enää jaksa minua ja haluaa erota. Erossa lapset sitten haluavat isän luokse. Mä jään ihan puille paljaille. Epäonnistunut, surkea äiti, jonka elämällä ei ole mitään merkitystä :-(!

Vierailija

Mutta oon yrittänyt kääntää senkin positiiviseksi...kun ollaan kaikki kotona, mä saan rauhassa tehdä omia hommia esim. lukea, katsoa telkkaa, siivoilla, syödä jne kun taas lapset ovat miehen kimpussa kuin takiaiset :) Ei paha siis mulle toisaalta.

Ja sitten olen huomannut, että jos vaikka lapsille yöllä tulee joku hätä, painajainen tms. niin äitiä he kuitenkin sieltä huutavat. Samoin jos joku isompi pipi sattuu. Mutta muuten ovat iskän lapsia ja äiti ei oo mitään, pitävät varmaan vaan nipottajana ja tylsimyksenä. Isä jaksaa aina leikkiä ja olla iloinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat