Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tai muuhun sellaiseen tautiin? Mulla on sellainen käsitys että vastasyntyneillä on noin kolme kuukautta immuniteettisuoja tuollaisia tartuntoja vastaan (vesirokkoa vastaan jopa 6kk jos äiti on sen joskus sairastanut). Pitääkö paikkaansa vai onko jtn legendaa?

Kommentit (13)

Olen kuullut erään vastasyntyneen sairastaneen vesirokon. Ja meidän kaksoset ovat sairastelleet 2-viikkoisesta asti lähes koko ajan. Ensin oli molemmilla räkätauti, sitten silmätulehdukset, sitten toisella 2 korvatulehdusta ja sen jälkeen toisella nokka tukossa ja korvatulehdus. Toinen on syönyt 2 antibioottikuuria, toinen yhden. Ovat nyt kohta 4kk. Ovat osittaisella imetyksellä (noin 50% äidinmaitoa). Vauvat eivät saa vasta-aineita tietenkään, jos ei äidilläkään niitä ole - minäkin sairastelin nuo kaikki taudit. Kait tämä on syksy/talvivauvojen kohtalo. Esikoinen kun syntyi keväällä, ja eka flunssa vasta 7kk iässä loppusyksystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä ainakin täysimetetty tyttö sai flunssan alle kolmikuisena kun muukin perhe sairasti vaikka terkka vakuutteli ettei saa ja yritettiin tietenkin välttää tartuttamasta pikkuista.

Minä olen sairastanut rokon aikanaan ja täysimetyksellä oli vauva... Mutta altistus oli niin vahva, isoveli sairasti siis rokon kun vauva oli viikon ikäinen, että vauvakin sen sai.

Meidän kuopus sai ekan flunssan 2½kk iässä, lämpöä oli hiukan 2 päivää. Myös esikoinen oli kipeänä samaan aikaan. Käytettiin vauvaa lääkärissä ja ihmettelin samaa asiaa kuin sinä ja lekuri sanoi, että tilastollisia poikkeamia voi olla ;) Siis yleensä äidiltä saatu immuniteetti suojaa, ei aina.

Kuopus on kohta vuoden vanha, on sairastanut yhden mahataudin tosi lievänä ja yhden korvatulehduksen ja pari flunssaa tähän mennessä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat