Kokemuksia EHKÄISYRENKAASTA??

Vierailija

Olisiko kenelläkään kertoa omakohtaisia kokemuksia kyseisestä kapistuksesta? Ehkäisyneuvolassa rengasta suosittelivat, kun pillerit ei sovi minulle. Ja kierukkaa en halua.

Onko helppo käyttää? Hinta? Luotettavuus? Haittavaikutuksia/sivuoireita? Raskautuminen renkaan käytön jälkeen?

KIITOS!

Kommentit (11)

Vierailija

ja olen tosi tyytyväinen. Mulla oli pillereiden kanssa vaikeuksia muistaa ottaa ne ajallaan, renkaan kanssa ei oo tällaisia ongelmia.

Kalliimpiahan nää renkaat on, kolme rengasta maksaa n.40 euroa. Toisaalta mulla oli ennen käytössä kalliit Yasmin-pillerit, joten niihin verrattuna ei hinta nousssut ihan hirveesti.

Ainoa huono puoli on se, että valkovuoto on vähän lisääntynyt, mutta ei sitä mitään hirveitä määriä tule, joten hyvät puolet voittaa vielä.

Vierailija

Mä lopetin juuri renkaan käytön kun kärsin mielialanvaihteluista ja haluttomuudesta. Käytin rengasta vuoden ja muuten sopi hyvin(siis ei vuotoa tms). Nyt on olo aivan erilainen, iloisempi, enkä saa enää raivareita/itkeskele. Jos ei kärsi tollasista ongelmista niin rengas on kyllä tosi kätevä.

Vierailija

Mullakin oli aikaisemmin Yasminit käytössä, mut pillerit ei sovi mulle ollenkaan. Mielialat heittelee ihan liikaa, ja seksihalut katoaa täysin. Että sen puoleen pillereillä oli 100%:nen ehkäisyteho...

ap

Vierailija

Itse pelaan vähän riskipeliä ja pidän rengasta 4 vkoa putkeen ja sitten heti seuraava perään vaan.

Kaksi rengasta pystyy käyttämään putkeen, mutta kolmannen aikana minulla ainakin tahtoo menkat puskea väkisin päälle.

Vierailija

Jos on siis ollut hormoneista johtuvia ongelmia pillereiden kanssa niin todennäköisesti on myös renkaan kanssa. Sen edut on vaan että hormonia erittyy tasaisesti, ei sykäyksittäin kuten pillerin kanssa - silloin kun sen ottaa kerran päivässä siis.

Mulla on ollut 4 v rengas ja hintaa lukuun ottamatta olen ollut tosi tyytyväinen. Menkatkin lyhenivät pariin päivään, mikä on jees. Mulle tosin sopi pilleritkin (Femoden).

Vierailija

Pillerit eivät sopineet minulle välivuotojen takia, mutta renkaan kanssa samaa ongelmaa ei ole. Ja tosiaan: rengasta ei tarvitse joka päivä muistaa, vain silloin kun se laitetaan ja otetaan pois. Ja on helppo käyttää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat