Vierailija

Eli meillä molemmilla tosi hirveät sukunimet ja nyt mietitään lapsen sukunimeä. Mies haluaisi ehdottomasti lapselle oman nimensä eli Rinta-Kytän. Minusta taas Rinta-Kyttä on tosi kamala nimi, mutta miehelle ei kelpaa minun nimeni Römpötti.

Olen ehdottanut että otettaisiin vaikka joku yhteinen sukunimi mutta mies haluaa ehdottomasti antaa lapselleen oman sukunimensä eli Rinta-Kytän. Neuvokaa mitä tehdään?

Ajattelin että ottaisin itselleni jonkun muun sukunimen niin voinko antaa tuon uuden sukunimeni lapselle ilman miehen hyväksyntää?

Kommentit (5)

Vierailija:

Lainaus:

Eli meillä molemmilla tosi hirveät sukunimet ja nyt mietitään lapsen sukunimeä. Mies haluaisi ehdottomasti lapselle oman nimensä eli Rinta-Kytän. Minusta taas Rinta-Kyttä on tosi kamala nimi, mutta miehelle ei kelpaa minun nimeni Römpötti.

Olen ehdottanut että otettaisiin vaikka joku yhteinen sukunimi mutta mies haluaa ehdottomasti antaa lapselleen oman sukunimensä eli Rinta-Kytän. Neuvokaa mitä tehdään?

Ajattelin että ottaisin itselleni jonkun muun sukunimen niin voinko antaa tuon uuden sukunimeni lapselle ilman miehen hyväksyntää?

Oletteko avioliitossa? Säilyttäneet omat nimenne vai avopari?

Lapsen nimen päättävät huoltajat yhdessä. Eli avoliitossa JOS LAPSEN isyyttä ei ole vahvistettu/isä ei ole huoltaja, lapselle tulee äidin nimi.

Vanhemmat voivat siis valita, kumman puolison nimi lapselle annetaan. Jos yksimielisyyteen pääseminen tuottaa ylivoimaisia vaikeuksia, lapsi merkitään rekisteriin äidin sukunimellä.

Mikäli teillä on ennestään yhteisiä lapsia, kaikilla lapsilla on sama sukunimi.

t. juristi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat